  • 1. Data: 2012-06-15 23:52:18
    Temat: Pytania laika - alarm domowy
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Witam,
    jako że nigdy wcześniej nie miałem styczności z alarmami domowymi, a chcę
    skompletować zestaw Satel - mam w związku z tym kilka pytań:

    1. Z tego co widzę to alarmy Satela (zestawy) nie zawierają pilotów do
    sterowania. Jak więc aktywujemy alarm wychodząc z domu i jak do
    deaktywujemy?
    2. Przypuszczam, że odpowiedzią na pkt. 1 jest manipulator. Wg. mnie to
    rozwiązanie jest niewygodne i skoro np. wejdziemy do domu i mamy 20 sekund
    na deaktywację alarmu przez manipulator to takie coś jest po prostu
    stresujące. Dodatkowo złodziej może w ciągu 20 sekund odnaleźć i zniszczyć
    centralę sterującą alarmem. Mam rację?
    3. Interesuje mnie centrala Satel 128WRL i taką kupię. Z tego co widzę, to
    są do kupienia piloty obsługujące komunikację ABAX, mam nadzieję, że będzie
    można nimi aktywować i deaktywować alarm?

    dzięki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2012-06-16 00:00:39
    Temat: Re: Pytania laika - alarm domowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.06.2012 23:52, vitek pisze:

> [...]
    > rozwiązanie jest niewygodne i skoro np. wejdziemy do domu i mamy 20 sekund
    > na deaktywację alarmu przez manipulator to takie coś jest po prostu

    Zwykle 30.

    > Dodatkowo złodziej może w ciągu 20 sekund odnaleźć i zniszczyć
    > centralę sterującą alarmem. Mam rację?

    Jeśli idiotycznie ją powiesisz tak, że będzie na widoku, to tak.

  • 3. Data: 2012-06-16 09:08:41
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Z tego co widzę to alarmy Satela (zestawy) nie zawierają pilotów do
    > sterowania. Jak więc aktywujemy alarm wychodząc z domu i jak do

    Standardowo manipulatorem, wpisujemy kod.

> [...]
    > prostu stresujące. Dodatkowo złodziej może w ciągu 20 sekund odnaleźć i
    > zniszczyć centralę sterującą alarmem. Mam rację?

    Nie jest niewygodne i jednocześnie jest. Zależy gdzie instalujesz i czego
    oczekujesz od centrali. Potem pod to dobierasz model.

    > 3. Interesuje mnie centrala Satel 128WRL i taką kupię. Z tego co widzę,
    > to są do kupienia piloty obsługujące komunikację ABAX, mam nadzieję, że
    > będzie można nimi aktywować i deaktywować alarm?

    Nie wiem, poczytaj instrukcję.
    W każdym razie ja kupiłem Satela CA6 ponieważ jej funkcjonalność do moich
    zastosowań jest wystarczająca, a w funkcjach centrali jest między innymi
    możliwość wykorzystania jednego z wejść jako uzbrajające. Więc mam tam
    podłączoną radiolinię z pilotami.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2012-06-16 09:19:52
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

> [...]
    > zastosowań jest wystarczająca, a w funkcjach centrali jest między innymi
    > możliwość wykorzystania jednego z wejść jako uzbrajające. Więc mam tam

    Aha, bo z tego co wyczytałem to rozbrojenie alarmu nigdy nie powinno być
    realizowane z pilota. Pilotem powinno się tylko włączać czas na wpisanie
    kodu w manipulatorze w celu rozbrojenia alarmu. To jeśli chodzi o
    rozbrojenie, ale zazbrojenie chyba jest dozwolone z pilota i zostało tak
    zastosowane w tym przypadku?

  • 5. Data: 2012-06-16 09:34:47
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > kodu w manipulatorze w celu rozbrojenia alarmu. To jeśli chodzi o
    > rozbrojenie, ale zazbrojenie chyba jest dozwolone z pilota i zostało tak

    Możesz wejście zdefiniować jako uzbrajające czy też uzbrajające i
    rozbrajające.
    Możesz zrobić pilotem a równie dobrze dać czytnik transponderowy RFID i
    karty czy pastylki. Rozwiązań trochę jest. Ja nie chciałem rozbrajać systemu
    w środku.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-06-16 09:47:10
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    > 1. Z tego co widzę to alarmy Satela (zestawy) nie zawierają pilotów do
    > sterowania. Jak więc aktywujemy alarm wychodząc z domu i jak do
    > deaktywujemy?

