    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zestaw do monitoringu
    Date: Wed, 1 Sep 2021 14:12:34 +0200
    <sgnmpd$psh$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>

    On 01/09/2021 14:00, Marek wrote:
    > Ale co w Twoim przypadku ten ZoneMinder robi konkretnie?

    W moim już nic skomplikowanego. Zrezygnowałem z zaawanowanych funkcji
    detekcji ruchu w obrazie na rzecz czujników IR. ML zjada za dużo CPU
    które współdziele z innymi guestami.

    ML miał być użyty w sytuacji gdy w kadr kamery przypląta się pająk, ćma
    itd co powodowało fałszywe alarmy. Po skonsumowaniu 100% CPU przy
    framerate rzędu 1/s podziękowałem, ale warto wiedzieć że istnieją
    rozwiązania sprzetowe w postaci dedykowanych dongle i jakies rozwiązania
    korzystajace z GPU. Nie miałem już ochoty bawić się głebiej poza
    obejrzenie gotowca i szacowaniu ceny za stosowany hardware.

    Obecnie ZoneMinder działa jako nagrywarka i api do HomeAssistanta, co
    pozwala mi w HA wyświetlać obraz z kamer. Gdyby nie połaczenia ZM->HA,
    realizację "nagrywarki" zrobił bym kilkoma skryptami na ffmpeg, ale ta
    integracja z HA jest znakomita i warta postawienia ZM osobno.

    HA podpięty wprost do onvif działa bardzo niestabilnie, przez VPN
    praktycznie nie nadaje się do użytku.