  • 11. Data: 2012-03-04 10:13:46
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-03-03 22:43, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > Chętnie bym poznał widziany przez Ciebie system za 1500zł, który
    > realizuje wszystkie wymienione przez Ciebie funkcje.
    > Montuję tego typu systemy, ale jeszcze nie udało mi się znaleźć tak
    > taniego rozwiązania.

    Gotowca za takie pieniądze nie znajdzie. Sama Integra 128 WRL to ponad
    1000zł - a jeszcze trzeba trochę dokupić. Ale gdyby miał jakiegoś
    starego laptopa, do tego kartę SIM na USB i dalej w ten sposób by
    pokombinować, to można. Wyjdzie z tego rzeźba ....

    M.

  • 12. Data: 2012-03-04 10:14:58
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

  • 13. Data: 2012-03-04 10:20:04
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > Co byście poradzili?
    > Jacek

    Nim uszyjesz jakąś automatykę, aby miało to ręce i nogi i nie było źródłem
    problemów które umie rozwiązać tylko jeden magik co to poklecił, powinieneś
    pod takie rozwiązanie przygotować instalacje które mają być sterowane:
    rozdzielnię i instalację elektryczną, rozporowadzenie przewodów i elementów
    wykonawczych do instalacji grzewczych i wentylacyjnych, system alarmowy,
    jakieś sprzężenia zwrotne.
    Wydasz kasę, narobisz się, trochę nacieszysz i za pół roku przestaniesz
    używać.

  • 14. Data: 2012-03-04 10:49:25
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-03-03 19:33, Jacek pisze:
    > Zależy mi na rozwiązaniu prostym i niedrogim.

    Mam to zapakowane na wiosce, wiec szczegóły moge podac w nast. weekend.

    Kupione na Allegro, starenka Nokia + plytka, kabel polaczeniowy, itd.
    Koszt - nie pamietam, nie wiecej niz 150 zl. (Pobieznie) rzucilem okiem
    i niestety nie widze juz tego.

    Zasilanie stale z akumulatora 12 V.

    Kazdy z kilku predefiniowanych SMS (od ustalonego numeru, wiec na
    reklamy nie reaguje) zalacza/wylacza jeden z bodajze 3 przekazników,
    sterujacych urzadzeniami w domu.

    Po zwarciu/rozwarciu kilku par styków urzadzenie wysyla SMSy pod
    wskazane numery (czyli namiastka obserwacji). Mozna tez zdalnie
    (SMSem) przepytac o stany zwarc/rozwarc.

    Byla jeszcze ciekawostka taka: po odpowiednim zadzwonieniu telefon
    dawal mozliwosc posluchania, co w domu piszczy.

    Nigdy tego nie wdrozylem, ale zrobilem solidna symulacje na biurku
    i calosc zdaje sie dzialac.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 15. Data: 2012-03-04 11:17:31
    Od: 1cm <j...@g...com>

    Dnia Sun, 4 Mar 2012 10:57:33 +0100, Plumpi napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale on chciał nie tylko sterowanie 5 wyjściami, ale także i sterowanie
    > temperaturą, oświetleniem (symulacja obecności domowników).
    > Dorzuć do tej płytki za kilkaset złotych obudowę, zasilacz, czujniki i
    > czujki, kilka przekaźnikó, a w sumie to trzeba by jeszcze jakąś centralkę
    > alarmową i już się robi koszt conajmniej. 3 tys. zł. ito są tyl;koi i
    > wyłącznie koszty materiałów bez robocizny.
    > Uważam, że 1500zł które on widział to wyjątkowa okazja jak za urządzenie,
    > które posiadałoby takie możliwości :)
    > Dlatego chętnie bym sam się zapoznał z taką ofertą.

    Ja nie wiem czy zauważyłeś, ale pisał o tym, żeby załączać
    ogrzewanie/klimatyzację, a nie żeby nią sterować. podobnie z systemem
    symulowania obecności domowników. Z pierwszego postu autora wynika, że taką
    funkconalnośc można osiągnąć na 2(dwóch) "wyjściach". Po co komplikować to
    co jest proste i być może (jak wynika z wypowiedzi autora) wystarczające.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2012-03-04 12:41:11
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-04 11:49, Andrzej S pisze:

    > Mam to zapakowane na wiosce, wiec szczegóły moge podac w nast. weekend.
    No i coś takiego by mi pasowało.
    Jak nie zapomnisz za tydzień to podrzuć tu informację ze szczegółami.
    Jacek

  • 17. Data: 2012-03-04 21:43:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lukasz wrote:

    > na szybko: GPRS-T2
    a gdzie ten moduł ma jakieś wyjścia :)

    on am tylko 5 wejść służy do trnsmisji monitoringu

  • 18. Data: 2012-03-04 21:45:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    1cm wrote:

> [...]
    > że taką funkconalnośc można osiągnąć na 2(dwóch) "wyjściach". Po co
    > komplikować to co jest proste i być może (jak wynika z wypowiedzi

    GPRS-T2 nie steruje niczym ono tylko przekazuje poprzez sieć stan 5 wejść.

    jesli już to stąd coś wybrać http://www.gsmtronik.pl/

  • 19. Data: 2012-03-04 22:19:12
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Jacek" <n...@g...com> wrote in message
> [...]
    > Chciałbym mieć możliwość załączenia ogrzewania czy też klimatyzacji za
    > pomocą np. sms-a. Niezłe by też było zdalne sterowanie oświetleniem jako

    Ja mam takie PLC i jestem zadowolony http://tanieogrzewanie.istore.pl/
    Używam ich od ponad roku.

  • 20. Data: 2012-03-05 08:08:39
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-03 19:33, Jacek pisze:
    > Czy ktoś z szanownych Grupowiczów ma jakieś doświadczenia z takim
    > patentem jak w temacie?
    Znalazłem takie coś:

    http://domnasms.pl/jak-to-dziala-4-3-4.html

    http://domnasms.pl/kontakt-4-3-3.html

    co sądzicie?
    Cenowo wygląda przystępnie i wg opisu spełnia moje wymagania.
    Jacek