  • 1. Data: 2012-06-16 18:24:42
    Temat: miedziana instalacja C.O. przedwczesne zużycie
    Od: Art <I...@i...pl>

    Witam,
    Pytanie do fachowców - chodzi o ewentualne przedwczesne zużycie
    miedzianej instalacji C.O. szczególnie na kolankach na skutek tarcia
    różniastych ewentualnych nieczystości jakie mogą znaleźć się w wodzie.
    Krążąca w systemie C.O. woda nawet minimalnie zanieczyszczona może
    powodować miejscowe wytarcia np. na kolankach?
    Pierwsze instalacje w miedzi wykonywane w naszym kraju na masową skalę
    maja już około 20 lat, a słyszałem, że takie przetarcia lub zauważalne
    zmniejszenie grubości kolanek miedzianych mogą mieć miejsce już po 10
    latach użytkowania. W zasadzie jeżeli zjawisko takie występuje przy
    miedzianych instalacjach to i pewnie w różnych pexach czy innych
    plastikowych systemach musi zachodzić podobne zjawisko.
    Nie trudno sobie wyobrazić problemy jakie mogą wystapić kiedy nasz
    instalacja jest zalana betonem w podłodze.
    Spotkał sie już ktoś z Was z takim problemem?

    Znajomy polecił zamontować na filtr do dokładnego oczyszczania wody i
    raz na jakiś czas puścić wodę przez taki filtr - czy to dobry pomysł?

    Kolejna rzecz - pompa obiegowa
    Wydaje się sensowne zamontowanie pompy, która umożliwia precyzyjnie
    regulowanie wysokości podnoszenia wody i różnicy ciśnień
    choćby po to aby zmniejszyć np. za szybki obieg wody w układzie kiedy
    większość grzejników jest zakręcona i nie pracuje.
    Kupiłem coś takiego - http://wilo.pl/cps/rde/xchg/pl-pl/layout.xsl/2827.ht

    Art

  • 2. Data: 2012-06-17 01:01:27
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 16 Cze, 18:24, Art <I...@i...pl> wrote:
    > Witam,
    > Pytanie do fachowc w - chodzi o ewentualne przedwczesne zu ycie
    > miedzianej instalacji C.O. szczeg lnie na kolankach na skutek tarcia
    > r niastych ewentualnych nieczysto ci jakie mog znale si w wodzie.

    To nie muszą być zanieczyszczenia. Często zaniżane średnice rur i
    niewłaściwa obróbka miejsc cięcia powodują przekroczenie granicznej
    prędkości przepływu i wymywanie miedzi.
    Tworzywa nie sprawiają takich kłopotów. A filtr oczywiście zawsze jest
    potrzebny.
    Ja uwielbiam JUDO :)

    > Znajomy poleci zamontowa na filtr do dok adnego oczyszczania wody i
    > raz na jaki czas pu ci wod przez taki filtr - czy to dobry pomys ?

    Nie.
    Po montażu instalację należy oczyścić i napełniać przefiltrowaną
    uzdatnioną wodą.
    Do stałej ochrony stosuje się odpowiednie filtry montowane najczęściej
    przed pompą/kotłem.

    > wi kszo grzejnik w jest zakr cona i nie pracuje.
    > Kupi em co takiego -http://wilo.pl/cps/rde/xchg/pl-pl/layout.xsl/2827.h
    tm

    i bardzo dobrze :)

    pozdrawiam Piotr

    pozdrawiam Piotr

  • 3. Data: 2012-06-17 03:27:54
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Piotr Boncza" <p...@g...pl> wrote in message
    v.googlegroups.com...
    On 16 Cze, 18:24, Art <I...@i...pl> wrote:
> [...]

    To nie muszą być zanieczyszczenia. Często zaniżane średnice rur i
    niewłaściwa obróbka miejsc cięcia powodują przekroczenie granicznej

    Mnie zawsze zastanawia czemu dają kolanka zamiast na dużych odległościach
    giąć rurę. Ja rozumiem, że trzeba robić kompensacje termiczne ale po co
    dawać tyle kolanek 90 stopni ?

