  • 1. Data: 2021-08-27 13:17:37
    Temat: Zestaw do monitoringu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Co mozecie polecic w temacie zestawów do monitoringu oczywiście z
    nagrywaniem.
    Najlepiej coś bezobsługowego, minimum 4 kamery, najlepiej 6-8.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 2. Data: 2021-08-27 13:44:16
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 27 August 2021 at 13:17:39 UTC+2, Budzik wrote:
> [...]
    > "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie
    > liczyć wszystkich innych form, których próbowano od czasu do czasu."
    mam przed sobą ofertę firmy Hikvision, kamera + kamera termowizyjna z funkcją
    detekcji i rozpoznawania twarzy ( że twarz jest twarz a nie że to twarz Kowalskiego)

    Cena 6000zł netto (sztuka)

    a do tego server, macierz dyskowa, dostęp LTE, IP, kompresja w kamerze

    Jak kiepska kamera to niczego nocą nie wykryje, nie zidentyfikuje i będzie tak jak na
    parkingu hipermarketu

    Parkujący obok, ręka wyrwał mi lusterko prawe za dnia, a na monitoringu nic nie
    widać, nikogo nie mozna zidentyfikować

  • 3. Data: 2021-08-27 17:29:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2021 o 13:17 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

    > Co mozecie polecic w temacie zestawów do monitoringu oczywiście z
    > nagrywaniem.
    > Najlepiej coś bezobsługowego, minimum 4 kamery, najlepiej 6-8.

    Mam rejestrator (na 16 kamer) i 6 kamer Hikvision.
    Całóść poniżej 5k (bez dysków, wstawiłem swój bo miałem w przydasiach) ze
    3-4 lata temu. Od tego czasu działa bezobsługowo. Mam podgląd z apki na
    tel. i z laptopa. Zaglądam praktycznie codziennie bo tak pilnuję swojego
    psa jak zostaje sam na posesji :-)

    TG

  • 4. Data: 2021-08-27 18:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

> [...]
    > Mam podgląd z apki na tel. i z laptopa. Zaglądam praktycznie
    > codziennie bo tak pilnuję swojego psa jak zostaje sam na posesji

    Dziekuje za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 5. Data: 2021-08-27 19:39:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 27 August 2021 at 18:59:51 UTC+2, Budzik wrote:
> [...]
    > "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".
    dobre i profesjonalne kamery do monitoringu ma Dahua
    i dyrektor na Europę Wschodnia organizował ostatnio konferencję i pokazy.

    Dahua oferuje kamery do monitoringu, rozpoznawania numerów rejestracyjnych, wbudowane
    w inteligentne systemy komunikacji miejskiej.

    Chińczyk sprzedaje zestawy do monitoringu IP, WiFi za 350zł (4 kamery + rejestrator)
    Ale kamerę wifi każdy może latwo zakłócić, skanując apką zajete kanały i wieszając na
    drzewie solarny router wifi, który zajmie pasmo kanałów kamer i jedyne co zobaczymy
    to pikselizacja.

    Gdy kamera jest standardu ONVIF i ma wbudowany server to jest inteligetna i
    samodzielnie się przystosowuje do warunków srodowiskowych, dzień-noc, wykrywanie
    ruchu pojazdów, twarzy, numerów rejestracyjnych itp.

    Czyli temat rzeka i najlepiej sprawdzić, jak to działa w praktyce u kogoś.

    Ale zawsze łącze kablowe, a nie wifi.

  • 6. Data: 2021-08-27 20:11:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.08.2021 o 13:17, Budzik pisze:
    > Co mozecie polecic w temacie zestawów do monitoringu oczywiście z
    > nagrywaniem.
    > Najlepiej coś bezobsługowego, minimum 4 kamery, najlepiej 6-8.

    Jakiekolwiek kamery z ali plus jakikolwiek rejestrator. kamera ok
    100-150zł, rejestrator cena podobna. Nastaw się na więcej kamer, i jeśli
    chcesz coś widzieć więcej niż siebie i bliskich, poukrywaj je gdzie
    popadnie. Jeśli chcesz chronić swoje obejście, umieść niewidoczna kamerę
    tam, gdzie sam byś obczajał co u Ciebie sie dzieje. To że MASZ kamery,
    drogie kamery, może powodować spokojniejszy sen, ale w przypadku
    zagrożenia, jakiegoś zdarzenia, mozesz mieć jedynie bezwartościowe
    nagrania wysokiej jakości.

