  • 1. Data: 2012-06-16 17:00:49
    Temat: Zmiana porothermu na BK
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    W projekcie, który właśnie zamówiłem ściany są z Porothermu 24 P + W
    ocieplone styropianem 15 cm.
    Chcę jednak zmienić to na BK 24 cm 600 + styropian 15 cm.

    Czy zmiana materiału będzie wymagała jakiś zmian w projekcie ( na poziomie
    adaptacji ) ? Jak to formalnie robiliście ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2012-06-16 18:00:38
    Temat: Re: Zmiana porothermu na BK
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Max" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy zmiana materiału będzie wymagała jakiś zmian w projekcie ( na poziomie
    > adaptacji ) ? Jak to formalnie robiliście ?

    Zwykle nie wymaga o ile nośność BK wystarczy. BK jest nieco słabszy. Ale
    dobrze robisz. Zapytaj kierbuda czy pozwoli, a jak nie to zapytaj
    konstruktora chociaż przy niewielkim domku powiem ci, że nie będzie żadnych
    kłopotów. Po prostu wymurujesz z BK.
    I strzeż się Porothermu. Sam mam dom z tego gówna i dzisiaj dałbym wszystko
    żeby był z BK.
    Nawet ci powiem, że parter rób z BK600, a góre z BK300 - ma mniejsza gęstość
    ale nie ma tam żadnych obciążeń i lepiej izoluje. A już ostatnie 2 warstwy
    ścian, jedna pod parapet z nardoższego ytonga.

  • 3. Data: 2012-06-16 18:18:55
    Od: "Max" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > gęstość ale nie ma tam żadnych obciążeń i lepiej izoluje. A już ostatnie 2
    > warstwy ścian, jedna pod parapet z nardoższego ytonga.

    Dzięki Kiki za info.

    Domek będzie parterowy bez użytkowego poddasza ( tylko jakiś tam stryszek na
    klamoty ), więc całość chcę postawić z BK600. Porothermu nie chcę, gdyż
    m.in. część instalacji będę wykonywał ze szwagrem - więc chcę trochę ułatwić
    sobie robotę - zwłaszcza przy bruzdowaniu :-).

    P.S Ponieważ już jestem umówiony z architektem na pierwsze spotkanie,
    zastanawiam się więc czy w projekcie ( podczas robienia adaptacji )
    architekt powinien już wpisać zmiany BK zamiast porhotermu ?? Chodzi mi o
    to, aby docelowe pozwolenie budowlane dotyczyło materiału, z którego będę
    faktycznie budował.

    Piotr

  • 4. Data: 2012-06-16 18:23:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-16 18:00, kiki wrote:
    > Sam mam dom z tego gówna i dzisiaj dałbym
    > wszystko żeby był z BK.

    Z ciekawości, dlaczego?

  • 5. Data: 2012-06-16 20:12:43
    Od: "kiki" <l...@l...net>

> [...]
    > to, aby docelowe pozwolenie budowlane dotyczyło materiału, z którego będę

    Prawnie nie wiem ale wiem, że zmiana materiału to żadna wielka rzecz.
    Szczególnie przy parterowym.
    jak parterowy to postaw z najlepszego BK jeśli chodzi o izolacyjność. Na to
    15cm, a nawet 20cm styro i tyle.

  • 6. Data: 2012-06-16 21:44:17
    Od: quent <x...@x...com>

    > Z ciekawości, dlaczego?

    Cieplejszy no i bez dziur, które mogą powodować różnorakie problemy.

    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2012-06-16 23:55:27
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4fdce1ff$1@news.home.net.pl...

    > Cieplejszy no i bez dziur, które mogą powodować różnorakie problemy.

    Przez porotherm wieje z gniazdek. Całą grubością ściany wieje z dołu do
    góry. Idiotyczna idea murowania na poziomą spoinę plus te badziewne zamki
    powodują, że całą grubością muru jest przeciąg i ściana jest zimniejsza mimo
    ocieplenia z zewnątrz. Nie ma jak tego gówna uszczelnić. Trzeba tynkować od
    zewnątrz, z góry zatykać ytongiem. Pod parapetami bedzie zimno, trzeba i tak
    robić część z BK.
    Szkoda gadać. Do tego fuszerki wykonawców i masz wielki kłopot z ociepleniem
    domu. Mozesz dać i pół metra styropianu ale co on da gdy samym murem robi
    sie komin powietrzny. Wystarczy pęknięcie tynku i już wieje murem.
    Mam to ścierwo i wiem.
    Są tak gigantyczne problemy wykonawcze, że szkoda na ten szajs czasu. Nie
    mówię tylko samym Porothermie ale o każdej ceramice poryzowanej. Unikać.

  • 8. Data: 2012-06-17 07:02:14
    Od: Art <I...@i...pl>

    W dniu 2012-06-16 23:55, kiki pisze:

> [...]
    > Są tak gigantyczne problemy wykonawcze, że szkoda na ten szajs czasu.
    > Nie mówię tylko samym Porothermie ale o każdej ceramice poryzowanej.

    Na ostatnich targach budowlanych w Poznaniu widziałem coś al'a Porotherm
    ale jego szczeliny były wypełnione styropianem
    produkuje to jakiś czeski producent, mam nawet gdzieś jego materiały
    reklamowe.

  • 9. Data: 2012-06-17 09:06:35
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

> [...]
    > mówię tylko samym Porothermie ale o każdej ceramice poryzowanej. Unikać.

    No dawno takich głupot nie czytałem.

  • 10. Data: 2012-06-17 09:26:55
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-06-17 09:06, gzk pisze: