  • Data: 2017-05-17 22:48:00
    Temat: Re: Zdalne sterowanie domem
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeczytaj dokładniej co napisałeś. Napisałeś, że te sterowniki nie są
    > podatne na włamania hakerskie. Niestety każdy sterownik, który posiada
    > dostęp internetowy jest podatny na włamania hakerskie.
    nie.
    > Jest tylko lepiej
    > lub słabiej zabezpieczony.
    teraz piszesz jak student, dla którego wykładowca jest bogiem i tak naucza.
    > Nawet AES-256 da się obejść i wcale nie
    > trzeba łamać haseł czy kodów.
    oczywiście. ale to niema nic do rzeczy.
    > Są inne metody. Producent tej zabawki,
    > zbyt szumnie nazywanej PLC twierdzi, że nie da się włamać do sterownika,
    > bo nie ma on żadnego systemu operacyjnego. Ale przecież nikt tu nie
    > pisze o włamywaniu się do systemu operacyjnego sterownika, ale o
    > przejęciu kontroli nad tym urządzeniem, a to już jest możliwe, choć nie
    > jest łatwe.
    Więc uzasadnienie producenta jest bardzo na miejscu. przyzwyczailiśmy
    się ze z internetu do nas płyną zagrożenia. nie nie do nas. do windowsa,
    z którego większość korzysta.
    Dam Ci przykład. mam w mieszkaniu taki zdalny przełącznik wifi. mogę za
    pomocą androida przełączyć go z zero na 1.
    Zadanie pierwsze. przełącz go. nie mam żadnych zabezpieczeń. jak
    ustalisz IP (a to jest najłatwiejsze) potem port i ewentulane hasło?
    Niemasz najmniejszych szans, jeśli komunikacja będzie na zasadzie
    przesłania kilku poleceń na dobę. to nie jest "rozmowa" którą możesz
    przechwycić, analizować kombinować, i (teraz najważniejsze) coś uzyskać
    co Tobie przyniesie korzyści. co zrobisz? Włączysz ogrzewanie podłogowe
    w lecie?
    Reasumując: dyskusja czysto akademicka. każde zabezpieczenie można
    złamać. ale włamując się do banku - będziesz miał pieniądze. do kompa -
    informacje, do załącznika pieca? Co zyskasz? możesz komuś zrobić głupi
    żart, nic więcej. słyszałeś o włamaniach do smart tv?
    Natomiast bezpieczeństwo kamer - to już jest poważny problem. znaczy
    lwią częśc kamer IP da się podejrzeć. Nawet jak się nie wstydzisz tego
    co w domu robisz, to można będzie łatwo sprawdzić rozkład zajęć, a to
    już jest duże ułatwienei dla złodzieja. Ale zawsze mozna podłączyć
    kamery kablem do rejestratora, nie wypuszczać obrazu z kamer w sieć,
    tylko obraz z rejestratora. a podgląd rejestratora to już trudniejsza
    sprawa.

    ToMasz