eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego › Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Date: Sat, 14 Jun 2014 16:02:02 +0200

    On 2014-06-14 11:54, Szczepan wrote:
    > Ogniwo dobrej firmy o mocy 250W, 24V kosztuje lekko powyzej 1000 zl

    Zastanów się nad:
    a) jak nim kręcić. Ta moc jest zapewne podawana gdy promienie padają
    prostopadle.
    b) ile dni jest słonecznie
    c) ile dostaniesz średnio w ciągu dnia energii. Bo to tylko chwilowa w
    zenicie, w dodatku u nas zenit jest kiepski, geografia była zawsze
    przeciwko nam.

    > czyli tak samo jak kolektor sloneczny.

    Zrób sobie kolektor samodzielnie z kaloryfera płytowego czy nawet węża
    ogrodowego. Umieśc go najniżej jak się da i jak najbliżej boilera. Tak
    aby była szansa na podawanie grawitacyjne. Automatyka zbędna, ciepło
    pójdzie tylko do góry.

    > bylo napiecie ok 96V a nie 24 jakie jest na wyjsciu ogniwa. Jak to
    > rozwiazac?

    Przetwornicą, ale musisz liczyć się ze sprawnością w zakresie 75% jesli
    dasz radę sam zrobić. *Może* uda się zrobić 85%. na więcej bym nie liczył.

    > Mam pytanie do grupowiczow, czy ktos z was zastosowal u siebie podobne
    > rozwiazanie i jakie napotkal w zwiazku z tym problemy.

    Planuje kolektor zamontowany jak najniżej na ścianie południowej za
    kotłownią. Kolektor chyba zrobie samodzielnie, mam nadzieje że wygram
    powierzchnią a nie sprawnością, bo tej w stosunku do fabrycznych nie
    przebije.