eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŻe podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie... › Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Subject: Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 29 Jul 2018 08:38:50 +0200

    > Przyganial kociol garnkowi a sam smoli. Jesli ja wedlug ciebie jestem debilem to ty
    dla mnie jestes debilem do szescianu. Dlaczego? Bo normalny jak czegos nie jest pewny
    to sprawdza zeby na debila nie wyjsc. Wystarczy zapytac google
    https://www.mediaexpert.pl/wypiekacze-do-chleba/wypi
    ekacz-do-chleba-sencor-sbr-1031wh,id-604107?gclid=Cj
    0KCQjwqPDaBRC6ARIsACAf4hAC2lSoisXEV_y6cYKOkuEToo6HzX
    qvAWWyaOTY3Rv7E4B37VXlkWoaAmCkEALw_wcB
    > I w opisie jak byk stoi 580W. Podstawowy czas pieczenia 60 minut. Dasz rade
    elektryku osrany przy takich parametrach zuzyc dwie kilowatogodziny? W maszynkach do
    chleba jest jeszcze jeden myk. Jak by grzala godzine moca 500W to chleb po ostudzeniu
    i potluczeniu mlotkiem nadawal by sie do jedzenia po namoczeniu w wodzie. Zeby tak
    nie bylo jest tam termostat i realnie na pieczenie maszynka zuzywa 0,2 kWh. Mozna sie
    jeszcze czepic za na grzanie w czasie rosniecia zuzywa prad. Oczywiscie ze zuzywa.
    Stabilizuje przez godzine temperature ok 40 stopni. Wiecej nie moze byc bo drozdze sa
    zywe i jak bedzie cieplej to zdechna. W czasie rosniecia grzalka wlacza sie na kilka
    kilkanascie sekund co kilka minut. Dobrze ze czesto dokonujesz samozaorania bo coraz
    mniej czasu sie traci to pokazywanie jaki glupi jestes.

    Maszynki są różne i o różnych wielkościach. To, że ty masz mniejszą i o
    mniejszej mocy o niczym nie świadczy. Ja porównuję urządzenia, które
    pozwalają na wypiek chleba o wielkości takiej jaki kupuję za
    3,20-3,40zł, a mój Tefal ma moc grzałek 1600W. Cały cykl zajmuje ok. 3
    godzin z czego samo pieczenie 1:30 - 1:50

    Niestety odpowiednio większy bochenek piecze się odpowiednio dłużej i
    wymaga odpowiednio więcej energii.

    Oczywiście grzałki nie grzeją z pełną mocą przez cały czas, ale jak się
    podliczy całkowitą energię tj. praca silnika podczas wyrabiania ciasta,
    podgrzewanie w czasie wyrastania, pieczenie oraz podtrzymanie
    temperatury po wypieku .... a z resztą kiedyś się pokusiłem aby zmierzyć
    ilość energii. Teraz już nie pamiętam wyniku pomiarów i nie będę
    zmyślał, ale wtedy po podliczeniu wszystkich kosztów stwierdziłem, że
    nie ma to sensu ekonomicznego.

    Odpuściłem sobie jak zmarnowały mi się zapasy mąki, po którą jeździłem
    do młyna. Przywoziłem pszenną, żytnią oraz razową z otrębami.

    Porównujesz swoje urządzenie to porównuj też wielkość chleba jaką
    uzyskujesz  i ile taki chleb kosztuje w sklepie.

    Tak więc powtarzam kolejny raz: pieczenie chleba w domu nie ma żadnego
    sensu ekonomicznego i powoływanie się na rzekome oszczędności świadczy
    tylko o kompletnej niewiedzy lub celowym kłamaniu przez tego, kto tak
    twierdzi.

    Możemy podyskutować o walorach smakowych, o zdrowszym jedzeniu (choć
    ch...j wie co dodają do tej mąki w sklepie, aby się jej nie imało
    robactwo - jak kupowałem po 5-10 kg mąki w młynie to w przeciągu 2-3
    miesięcy legły się w niej larwy mola i mąka była do wyrzucenia) oraz
    satysfakcji, że się samemu upiekło. Ale nie dyskutujmy o ekonomii, bo
    nie wyjdzie taniej.