  • 4. Data: 2012-06-17 11:18:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > odległościach giąć rurę. Ja rozumiem, że trzeba robić kompensacje
    > termiczne ale po co dawać tyle kolanek 90 stopni ?

    mądrzy instalatorzy dają łuki...

    przepływ jest bardziej laminarny, mniejsza kawitacja i mniejsze ryzyko
    wypłukiwania...

    a najlepiej jednak dać se siana z przestarzała i droga technologią i
    stosować tworzywa.

  • 5. Data: 2012-06-17 12:53:33
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Co jakiś czas niezmiennie wracają dyskusje w wyższości świąt Bożego
    Narodzenia...itd.
    Że producenci są zainteresowani wmawianiem coraz to nowych wynalazków ,
    które to wynalazki w żaden sposób nie są lepsze ani nie zmieniają parametrów
    użytkowych to pewne.
    Że dystrybutorzy podejmują piłeczkę , bo mają taki sam interes z tych samych
    powodów co producenci to pewne tak samo.
    Ale po jaką cholerę ludzie dają się ponieść temu onanizmowi tego nie pojmę.
    Czy jednak to jedyna oznaka powszechnej głupoty ?

    Sam stosuję wyłącznie PP i będę stosował bez względu na ów onanizm.
    PEXowy, ALUPEXowy, miedziany, smażony, klejony czy wciskany.
    Poszli won !!!

  • 6. Data: 2012-06-17 15:47:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:
> [...]
    >
    > Sam stosuję wyłącznie PP i będę stosował bez względu na ów onanizm.
    > PEXowy, ALUPEXowy, miedziany, smażony, klejony czy wciskany.

    Troszke kultury nie zawadzi... nawet w zawodzie instalatora...

    PP nie jest zły ale nie najlepszy...

    zaciskany alupex (dobrej jakości, grube aluminium gruby polietylen) jest
    imhop pewniejsze niż PP.

  • 7. Data: 2012-06-17 16:05:33
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > a najlepiej jednak dać se siana z przestarzała i droga technologią i
    > stosować tworzywa.

    Ja do dzisiaj nie wiem czemu mam miedź. Wszyscy mówili, że miedź jest trwała
    to zrobiłem z miedzi.
    Nawet trudno mi było zadecydować te kilka lat temu.

  • 8. Data: 2012-06-17 17:44:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ja do dzisiaj nie wiem czemu mam miedź. Wszyscy mówili, że miedź jest
    > trwała to zrobiłem z miedzi.
    > Nawet trudno mi było zadecydować te kilka lat temu.

    kilka lat temu alupexy były dość drogie...

  • 9. Data: 2012-06-18 08:24:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > a najlepiej jednak dać se siana z przestarzała i droga technologią i
    > stosować tworzywa.

    Dziwne to co piszesz. Znam kogoś kto w Warszawie robi przeróżne hydrauliki
    dla najbogatszych ludzi w tamtej okolicy. Miałeś kiedyś baterię w ręku za
    2,5tys euro? On takie montuje na codzień. Na początku myślałem że to taki
    sobe zwykły niepozorny hydraulik z kluczem i pakułami i się przechwala ale
    jak zobaczyłem jego firmę, sprzęt na każdy rodzaj instalacji to mi uszy
    zwiędły a na ścianach odnalazłem mnóstwo różnej maści certyfikatów z
    renomowanych firm. Ale wracam do sedna... On mianowicie powiedział że
    plastik przewidziany jest na 40 lat ale po 30tu można się spodziewać
    kłopotów. Stalowe rury najwytrzymalsze ale mają wadę gdyż zarastają.
    Natomiast twierdzi że z miedźi to człowiek takiej instalacji nie przeżyje.

    Marek

  • 10. Data: 2012-06-18 12:04:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

> [...]
    > kłopotów. Stalowe rury najwytrzymalsze ale mają wadę gdyż zarastają.

    > Natomiast twierdzi że z miedźi to człowiek takiej instalacji nie

    znaczy zabije go to co miedz wydziela do wody pitnej :)

    tak serio... to na miedzi ma najlepszy zarobek bo rura najdroższa i tyle.