  • 91. Data: 2018-08-01 08:40:02
    Temat: Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Tak masz racje. Na kilo maki bierze sie 0,8 litra wody. I ta cala woda musi byc
    odparowana w temperaturze dwustu stopni co trwa poltorej godziny. W tym czasie dwu
    kilowatowa grzalka zuzyje pradu za 1,50. Ze ta cala maszyneria mi jeszcze nie
    wyjebala w kosmos bo para przy dwustu stopniach ma dwadziescia atmosfer. Co bede
    klamce i na dodatek wariata wkurwial.

    ROTFL "bo para przy dwustu stopniach ma dwadziescia atmosfer", a przy
    stu stopniach  ma dziesięć atmosfer?

    Zapewne chleb pieczesz w temperaturze 10'C, bo to jest 1 atmosfera i
    tylko taka temperatura nie rozerwie maszynki do chleba? :D

    Jesteś głupszy niż ustawa przewiduje

    Szkoda w ogóle ciągnąc dyskusję z takim kretynem jak ty.

  • 92. Data: 2018-08-01 08:43:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-31 o 09:12, Kris pisze:

    > Kolejny wykłąd napisałeś którym nic nie udowodniłeś
    > Nie tylko Ty masz pojecie jak zmierzyć ilość energi potrzebnej do wypieku chleba
    > Bedzie mi sie chciało to wieczorem podłacze do maszynki stosowny miernik
    > Uwierz mi ze nie tylko Ty masz odpowiednie urządzenia które mierza zuzycie energi

    Tyle, że na obiektywne dane z twojej strony nie ma co liczyć.

  • 93. Data: 2018-08-01 08:58:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Uwierz mi ze nie tylko Ty masz odpowiednie urządzenia które mierza zuzycie energi

    Udowodniłem, że kłamiesz.

    Podałem konkretne wzory oraz wartości ciepła właściwego oraz ciepła
    parowania, które pochłaniają energię. Nie da się upiec chleba bez
    spełnienia podstawowych praw fizyki. Woda podgrzewając się lub parując
    pochłania energię. Choć byś się zesrał to nie jesteś w stanie tego uniknąć.

    Zakładając nawet, że do ciasta dla bochenka chleba o masie 1 kg zużywa
    się 400ml wody, choć wszędzie podają w przepisach, że używa się
    750-800ml to i tak nawet przy tych 400ml zużyje się więcej energii niż
    za 17 groszy jak to podawałeś.

    Po prostu bezmyślnie przepisujesz z netu błędne wypowiedzi (bo ktoś
    sobie tak wyliczył) i udajesz wszystkowiedzącego fachowca w tej materii.
    Jednocześnie w chamski i bezczelny sposób posługując się demagogią
    przeinaczasz moje wypowiedzi.

  • 94. Data: 2018-08-01 09:01:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-07-31 o 16:42, Kris pisze:

    > A czyja?

    Niczyja.
    No, może zasługa PIS, że tego ni popsuł (jeszcze)

    > Co znaczy "po pulpecie"

    pisowski głos w domu suwerena czyli red. Halicka

    > No właśnie Ech...

    Ech...

    --
    Pete

  • 95. Data: 2018-08-01 09:03:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-07-31 o 19:07, nadir pisze:

    > Od 2012, a wcześniej od 2004 do 2012 drożał.
    >
    > http://ujeb.se/olrDg
    >
    > lub
    >
    > https://www.google.com/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fmo
    ney.wpimg.pl%2Fme%2F235%2F389355_art.jpg&imgrefurl=h
    ttps%3A%2F%2Ffinanse.wp.pl%2File-polak-zuzywa-pradu-
    zaskakujace-dane-6111745736513153a&docid=EIoa7U22nZr
    bSM&tbnid=otpCV2iGadLg2M%3A&vet=10ahUKEwjd2-Gg6MncAh
    XEVywKHXgmDN0QMwhKKAowCg..i&w=630&h=418&bih=584&biw=
    1366&q=cena%20pr%C4%85du%20poszczeg%C3%B3lnych%20lat
    ach&ved=0ahUKEwjd2-Gg6MncAhXEVywKHXgmDN0QMwhKKAowCg&
    iact=mrc&uact=8

    > Teraz Twoja kolej.

