  • 1. Data: 2021-08-29 22:52:38
    Temat: w Mediolanie Spłonął 16-piętrowy budynek z sidingiem z łatwopalnego polistyrenu
    Od: a a <m...@g...com>

    w Mediolanie Spłonął 16-piętrowy budynek z sidingiem z łatwopalnego polistyrenu

    https://pbs.twimg.com/media/E9-T_qYWYAE3q2Q?format=j
    pg&name=small

    Podobny pożar byl przed laty w apartamentowcu po remoncie w Londynie.
    Mieszkańców instruowano, aby w razie pożaru pozamykali się w mieszkaniach, gdyż drzwi
    były ognioodporne, jak w sejfie no i kto został to się spalił

    Też elewacja została wykonana z latwopalnego plastiku

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/wlochy
    -ogromny-pozar-w-mediolanie-splonal-16-pietrowy-budy
    nek-nagranie/j81k514,79cfc278

    Po pożarze pozostał szkieleton.
    Dobrze, że mieszkańcy zdążyli się ewakuować.

  • 2. Data: 2021-08-30 10:21:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:bae49996-b4e0-464d-bfba-b4cca6d53861n@googlegr
    oups.com>
    user a a pisze tak:

> [...]
    > Londynie. Mieszkańców instruowano, aby w razie pożaru pozamykali
    > się w mieszkaniach, gdyż drzwi były ognioodporne, jak w sejfie no

    koło mojej pracy wymieniają na blokach z wyglądu kafelki ceramiczne na
    ocieplenie. Pewnie Brexit do dupy zajrzał i koszty gazu zaczęły mieć
    znaczenie.

    często przechodzę obok tej rudery i wyobrażam sobie uciekanie z niej.

    https://goo.gl/maps/GVBhbdiR7exZ1dGV8

    --
    Piter

  • 3. Data: 2021-08-30 14:04:20
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 30 August 2021 at 10:20:52 UTC+2, PiteR wrote:
> [...]
    > znaczenie.
    >
    > często przechodzę obok tej rudery i wyobrażam sobie uciekanie z niej.

    to żadna rudera, tysiące takich wieżowców zbudowano w Polsce.
    2 klatki schodowe, połączone na dole i na 6-7 pietrze, 4 windy
    brak palnego sidingu.
    Niskie koszty eksploatacyjne.
    Cieple mieszkania

    Gdy rodzina przyjeżdża z Florydy, to bloki, wieżowce nazywają hotelami,
    bo mieszkanie się zamyka i wychodzi jak z hotelu.
    Nie trzeba naprawiac dachu, grodzić, czyścić wody w basenie, strzyc trawy.

    Dobrze , że w Polsc nikt nie nazywa bloków, wieżowców hotelami, bo wtedy ceny
    mieszkań by wzrosly o 100% za wygodę.

  • 4. Data: 2021-09-02 08:07:32
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 30.08.2021 o 09:21, PiteR pisze:
    > in <news:bae49996-b4e0-464d-bfba-b4cca6d53861n@googlegr
    oups.com>

    pg&name=small

    dzięki temu każdy mieszkaniec może przepłacić za czujki pożarowe (bo
    muszą być połączone ze sobą, ale nie mogą być połączone np. przez
    centralę alarmową)

    > koło mojej pracy wymieniają na blokach z wyglądu kafelki ceramiczne na
    > ocieplenie. Pewnie Brexit do dupy zajrzał i koszty gazu zaczęły mieć
    > znaczenie.
    a widziałeś październikowy wzrost cen energii? wszystko ok. 30% w górę.

    coś czuję że niedługo inflacja pięknie się rozkręci - skoro kierowcy hgv
    już zarabiają >50k, a za najniższe stawki już totalnie nie ma komu
    pracować...

    Lukasz

  • 5. Data: 2021-09-05 11:48:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sgppn4$oca$1@dont-email.me>
    user ddddddddddddd pisze tak:

    > a widziałeś październikowy wzrost cen energii? wszystko ok. 30% w
    > górę.

    nie bo wynajmuję pokój
    ale jak tylko coś usłyszę o podwyżce od landlorda to gudbaj.

    > coś czuję że niedługo inflacja pięknie się rozkręci - skoro
    > kierowcy hgv już zarabiają >50k, a za najniższe stawki już
    > totalnie nie ma komu pracować...

    Ostatni będą pierwszymi hehe. Szkoda że nie mam prawka na TIRy

    https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-coventry-warwi
    ckshire-58409277
    https://www.bbc.co.uk/news/business-57983698

    --
    Piter

    po czym poznać głupiego
    po dzwonku jego

  • 6. Data: 2021-09-05 13:13:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 05.09.2021 o 10:48, PiteR pisze:
    > in <news:sgppn4$oca$1@dont-email.me>

    > nie bo wynajmuję pokój
    > ale jak tylko coś usłyszę o podwyżce od landlorda to gudbaj.

    no to jest gruba podwyżka. W ciągu ostatniego roku miałem podwyżkę >20%,
    teraz kolejne >30%. I to nie u jednego dostawcy, po prostu ceny mocno w górę

    > Ostatni będą pierwszymi hehe. Szkoda że nie mam prawka na TIRy
    >
    > https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-coventry-warwi
    ckshire-58409277
    > https://www.bbc.co.uk/news/business-57983698

    Nie masz co żałować, niedługo podwyżki dotrą też do Ciebie. Techników
    wszelkiej maści też już brakuje (elektryk, joiner, plumber itd.)

    Lukasz

  • 7. Data: 2021-09-05 22:25:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-09-05 o 13:13, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    >
    > Nie masz co żałować, niedługo podwyżki dotrą też do Ciebie. Techników
    > wszelkiej maści też już brakuje (elektryk, joiner, plumber itd.)

    Widziałeś ten filmik polskiego elektryka w UK?
    Pokazuje min puste półki w angielskim odpowiedniku castoramy.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2021-09-06 07:08:28
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 05.09.2021 o 21:25, Janusz pisze:

    > Widziałeś ten filmik polskiego elektryka w UK?
    > Pokazuje min puste półki w angielskim odpowiedniku castoramy.

    puste półki są właśnie przez brak kierowców, towar jednak nadal da się
    kupić. Tesco ma takie same pustki, w Lidlu też nie jest najlepiej (w
    moim rejonie), ale np. Costco wypchane i dziur nie widać.

    Jak sobie wymyślili, że do pozwolenia na pracę trzeba będzie mieć
    zarobki min. chyba 25k i do tego więcej papierkowej roboty (bo trzeba
    sobie wyrobić status), to szybko pracownicy zniknęli. Zniknęli, bo wielu
    zarabiało najniższą lub niewiele ponad najniższą krajową. Wielu
    przyjeżdżało tutaj sezonowo, a teraz nie chce im się w to bawić. Wielu
    złożenie wniosku o pobyt przerośnie, bo angielskiego nie znają - a do
    wielu prac języka nie potrzebowali. Do tego szopka z lockdownami, a i
    celnicy nagle o głupie kanapki potrafią się czepiać (jak tu przewieźć
    słoiki z jedzeniem?!), więc lepiej zostać na stałym lądzie.

    Lukasz

  • 9. Data: 2021-09-06 20:06:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 6 September 2021 at 07:08:32 UTC+2, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > celnicy nagle o głupie kanapki potrafią się czepiać (jak tu przewieźć
    > słoiki z jedzeniem?!), więc lepiej zostać na stałym lądzie.

    no i cena kwarantanny 1700 funciaków
    (oficjalnie ze strony lini lotniczych)

  • 10. Data: 2021-09-07 06:44:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.09.2021 o 19:06, a a pisze:

    > no i cena kwarantanny 1700 funciaków
    > (oficjalnie ze strony lini lotniczych)

    tak było, chyba nawet trochę więcej. Teraz nadal trzeba dwa czy trzy
    testy kupić - i tu celowo piszę kupić, bo testy na drugi i na ósmy dzień
    często nie przychodzą lub przychodzą zbyt późno i wielu ich nie robi. No
    i jak w Niemczech powiedzą 'zamykamy granice' to wsiądziesz w auto i
    wrócisz- a na wyspie, z kilkoma krajami po drodze do domu, to już nie
    tak łatwo

    Lukasz