    ToMasz

  • 7. Data: 2021-08-27 20:48:39
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 20:11:27 UTC+2 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > popadnie. Jeśli chcesz chronić swoje obejście, umieść niewidoczna kamerę
    > tam, gdzie sam byś obczajał co u Ciebie sie dzieje.

    Jakoś nie widzę sensu walki o "super nagranie z włamu". Po grzyba to komu? Kamera ma
    sens jeśli ktoś analizuje obraz non stop (choćby automat z powiadamianiem) i można
    jeszcze jakoś uratować się przed włamem... Mając nagranie po fakcie można sobie je
    gdzieś wsadzić :( Nawet jeśli znajdą sprawcę (co i tak mało prawdopodobne) to raczej
    niczego się od niego nie odzyska, strat/uszkodzeń w budynku nikt nie pokryje - można
    oczywiście pozwać sprawcę na drodze cywilnej, ale to kilka lat trwa, będzie miał
    dostęp do wszystkich danych pozywającego, na koniec i tak się okaże, że nie ma
    majątku i komornik niczego nie ściągnie...
    Jeśli inwestować w zabezpieczenia, to raczej takie pozwalające wykryć sprawcę jak
    najwcześniej, jak najbardziej utrudnić wejście i pewnie powiadomienie jakiejś agencji
    ochrony...
    Włamujący się do przypadkowych budynków, mieszkań (w sensie takich zwykłych, gdzie
    nic "wartościowego" nie ma) to menele, zwykli debile... :( Koledze kiedyś tacy wleźli
    do mieszkania, wewnętrzne drzwi zamknięte tylko "na klamki" z rozpędu otwierali łomem
    => główne starty to wymiana tych drzwi z ościeżnicami...
    Dodatkowo tacy złodzieje, którzy już kiedyś zaliczyli odsiadkę są dość dobrze
    przeszkoleni w prawie... co generuje kolejne kłopoty. Przykład ze wsi, gdzie mam
    chałupę: patologiczna (ogólnie znana lokalnie) rodzinka ukradła na 99,9% paliwo z
    ładowarki w składzie budowlanym. Częściowo się nagrało, jak łazili w nocy po tym
    składzie, ale bez samej ładowarki, czyli brak konkretnego dowodu => właściciel
    zgłosił na policję, a oni po zatrzymaniu oświadczyli,że właściciel tam był i pobił,
    oczywiście bez żadnego powodu najmłodszego (nieletniego)... i można się domyślić kto
    miał realne "problemy" z policją... :( :( :(

  • 8. Data: 2021-08-27 22:19:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    jeszcze jakoś uratować się przed włamem... Mając nagranie po fakcie można sobie je
    wszystko zależy. większość takich numerów robią ludzie znani w okolicy.
    Czasem da się pogadać, czasem nie. czasem warto zastawić pułapkę, czasem
    nie. taka wiedza jest prawie bezcenna.

> [...]
    najwcześniej, jak najbardziej utrudnić wejście i pewnie powiadomienie jakiejś agencji
    więc co na ten przykład? czujka ruchu która uruchamia odtwarzanie
    dźwięku szczekania wściekłego psa?

    > Dodatkowo tacy złodzieje, którzy już kiedyś zaliczyli odsiadkę są dość dobrze
    przeszkoleni w prawie... co generuje kolejne kłopoty.
    no nie wiem jak to zrozumieć. dać sie okraść i nic nie robić?

> [...]
    łazili w nocy po tym składzie, ale bez samej ładowarki, czyli brak konkretnego dowodu
    ten argument potwierdza to co napisałem. kamery sa po stówce,
    zainstaluj pierdylion, i najlepiej ukryte. jakby przy drzwiach, ich
    mordy zarejestrowało w środku nocy w podczerwieni, to potem wystarczą
    "cienie" w tej samej liczbie pałętające się po placu żeby każdy sąd ich
    skazał.
    Jak to widzisz? wysoki sądzie, tak, włamaliśmy się na teren, łaźiliśmy z
    kanistrem, ale chcieliśmy benzyne a tam była ropa. to najprawdopodobniej
    właściciel przedziurawił sam sobie zbiornik i teraz chce na nas
    zwalić... ha ha ha.
    ToMasz

  • 9. Data: 2021-08-27 22:53:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 20:48:40 UTC+2 WS napisał(a):

    > Jakoś nie widzę sensu walki o "super nagranie z włamu". Po grzyba to komu?

    Podobnie mysle jak ToMasz. Jak nie masz kamerki to nie wiesz nic.
    Było, znikło.
    Nie masz pojecia ani jak ktos wszedl jesli nic nie zniszczyl ani kiedy ani kto.
    Troche sie zgodze ze kamerki nie pokaza twarzy ani nie zidentyfikuja osobnika ale
    czasem jak juz zostalo wspomniane to moze byc lokalny zulik i wtedy jest szansa ze
    zestaw miedzianych rurek jednak sie uda odzyskac zamiast temat po prostu pogrzebac i
    łyknąć strate w ciemno.

> [...]
    lat trwa, będzie miał dostęp do wszystkich danych pozywającego, na koniec i tak się
    okaże, że nie ma majątku i komornik niczego nie ściągnie...

    I znowu fantazjujesz. No powiadomi sie, przyjedziesz w 5 minut i albo żula
    złapiesz/przestraszysz albo dostaniesz kose pod żebro.
    No, jakbys z bronia przyjechal i strzelal w ciemno bo "twoja ziemia, twoj zamek" to
    co innego. Ale W Polsce tak nie ma. A wiec albo zlapiesz zula albo kose.
    A w praktyce przyjedziesz po 15 minutach albo po godzinie i nic ciekawego nie
    zastaniesz. Albo tak bedziesz zakladal i dostaniesz kose pod zebra.

    > Jeśli inwestować w zabezpieczenia, to raczej takie pozwalające wykryć sprawcę jak
    najwcześniej, jak najbardziej utrudnić wejście i pewnie powiadomienie jakiejś agencji
    ochrony...

    A agencja przyjedzie tak zeby miec pewnosc ze juz nikogo nie ma. Agencje w naszej
    rzeczywistosci sa po to aby znizke na ubezpieczenie dostac a nie zeby kogos lapac.
    Szczegolnie jak towarem beda elektro narzedzia zachlapane zaprawa i zwoj miedzi...

> [...]
    do mieszkania, wewnętrzne drzwi zamknięte tylko "na klamki" z rozpędu otwierali łomem
    => główne starty to wymiana tych drzwi z ościeżnicami...

    A skad wiedzial ze to menele? Po zapachu? Bo sasiadka powiedziala? Albo kamere mial?

> [...]
    oczywiście bez żadnego powodu najmłodszego (nieletniego)... i można się domyślić kto
    miał realne "problemy" z policją... :( :( :(

    I ponownie sam sobie przeczysz. Jakby kamery nie bylo to by nie bylo nawet info ze
    sami tam wlezli.
    A jakby mial kamere ustawiona dobrze to by problemow z policja mial jeszcze mniej.

  • 10. Data: 2021-08-27 22:57:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 22:19:16 UTC+2 ToMasz napisał(a):

    > więc co na ten przykład? czujka ruchu która uruchamia odtwarzanie
    > dźwięku szczekania wściekłego psa?

    raczej alarm (na tel?) o wykryciu ruchu i np. sprawdzenie zdalne co się tam dzieje -
    w sensie, czy ktoś jest... kamera 64x64 pixle wystarczy ;) + tel. na policje...
    A znacznie lepiej (ale drożej) podpięcie alarmu pod agencje ochrony - powinni w kilka
    minut podjechać...

> [...]
    > kanistrem, ale chcieliśmy benzyne a tam była ropa. to najprawdopodobniej
    > właściciel przedziurawił sam sobie zbiornik i teraz chce na nas

    obawiam się, że nawet mając nagranie kasy za kilkadziesiąt litrów paliwa by nie
    odzyskał :(
    ale sam by się wybronił... za to przyjazd ochroniarzy zatrzymujących ich na gorącym
    uczynku byłby znacznie skuteczniejszy... paliwo by zostało, oskakżenie o pobicie
    raczej nierealne, nie trzeba sądu ani komornika...

    Po prostu uważam, że takie nagranie to w większości przypadków musztarda po obiedzie.
    Na youtuba można wrzucić co najwyżej, może się zwróci jak zrobi się popularne ;)