    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zamknięcie kuchni
    Date: Mon, 10 Dec 2018 16:37:05 +0100
    <puatua$e9q$1@news.icm.edu.pl> <puavup$oi2$1@node1.news.atman.pl>
    <pub89n$13n$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pubaem$638$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <5c0961be$0$20328$426a74cc@news.free.fr>
    <0...@g...com>
    <pugvsm$jnp$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <6...@g...com>
    <e...@g...com>
    <2...@g...com>
    <5...@g...com>
    <8...@g...com>

    W dniu 09.12.2018 o 11:16, l...@g...com pisze:
    > Dziwnym trafem efekt jojo, jak obserwuję odchudzajacych się różnymi metodami,
    dotyczy prawie wszystkich. Chyba, że do końca życia zrezygnujemy z cukru, chleba,
    ziemniaków, ryżu itp. No ewentualnie opcja, że pozbywamy się samochodu i przerzucamy
    się na turystykę nożną i rowerową. O tasiemcu trudno nawet rozmawiać, bo to
    obrzydliwe i szkodliwe.

    Opcja jojo występuje, bo po pierwsze większość tych cudownych diet
    robionych na własną rękę katuje mocno organizm nie dostarczając mu
    różnych potrzebnych do życia substancji. Więc potem organizm próbuje to
    nadrobić, jak już wracasz do normalnego odżywiania.
    Po drugie - no właśnie normalne odżywianie... Jeżeli dorosły facet
    potrzebował około 2500 kcal dziennie, a żarł 4 tysiące, to się spasł.
    Potem przeszedł na dietę, więc miał dziennie w okolicach 1800-2000, bo
    bilans zapotrzebowania musi być ujemny, żeby stracić na wadze, ale znowu
    bez przesady, bo jest też minimum potrzebne organizmowi do utrzymania
    normalnego funkcjonowania (w tym wypadku będzie w okolicach 1500 kcal).
    Kończy dietę i nagle z powrotem zaczyna żreć 4000 kcal albo powiedzmy,
    że je trochę mniej, więc je założmy 3000 kcal. I co? No i dupa, bo nadal
    je więcej niż jego normalne zapotrzebowanie, więc jojo absolutnie MUSI
    wystąpić. Jedyna opcja na utrzymanie wagi, to zmiana całej filozofii
    odżywiania się, bo te zwały tłuszczu znikąd się nie wzięły tylko właśnie
    ze złej diety. Więc póki się jej nie wyprostuje na dobrą, to zawsze
    będzie trzeba się co jakiś czas bawić w odchudzanie - nie ma zmiłuj.

    Jako generalnie mocno antydietowy człowiek polecam zapoznanie się z
    sposobem odżywiania/dietą 2XME. Chyba jak dotąd jedyny tego typu
    "system", który w ogóle mnie zainteresował i rozważam w ogóle podjęcie
    tematu. A to dlatego, że do bólu uwzględnia normalne życie, normalnego
    Kowalskiego i na przykład to, że człowiek nie wielbłąd i się piwa na
    przykład też napić musi.
    Ogólnie w tej diecie czy raczej sposobie żywienia jest dobre to, że
    można jest praktycznie wszystko. Tyle, że oczywiście w odpowiednich
    ilościach. Zadaje też kłam wielu różnym mitom i teoriom głoszonych
    często nawet przez lekarzy czy standardowych dietetyków.

    Pzdr
    --
    /__/_* /