    Radiolinię można dokupić i doinstalować a następnie zaprogramować w dowolny
    sposób np. zał./wył.

> [...]
    > na deaktywację alarmu przez manipulator to takie coś jest po prostu
    > stresujące. Dodatkowo złodziej może w ciągu 20 sekund odnaleźć i zniszczyć

    Centralka powinna być tak zlokalizowana aby w ciągu tych 20 sek. złodzie się
    do niej nie dobrał. 20 sekund jest wyłącznie dla strefy (zwykle 1 czujka) z
    opóźnieniem. Zanim złodziej zniszczy centralkę ta wyśle raport o włamaniu i
    będzie interwencja ochrony. Definiowanie opóźnienia na strefę z centralką
    (lub po prostu na całość) jest karygodnym błędem.

    > 3. Interesuje mnie centrala Satel 128WRL i taką kupię. Z tego co widzę, to
    > są do kupienia piloty obsługujące komunikację ABAX, mam nadzieję, że
    > będzie można nimi aktywować i deaktywować alarm?

    Nie znam tej radiolinii ale odpowiadam, że tak. Radiolinia to styk NC/NO
    sterowany zdalnie z pilota. Reakcja co to ma robić zależy wyłącznie od
    użytkownika. Taka radiolinia może np. uruchamiać drzwi garażowe albo
    sterować światłem.

  • 7. Data: 2012-06-16 10:12:00
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-06-16 09:47, Ojcow pisze:
    ta wyśle raport o włamaniu i
    > będzie interwencja ochrony.
    ...jeśli ma taki moduł powiadamia (ukf, gsm, ..) i podpisaną umowę na
    ochronę

  • 8. Data: 2012-06-16 10:47:00
    Od: "vitek" <v...@s...pl>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2012-06-16 09:47, Ojcow pisze:
    > ta wyśle raport o włamaniu i
    > ...jeśli ma taki moduł powiadamia (ukf, gsm, ..) i podpisaną umowę na
    > ochronę

    Satel 128WRL ma moduł GSM/GPRS. Póki co będą wysyłane sms-y do mnie +
    dzwonienie. W przyszłości może skonfiguruje się to pod firmę ochroniarską.
    Udało mi się zakupić tą centralkę za 650zł, więc będę kompletował dalej, już
    mam: centralę 128wrl, obudowę, transformator, akumulator, kabel do
    programowania, przejściówka usb>rs232. Pozostanie manipulator i czujki ABAX.
    Póki pozostaje nauka w tym temacie :)

    Co do deaktywowania stref, to w moim przypadku do domu mogę wejść drzwiami
    lub wjechać garażem. No nic, pozostaje jeszcze czytanie jak to wszystko
    ładnie rozplanować / skonfigurować... lubię takie zabawy :)

  • 9. Data: 2012-06-16 16:28:51
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "vitek" <v...@s...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > 1. Z tego co widzę to alarmy Satela (zestawy) nie zawierają pilotów do
    > sterowania. Jak więc aktywujemy alarm wychodząc z domu i jak do

    Kup sobie taki alarm jak ja sobie kupiłem. Sterowany ze smartfona. Żadnych
    manipulatorów ani innego szajsu.
    http://www.favore.pl/375457_inteligentny-dom-alarm-c
    entrala-alarmowa-sterownik.html

  • 10. Data: 2012-06-16 21:49:25
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-06-16 10:47, vitek pisze:
    .
    > Uda?o mi si? zakupi? t? centralk? za 650z?, wi?c b?d? kompletowa? dalej, ju?
    > mam: central? 128wrl, obudow?, transformator, akumulator, kabel do
    > programowania, przej?ci?wka usb>rs232. Pozostanie manipulator i czujki ABAX.
    > P?ki pozostaje nauka w tym temacie :)

    To masz 1/5 kosztów z głowy :-)
    Sam manipulator to 300zł a ja poniżej napisałeś chcesz wchodzić garażem
    i drzwiami więc już dwa potrzebujesz.

    Manipulatorów strefowych nie polecam - w integrze mają bardzo małą
    funkcjonalność.

    --
    M.