  • 151. Data: 2018-08-06 19:18:49
    Temat: Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez przesady ze zaden niemcy i japonia sa w trakcie rezygnacji.

  • 152. Data: 2018-08-06 21:26:15
    Od: Bula <b...@s...onet.pl>

    > Bez przesady ze zaden niemcy i japonia sa w trakcie rezygnacji.

    Jak zrezygnuja to porozmawiamy.
    Porozmawiaj z Niemcami. Podobno ceny pradu ida u nich w gore od czasu
    zielonej energii.

    --
    Adam

  • 153. Data: 2018-08-06 21:28:54
    Od: Bula <b...@s...onet.pl>

    W dniu 2018-08-06 o 21:26, Bula pisze:

    > Jak zrezygnuja to porozmawiamy.
    > Porozmawiaj z Niemcami. Podobno ceny pradu ida u nich w gore od czasu
    > zielonej energii.
    Nie wiem ile w tym prady, moge spytac sie o kilka ostatnich lat jezeli
    to uznamy, ze podejrzane. Ale zgadza sie z glosami, ze prad w niemczech
    drozeje.

    https://dojczland.info/ceny-pradu-w-niemczech/

    --
    Adam

  • 154. Data: 2018-08-06 21:52:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 21:26:12 UTC+2 użytkownik Bula napisał:
    > Porozmawiaj z Niemcami. Podobno ceny pradu ida u nich w gore od czasu
    > zielonej energii.

    Zmyślać można było w czasach, kiedy weryfikacja informacji była trudniejsza :>

    https://tinyurl.com/yaat5wlx

    https://www.energy-charts.de/price_avg.htm?price=rea
    l&period=annual&year=all

    L.

  • 155. Data: 2018-08-06 22:15:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 22:02:07 UTC+2 użytkownik Bula napisał:
    > Nie wiem ile w tym prady, moge spytac sie o kilka ostatnich lat jezeli
    > to uznamy, ze podejrzane. Ale zgadza sie z glosami, ze prad w niemczech
> [...]

    No niby drożeje, średnio 3,5% rocznie. Pytanie czy ich to boli i jak bardzo.
    Ale w tym czasie rozwinęli OZE i wycofują się z węgla i atomu a to pewnie
    musi kosztować. U nas niby nie drożeje, ale rozwój mamy żaden.

    L.

  • 156. Data: 2018-08-06 22:27:14
    Od: Bula <b...@s...onet.pl>

    W dniu 2018-08-06 o 22:15, Lisciasty pisze:

> [...]
    > Ale w tym czasie rozwinęli OZE i wycofują się z węgla i atomu a to pewnie
    > musi kosztować. U nas niby nie drożeje, ale rozwój mamy żaden.

    To ile u nas podrozeje, ze tak wszyscy placza. Calkowicie w Atomu nie da
    sie wycofac, ich przemysl potrzebuje ogromne ilosciu pradu. Juz teraz
    nie raz importowali, a to dla mnie nie rozwiazanie, bo ktos musi ta
    nadwyzke wyprodukowac. Owszem w gorace lato, panele pomoga, ale ile tego
    lata bedzie :)
    Plus cisnienie na elektryczne samochody, skad na to wezmiemy energie,
    chyba,ze nagle okaze sie odkurzacz musi miec taka moc, ze szybciej
    wyjdzie syf ogarnac miotelka, a w domy bedziemy uzywac swieczek, albo za
    zarowke bedziesz placil 200zl :) wiec automatycznie w domu bedzie
    ciemniej, bo kogo bedzie stac na 20 takich zarowek w domu, wszystko w
    celu oszczedzania energii, ktora pochlona samochody :)

    --
    Adam

  • 157. Data: 2018-08-06 22:43:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 22:27:12 UTC+2 użytkownik Bula napisał:
    > To ile u nas podrozeje, ze tak wszyscy placza.

    Cholera wie. Za Opole i Ostrołękę ktoś będzie musiał zabulić
    i tym kimś będą zjadacze energii. Poza tym indolencja ćwoków
    rządowych spowodowała, że nie dotrzymamy zobowiązań OZE na 2020,
    będą kary i ktoś będzie musiał je zapłacić. Zgadnij kto to będzie?

    > Calkowicie w Atomu nie da
    > sie wycofac, ich przemysl potrzebuje ogromne ilosciu pradu.

    Etam nie da. A myślisz po co budują ruską rurę do gazu?
    Atom był dobrym pomysłem jeszcze kilkanaście lat temu. Niestety
    paliwo do nich będzie drożeć

    https://www.uxc.com/p/prices/UxCPriceChart.aspx?char
    t=spot-u3o8-full

    poza tym utylizacja zużytego też tania nie jest. No i sam koszt
    budowy, utrzymania i modernizacji jest horrendalny...

    > Juz teraz
    > nie raz importowali, a to dla mnie nie rozwiazanie, bo ktos musi ta
    > nadwyzke wyprodukowac. Owszem w gorace lato, panele pomoga, ale ile tego
    > lata bedzie :)

    OZE działa cały rok. Latem fotowoltaika, zimą wiatraki. Do tego
    zrobią sobie kilkanaście dużych gazówek do stabilizacji całości i gotowe.

    > Plus cisnienie na elektryczne samochody, skad na to wezmiemy energie,

    Jak elektryki zaczną tanieć na tyle żeby przeciętny Kowalski mógł sobie
    na nie pozwolić to się zaczniemy tym przejmować :>

    L.

  • 158. Data: 2018-08-10 13:12:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-08-01 o 09:47, Kris pisze:

    > O nadwyżce wyczytałem tutaj
    > https://www.google.pl/search?q=nadwy%C5%BCka+budzeto
    wa&source=lnt&tbs=qdr:w&sa=X&ved=0ahUKEwi0scjQrcvcAh
    XHDOwKHQ7RDKQQpwUIIA&biw=844&bih=397&dpr=2.25 to

    Ciąg dalszy tej historii
    https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia
    /deficyt-budzetowy-po-lipcu-2018-r-komentarz-leszka-
    skiby/3cgvf3p

    Ech ta kreatywna księgowość.
    Cud nad Wisłą 2.0

    --