  • 11. Data: 2018-07-28 12:50:05
    Temat: Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 28 lipca 2018 11:36:56 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:
    > drzewa, malinkę z krzaka, zrobisz orzechówkę z własnych włoskich
    > orzeszków - sielanka :D
    > Tego się nie da wycenić :)

    Ale wycenić trza spirytus. Ostatnio małżonę wzięło na robienie ajerkoniaku,
    zostałem wysłany do sklepu po spiryt i szlag mnie trafił bo za pół
    litra zawołali 50 zeta. Mam w planie porobić trochę nalewek jak będzie
    chwila i surowiec, ale nie będę płacił tym naciągaczom tyle kasy kurde...
    Toteż zapadła decyzja o kupnie jakiejś maszynerii do produkcji
    spirytu, ktoś się na tym wyznaje na tyle żeby doradzić lub odradzić model? :P
    Nie chcę tego samemu klecić bo nie mam czasu na doktoryzowanie się...

    L.

  • 12. Data: 2018-07-28 14:38:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > spirytu, ktoś się na tym wyznaje na tyle żeby doradzić lub
    > odradzić model? :P Nie chcę tego samemu klecić bo nie mam czasu

    Kilka lat temu wizytowałem na Trgach Kielce firmę, co różne wynalazki
    ekologiczne robi. Ale mniejsza o nie teraz. Chodze po ich ekspozycji,
    gadam z prezesem, patrzę, a tu coś, co wygląda jak nośnik do dreblinek.
    Taka jakaś rzeźba nowoczesna z nierdzewki. Pytam: a co to za bimbrownia?
    Po drugiej stronie zdziwienie -- skąd wiem, jakie to ma przeznaczenie?
    Nie wiedziałem, tak tylko palnąłem. Okazało się, że trafiłem, produkt
    ten oferowany był pod nazwą "destylarka gabinetowa". Dali pokosztować
    w nagrodę za to moje trafienie.

    Tak czy inaczej potrzebna będzie habilitacja z nastawiania zacieru.
    Druga możliwość jest taka, by regularnie zaopatrywać się hurtowo
    w gotowy produkt w krajach, gdzie rakija, palinka, śliwowica jest
    dostępna na każdym bazarze i w co drugim domu na wsi. Ceny mocno
    konkurencyjne, a przewóz całych kanistrów na potrzeby własne zgodny
    jest z prawem unijnym.

    Jarek

    --
    Tales z Miletu, Sedes z Bakielitu, Spiritus z Polmosu.

  • 13. Data: 2018-07-28 14:40:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Chleb tuczy i powoduje cukrzycę i Alzheimera ;)
    >
    > My też robimy w chałupie ale bez maszynki, pakujemy do keksówek
    > mieszaninę jajek, różnego ziarna i innych dupereli i pieczemy
    > w piekarniku hurtem, wychodzi chleb taki jak w piekarni wołają
    > po 20 zeta za kg :>

    Ale jak to, chleb z jajcami?! To nie ajerkoniak przecież!

    Jarek

    --
    On zwiesił głowę i wzdycha:
    Oj! dolaż moja! -- rzekł z cicha.

