    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zmiana porothermu na BK
    Date: Sun, 17 Jun 2012 13:24:51 +0200

    Dnia 17-06-2012 o 09:06:35 gzk <g...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > No dawno takich głupot nie czytałem.

    Może dlatego że nie masz bladego pojęcia o czym pisze kiki, a niestety
    ma rację, właśnie teraz za płotem koło mnie buduje deweloper domek dla 4
    rodzin.
    I jest on kwintescencją wszystkich błędów ocieplenia jakie mozna popełnić
    przy budowie, współczuję przyszłym właścicielom chociaż ich nie znam,
    płacą potężne pieniądze (4300/m2) a mają taki syf zrobiony że głowa mała:
    1. izolacja fundamentów, wylali je do ziemi, trochę odkopali i powciskali
    od góry
    5cm styro i na to folia kubełkowa, szpary pomiędzy styro im nie
    przeszkadzały :)
    2. Murują oczywiście z porothermu :) bez fugi pionowej.
    3. kleją na ścianę styro oczywiście na placki bez listwy startowej, czyli
    przez szpary
    z fundamentu powietrze idzie sobie spokojnie do góry pod styro.
    4. sciany szczytowe wymurowane pod dachówkę i zagłaskane :) oczywiście bez
    ocieplenia
    co ciekawe ścianę dzielącą dom, to co wychodzi ponad dach ocieplili, na
    tym będzie blacha.
    5 Ocieplają dom tylko 10cm styro i jeszcze kleją go do krawędzi otworu
    okna :), okien nie ma.
    6.Balkony nie ocieplone, pomimo że ocieplenie ścian skończyli, zobaczymy
    czy je ocieplą.

    To tyle na razie.
    --
    Pozdr