eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego › Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    From: "Szczepan" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <lo75v8$had$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <f...@g...com>
    <7...@g...com>
    <53a943a2$0$2245$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    Subject: Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Date: Wed, 16 Jul 2014 23:36:58 +0200

    Użytkownik <k...@g...com> napisał

    Jak się uparłeś to sobie kup, Twoja kasa i mnie nic do niej. Ja zanim bym
    wydał kasę na kolektor to bym zmierzył ile bojler zużywa prądu. Za
    czterdzieści parę złotych można kupić wtyczkowy licznik prądu. Ale ja
    truskawki cukrem posypuję i może dlatego zanim wydam kasę to chcę wiedzieć
    czy warto.

    Oczywiscie ze juz dawno policzylem ze sie to finansowo nie oplaca.
    Moim celem nie jest zarobienie kasy na ogniwach fotowoltanicznych a po
    prostu ciekawosc poznania nowych technologji na wlasnej skórze. Robie to po
    prostu dla wlasnej przyjemnosci.
    Dzisiaj wlasnie pierwszy dzien po zainstalowaniu zamowionego ogniwa
    przeprowadzilem testy na docelowym odbiorniku (10 litrowy boiler elektryczny
    pod zlewozmywakiem).
    Tak jak juz pisalem kupilem ogniwo o mocy 90 W i napieciu 65 V przy pelnym
    obciazeniu.
    Dzien dzisiejszy byl piekny, sloneczny (zachmurzenie ok.30%). Robilem
    pomiary co pol godziny od 7:30 do 17:30. Kolektor jest zamontowany na dachu
    45st od strony poludniowej.
    W godzinach 12 - 13 rzeczywiscie osiagnal moc znamionowa czyli 90W przy
    bezchmurnym niebie. Kiedy slonce zakrywala niewielka chmurka moc spadala do
    ok 6W.
    W rezultacie, ok 17tej zmierzylem temperature wody w boilerze i miala ok 40
    st C.
    Koszt calej zabawy to 200 zl bateria fotowoltaniczna i ok 50 zl instalacja
    elektryczna.
    Zakupu nie zaluje. Teraz wiem do czego to sie moze nadac.
    --
    Szczepan