    Przypomnisz mi, kiedy premierem był tow. Kaczyński?

    --
    Pete

  • 96. Data: 2018-08-01 09:41:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 08:58:36 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Udowodniłem, że kłamiesz.

    Ok tej wersji sie trzymaj
    Kilka pytań mam do Ciebie jeszcze bo widze ze masz ogromne doświadczenie w pieczeniu
    chleba i zapewne wypiek niejednego bochenka nadzorowałeś:
    Daj przepies na 1 kg chleb gdzie potrzeba 800ml wody
    Daj przepis na chleb ktory piecze się dwie godziny w temp 200stC
    Daj linka/podaj model maszynki do chleba z grzałką o mocy 1,7kW

> [...]
    > pochłania energię. Choć byś się zesrał to nie jesteś w stanie tego uniknąć.

    Mało wzorów podałeś
    Jeszcze jest np E=mc? np. Coniektórzy znają wzór na obwod koła
    A tak z ciekaowści jeszcze dopytam:
    Wg Ciebie cała woda wlana do maszynki przed pieczeniem wyparowuje podczas wypieku
    Znaczy jak np w moim przepisie wleję 280g wody czy w Ty w wg Sojego przepieu wlejesz
    800g wody to ona wszystka wyparuje?
    Zrób w wolnej chwili doświadczenie i zważ składniki chleba przed ropoczęciiem wypieku
    i potem połóz na waage upieczony chleb
    Lżejszy o masę wody będzie czy niekoniecznie?
    Zapodaj prosze wynik

    > Zakładając nawet, że do ciasta dla bochenka chleba o masie 1 kg zużywa
    > się 400ml wody, choć wszędzie podają w przepisach, że używa się
    > 750-800ml

    Rzuc linkiem do takiego przepisu chętnie go wypróbuje.

    > to i tak nawet przy tych 400ml zużyje się więcej energii niż
    > za 17 groszy jak to podawałeś.

    Gdzie i kiedy tak podawałem- cytat poprosze bo mogłem zapomnieć a o manipulację nie
    odważyłbym się Ciebie posądzać

    > Po prostu bezmyślnie przepisujesz z netu błędne wypowiedzi (bo ktoś
    > sobie tak wyliczył)

    Zapodaj ten fragment co bezmyslnie z netu przepisałem

    > i udajesz wszystkowiedzącego fachowca w tej materii.

    O Sobie zapewne piszesz bo to kolejna dziedzina w której kreujesz się na fachofca

    > Jednocześnie w chamski

    Daj ten fragment gdzie chamski byłem. Dla ułatwienia chociaż po słowie "idiota"
    szukaj, zobaczysz kto to słowa w tym watku najczęściej używa

    >i bezczelny sposób posługując się demagogią

    Przykłąd mojej demagogicznej wypowiedzi poprosze

    > przeinaczasz moje wypowiedzi.

    Daj przykąłd co przeinaczyłem
    Dla ułatwienie:
    To nie Ty napisałeś ze do 1kg chleba trzeba 800ml wody?
    To nie Ty napisałeś ze chleb piecze się 2 godziny w tem 200stC
    To nie Ty próbowałes udowodnić że cała woda w procesie pieczenia wyparowuje?

  • 97. Data: 2018-08-01 09:47:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 09:01:27 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Niczyja.

    A drogi prąd, droga ropa, drogie masło to czyja zasługa?

    > No, może zasługa PIS, że tego ni popsuł (jeszcze)

    > pisowski głos w domu suwerena czyli red. Halicka

    Nie znam osoby w wolnej chwii doczytam co to za jedna
    O nadwyżce wyczytałem tutaj
    https://www.google.pl/search?q=nadwy%C5%BCka+budzeto
    wa&source=lnt&tbs=qdr:w&sa=X&ved=0ahUKEwi0scjQrcvcAh
    XHDOwKHQ7RDKQQpwUIIA&biw=844&bih=397&dpr=2.25 to Hallicka pisała?

