    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zamknięcie wody na zimę
    Date: Fri, 13 Oct 2023 12:03:01 +0200

    W dniu 13-10-2023 o 11:24, sirapacz pisze:

> [...]
    > zasilanie zimnej wody w boilerze wkręć (pomiędzy zaworem bezpieczeństwa
    > a zbiornikiem - to ważne) trójnik a do trójnika zaworek. Próbowałem
    > powietrzem pozbyć się wody - nie udało mi się. Dopiero odkręcenie
    > zasilania wodą pozwoliło mi zrzucić wodę ze zbiornika. Niektóre mają
    > rurę w środku która powoduje zbieranie ciepłej wody z góry boilera (byś
    > miał stabilnie gorącą wodę podczas gdy zimna dopuszczana jest od dołu i
    > na dole masz warstwę zimnej. To powoduje, że praktykowane
    > przedmuchiwanie instalacji sprężonym powietrzem w przypadku termy nie

    Też mi się tak wydaje.
    Dlatego pytam.

    Zaworkiem bezpieczeństwa się nie spuści?

    > jak na pex masz to zapomnij. spuszczaj wode i przedmuchuj. Jak na rurach
    > pe/pp to tylko metalowe złączki są zagrożone (czyli spuść wodę to
    > złączki nie będą w wodzie a rury gdzie będzie reszta wody nie pękną)

    > kompresor 24l, pompujesz zbiornik hydroforowy zamiast wodą to powietrzem
    > i odkręcasz krany od najwyżej położonego do najniżej. Z zastrzeżeniem
    > termy.

    > jak masz jak podpiąć kompresor to git. Jak nie to wystarczy gdzieś punkt
    > z gwintem pół cala i używasz np:
    > https://www.google.com/search?q=zaw%C3%B3r+napowietr
    zaj%C4%85cy+1%2F2
    > albo użuywasz zaworu 1/2 i za nim montujesz to:
    > https://www.google.com/search?q=wtyk+szybkoz%C5%82%C
    4%85cza+1%2F4+1%2F2
    > i do tego podpinasz przewód powietrza z kompresora (dużo wygodniejsze)

    > dokładnie

    To chyba wolę zaprosić fachowca, który przywiezie swój...

    > Możesz ustami podpiąć się do kranu i próbując zassać.....
    > Zachciało się Zosi jagódek to wiesz...:) Jak sobie przygotujesz (albo
    > hydraulik jak jesteś laikiem) instalację to ograniczysz przygotowanie do
    > kilku kroków. Bez kompresora jednakże nie dasz rady.

    Domyślam się, dlatego pytam ile może kosztować utrzymanie dodatniej
    temperatury.
    Jako alternatywy do spuszczania.

    >Jak masz instalację
    > na pex to musisz kupić i dmuchać.

    Takie zwykłe plastikowe rurki to pex?

    > możesz też osuszyć syfony ale osobiście bym tego nie robił. Sól, płyn do
    > spryskiwaczy, denaturat itd
    > Albo wstaw do łazienki piecyk włączający się przy 5 stopniach...

    Mam tam na ścianie grzejnik z termostatem, pytałem o niego w pierwszym
    poście.
    Właśnie zostawiłem go włączonego na program 5 stopni.
    Ale zastanawiam się ile to może wziąć prądu przez sezon zimowy.
    Mniej niż koszt kompresora?

    > kable grzejne same się wyłaczą przy 40 stopniach ale wypadałoby je móc
    > właczyć i wyłączyć by nie grzały ci na wiosnę i jesienią.
    > u siebie zrobię matę grzejną na podłodze i będzie ogrzewana łazienka w
    > zimie.

    Czyli podobny pomysł jak mój.

    Gorzej z kuchnią połączoną z salonem - tego bym nie chciał grzać, bo raz
    że za duża kubatura, dwa, że nie bardzo mam czym.

    Ale też wody w rurkach pewnie nie mogę w niej zostawić.....