eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego › Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
  • Data: 2014-06-14 23:30:20
    Temat: Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.06.2014 22:47, Sebastian Biały pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Radioizotopowy_generato
    r_termoelektryczny

    > Ale to czy się opłaca panele słoneczne zalezy raczej od misji i
    > odległości od słońca.

    Użycie RTG to nie tyle kwestia opłacalności tylko ciągłego zasilania i
    dodatkowo gabarytów.

    Pluton jest cholernie drogi i jak sobie kiedyś z ciekawości liczyłem to
    w sumie tańszy byłby prąd z benzynowego generatora - uwzględniając
    zakup, serwisowanie i benzynę z akcyzą i wszystkim. I to OIDP o rząd
    wielkości taniej.