    > Ech...
    Ile czasu dzienniedziennie tracisz na ogladanie TVPis?
    Nie szkoda tego czasu?

    Ps
    KF się Tobie psuje bo swego czasu radośnie obwieścileś że tam jestem a zdaża sę Tobie
    na moje wypowiedzi zareagować

  • 98. Data: 2018-08-01 11:22:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 31, 2018 at 11:02:01 AM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    Chyba cleba nigdy nie piekles/nie widziales ;)

    > Aby upiec bochenek 1kg potrzebujemy ok. 0,8 litra wody/mleka.

    Troche przesadzone...

    > Wodę podgrzewamy od 10'C
    ciasto powinno wyrastac w temp pokojowej, raczej blizej 25...

    > Aby odparować tą ilość wody musimy dostarczyć: 0,8kg * 2257kJ/kg = 1805,6kJ

    Ale nie pieczemy suchara, ani bulki na bulke tarta tylko swiezy chlebek

    wg http://zdrowezywienie.edu.pl/woda.htm
    ma miec 40-42% wody po upieczeniu

    > Ale to jeszcze nie wszystko. Aby chleb się upiekł to musimy podgrzać
    > parę do prawie 200'C

    moze troche pary, ktora z czesci wody dostaje sie do pieca sie podgrzeje, ale
    generalnie upieczony chleb wyciagany z pieca ma wewnatrz ponizej 100 stopni (98-99 ?)
    Woda nie pozwala mu nagrzac sie bardziej... Im wiekszy, tym dluzej sie piecze, maly
    nagrzewa sie szybciej i szybciej jest upieczony.

    WS

  • 99. Data: 2018-08-01 11:49:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-08-01 o 09:47, Kris pisze:

    > A drogi prąd,

    polityków

    droga ropa, drogie masło to czyja zasługa?

    rozmawiamy o podwyżkach cen prądu a nie masła, nieprawdaż?

> [...]
    wa&source=lnt&tbs=qdr:w&sa=X&ved=0ahUKEwi0scjQrcvcAh
    XHDOwKHQ7RDKQQpwUIIA&biw=844&bih=397&dpr=2.25 to Hallicka pisała?

    A widzisz różnicę pomiędzy 'nadwyżką w budżecie' (twoja wersja) a
    'nadwyżką budżetową' (wersja z businessinsider.pl)? Sugeruję sprawdzić.

    > Ile czasu dzienniedziennie tracisz na ogladanie TVPis?
    > Nie szkoda tego czasu?

    Nie muszę oglądać, żeby wiedzieć co tam się wyprawia.

    > Ps
    > KF się Tobie psuje bo swego czasu radośnie obwieścileś że tam jestem a zdaża sę
    Tobie na moje wypowiedzi zareagować

    Kf-a można ustawić na konkretny wątek :P

    --
    Pete

  • 100. Data: 2018-08-01 14:19:50
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2018 23:30:48 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ze ta cala maszyneria mi jeszcze nie wyjebala w kosmos bo para przy dwustu
    stopniach ma dwadziescia atmosfer.

    ;) 20 atm,ale tylko w punkcie rownowagi ciecz/gaz

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wykres_fazowy#/media/F
    ile:Diagram_fazowy_wody.svg

    w piekarniku jest "odrobina" pary wodnej (i jest nagrzana bardziej niz chleb)

    moze i ma te 200stopni, ale 1 mol wody to 18 gram

    objetosc V=nRT/p

    R (stała gazowa) = 8,31
    p (ciśnienie) = 1013,25 hPa = 101325 Pa
    n (liczba moli) = 1
    T (temperatura) = 473,15 K (200 C)

    czyli te 18g wody w piekarniku nagrzane do 200 st. C ma objetosc 38.8 dm3, jesli
    piekarnik mniejszy to ucieknie (zostanie pewnie kilka gramow...)

    Jak cos odparowuje z chleba, to trudno powiedziec jaka jest temp... tzn. czy ucieknie
    to odparowane zimniejsze, czy wypcha calkowicie nagrzana pare... zalezy od konstr.
    piekarnika itp...