  • 1. Data: 2018-07-27 12:30:11
    Temat: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    https://wysokienapiecie.pl/11817-ceny_pradu_i_gazu_w
    zrosna_na_2019/

    Jest tam więcej oprócz energii elektrycznej i gazu.
    Słabo to wygląda :/

    L.

  • 2. Data: 2018-07-27 18:51:23
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 27.07.2018 o 12:30, Lisciasty pisze:
    > https://wysokienapiecie.pl/11817-ceny_pradu_i_gazu_w
    zrosna_na_2019/

    > Jest tam więcej oprócz energii elektrycznej i gazu.
    > Słabo to wygląda :/
    >
    > L.

    no to trzeba będzie dołożyć paneli, chociaz pewnie do opłat stałych też
    trzeba będzie więcej dołożyć

  • 3. Data: 2018-07-27 23:01:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.07.2018 o 18:51, pilocik pisze:
    > no to trzeba będzie dołożyć paneli, chociaz pewnie do opłat stałych też
    > trzeba będzie więcej dołożyć

    Można jeszcze pójść za ciosem i własny ogródek zrobić. Pomidory wymagają
    roboty, ale już ogóry czy maliny same praktycznie rosną.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2018-07-27 23:05:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kartofle lepsze bo mozna zakopcowac i sie nie zmarnuja. Brukiew, rzepa tez dobre.

  • 5. Data: 2018-07-27 23:14:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Kartofle lepsze bo mozna zakopcowac i sie nie zmarnuja. Brukiew, rzepa tez

    No, to teraz żadne podwyżki nie straszne :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2018-07-28 00:24:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    My sie nabijamy ale czasmi drobne posuniecia potrafia dac spory efekt ekonomiczny.
    Nie pracuje w znaczeniu ze wstaje rano i ide do pracy. W ramach wolnego czasu i
    polecenia sluzbowego zajmuje sie zaopatrzeniem i gotowaniem. Kupilem maszynke do
    pieczenia chleba " znowu kupiles jakis badziew raz uzyjesz i bedzie zawalalo
    miejsce". Wszyscy to znamy. Niedlugo beda dwa lata i od tego czasu nie kupilem
    pieczywa. Jak policzylem to rocznie zaoszczedzam z 700 zlotych na pieczywie. To mniej
    wiecej tyle co zysk z instalacji fotowoltaicznej. Maszynka kosztowala 190 zlotych.
    Kolega kupil na gieldzie samochodowej maszynke do chleba za 35 zlotych. Mam wszystko
    obcykane i nie czuje ze cos robie jak robie 20 bulek. One same sie w zasadzie robia.
    Dasz wiare ze kupujac maszynke do pieczenia chleba mozna zaoszczedzic 700 zlotych
    rocznie i miec codziennie swieze pieczywo w ktorym jest tylko to co sam do maszynki
    wlozylem. Jak w rodzinie jest dwoch synow co pakuja bochenek chleba na raz to
    inwestycja w maszynke do chleba da wiekszy zysk niz z fotowoltaiki za 25 tysiecy.

  • 7. Data: 2018-07-28 07:57:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    inwestycja w maszynke do chleba da wiekszy zysk niz z fotowoltaiki za 25 tysiecy.

    700 zł rocznie oszczędności?
    Przecież chleb pieczony w domu jest droższy od kupnego.

    Ja zużywam średnio pół bochenka dziennie. 175 rocznie razy niech będzie
    2.50zł (w rzeczywistości taniej z pobliskiej piekarni) daje 440 zł.

    Kręcisz.

    --
    MN

  • 8. Data: 2018-07-28 09:18:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-28 o 07:57, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Ja zużywam średnio pół bochenka dziennie. 175 rocznie razy niech
    > będzie 2.50zł (w rzeczywistości taniej z pobliskiej piekarni) daje 440

    Sam prąd potrzebny do upieczenia pojedynczego bochenka będzie kosztował
    połowę tego jak nie więcej co wydasz na chleb z piekarni.
    Ale Kogutek Zenek ma prąd od sąsiada więc ma go za darmo. Za wodę też
    sąsiad zapłaci, bo się rozliczają ryczałtem :)
    Tak więc on pisze uczciwie, bo jest zacnym i uczciwym człowiekiem :D

  • 9. Data: 2018-07-28 11:36:17
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > My sie nabijamy ale czasmi drobne posuniecia potrafia dac spory efekt ekonomiczny.
    Ekonomiczny to raz, ale zostaje jeszcze kwestia dobrego samopoczucia :)
    Wychodzisz wieczorem na ogród, skubnisz śliwkę, wiśnię czy jabłko z
    drzewa, malinkę z krzaka, zrobisz orzechówkę z własnych włoskich
    orzeszków - sielanka :D
    Tego się nie da wycenić :)

    chociaż zaraz pewnie usłyszę, że trawę trzeba kosić itp.

  • 10. Data: 2018-07-28 12:44:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 28 lipca 2018 00:24:59 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak w rodzinie jest dwoch synow co pakuja bochenek chleba na raz to
    > inwestycja w maszynke do chleba da wiekszy zysk niz
    > z fotowoltaiki za 25 tysiecy.

    Chleb tuczy i powoduje cukrzycę i Alzheimera ;)

    My też robimy w chałupie ale bez maszynki, pakujemy do keksówek mieszaninę
    jajek, różnego ziarna i innych dupereli i pieczemy w piekarniku hurtem,
    wychodzi chleb taki jak w piekarni wołają po 20 zeta za kg :>

    L.