    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 1 Oct 2015 01:24:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zbieranie deszczówki
    From: t...@g...com

    W dniu czwartek, 1 października 2015 10:05:11 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Sek w tym ze u nas jak pada to pada przez 2 tygodnie. Czyli napada 50-70m3
    > na dach, a Ty z tego zatrzymasz tylko 5-7m3, reszta pojdzie w glebe.
    > Potem bedzie miesiac suszy, trawnik wymaga ok ~1m3 / 100m2 jednorazowo,
    > dwa-trzy razy w tygodniu. Ja mam ok 500m2 podlewanego czyli praktycznie caly
    > zapas zuzyjesz w jeden dzien. Pozostaly miesiac i tak bedziesz lal z
    > wodociagu. Kiedys to liczylem i oplaca sie te wode zbierac tylko i wylacznie
    > jak zostanie np. szambo jak w przypadku autora watku. Gdyby trzeba je budowac
    > od zera - interes nieoplacalny.
> [...]

    Owszem masz rację że napada ale to nie ma znaczenia. Ta woda jest za free.
    Podczas suszy nie ma sensu nawadniać w sposób ciągły trawniki tylko doraźnie aby nie
    przeschła za bardzo. Trawę kosi si wtedy wyżej, nawet na 10-15cm aby naturalnie rosa
    z nocy jak najdłużej była w niej zachowana.
    Podlewanie z takiego zbiornika jest tylko po to aby rośliny nie pousychały tak jak u
    mnie w tym roku. Sąsiad ma sporo więcej roślin, ma też sporo owocowych drzew i
    krzewów. Codziennie późnym popołudniem widywałem go jak ganiał po ogrodzie podlewając
    je. On uważa że taki jeden zbiornik spokojnie starcza na miesiąc suszy tak aby
    rośliny przeżyły bez szwanku. Tak więc nie chodzi tu o jakieś luksusy, podlewanie
    kroplowe z zegara itp. bo wtedy faktycznie kilka dni i po wodzie.