  • 14. Data: 2018-07-28 15:50:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sam jestes to mniej chyba ze jestes blondynka co pokoj tapetowala. Z dwa miesiace
    nie pieke chleba tylko bulki. Z nimi wiecej pierdolenstwa bo trzeba z maszynki wyjac
    ciasto i podzielic na bulki. Niedawno pisalem jak chleb z kosztami wychodzi to teraz
    ile bulka. Dawie maki. Pol kilograma pszennej po 1,18 to 60 groszy. 10 deko zytniej
    40 groszy. Mleka cwierc litra 50 groszy. Dwie lyzki oleju, dwie lyzeczki cukru,
    niecala lyzeczka soli, cwierc lyzeczki drozdzy. Nie wiem ile moga kosztowac ale
    zakladam ze nic bo nie bede sie pierdolil z przeliczaniem kilograma cukru po 1,99 na
    lyzeczki. Jeszcze troche wody z kranu potrzeba. Wychodzi z tego 16 bulek po dziesiec
    groszy za bulke. Takie bulku w markecie sa po 35 groszy. Pieczenie w wersji drozszej
    czyli 6 sztuk w malym piekarniku elektrycznym 10 groszy. Wyjdzie troche ponad grosz
    za bulke. Jak pieke od razu 16 sztuk to troche mniej na bulke wyjdzie. Prad do
    maszynki zeby zrobila cista njech sobie kazdy policzy jak mu sie chce. Silnik 35W
    pracuje ok 20 minut. 23 grosze oszczednosci na bulcex6x365= 500 i inaczej nie chce
    wyjsc. Wychodzi ze mam do dyspozycji 15 deko pieczywa dziennie, o 10 deko mniej niz
    mieli w oblezonym Stalingradzie. Jak sa dorastajace dzieci to ilosc potrzebnego
    pieczywa drastycznie rosnie. Wiem bo mam dzieci. Przy dwojce dorastajacych dzieci co
    nie siedza po 10 godzin dziennie ze smartfonem w rekach zaoszczedzenie rocznie 1500
    zlotych moze byc zanizone. I tyle w temacie. Kalkulacja byla dla zwyklej bulki typu
    kajzera. Przy bulkach full wypas z ziarnami wyjdzie jeszcze wieksza oszczednosc bo sa
    w sklepie dwa razy drozsze a ziarenka jesli kupowac na wage albo w opakowaniach po
    dwa kilo sa czasami kilka razy tansze od takich w opakowaniach po 5 deko. Cirka
    jebalt kilogram ziaren slonecznika na wage kosztuje z cztery zlote. Nie wiem ile
    kosztuja cztery lyzki takich ziaren ale na bank nie kosztuja 40 groszy czyli tyle o
    ile u mnie w piekarni sa drozsze bulki z ziarnami.

  • 15. Data: 2018-07-28 15:51:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Glupi sie uzytkownik urodziles, glupi zyjesz i glupi umrzesz.

  • 16. Data: 2018-07-28 16:35:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 28 lipca 2018 14:40:08 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Ale jak to, chleb z jajcami?! To nie ajerkoniak przecież!

    Jajca są tylko po to, żeby utrzymać w kupie całe to tałatajstwo,
    co się wsypuje do tegoż wynalazku, gdyż mąki w tym nie ma więc
    nie ma trzymadła ;)

    L.

  • 17. Data: 2018-07-28 17:11:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Jajca są tylko po to, żeby utrzymać w kupie całe to tałatajstwo,
    > co się wsypuje do tegoż wynalazku, gdyż mąki w tym nie ma więc
    > nie ma trzymadła ;)

    Ten ze sklepu po 20 zeta za kilo też z jajcami?

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2018-07-28 19:25:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 28 lipca 2018 07:57:27 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > 700 zł rocznie oszczędności?
    > Przecież chleb pieczony w domu jest droższy od kupnego.

    Uzasadnisz czy tak sobie palnełes jak użytkownik który twierdzi że sam prad kosztuje
    tyle co połowa chleba z piekarni?ie uzytkownik kiedyś w piekarni prace nadzorował;)
    Pieke chleb od dłuzszego czasu już i nijak nie chce wyjść drozej jak z piekarni

  • 19. Data: 2018-07-28 19:37:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 28 lipca 2018 12:44:51 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > jajek, różnego ziarna i innych dupereli i pieczemy w piekarniku hurtem,
    > wychodzi chleb taki jak w piekarni wołają po 20 zeta za kg :>

    Jajka do chleba?

  • 20. Data: 2018-07-28 19:58:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 lipca 2018 18:51:33 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > no to trzeba będzie dołożyć paneli, chociaz pewnie do opłat stałych też
    > trzeba będzie więcej dołożyć

    Twoja kasa nic nikomu do tego ale w nie tak dawnym watku udowodniismy kasa w FV bez
    dopłat to delikatnie mówiąc słaaaabo zinwestowane pieniądze a Ty chcesz jeszcze?