  • 1. Data: 2012-06-16 18:27:06
    Temat: Ladny Beton - jak zrobic
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Witam!
    Chcialbym zrobic sobie odlew betonowy plyty z adresem budynku, forme wiem
    jak wykonac, ale mam pytanie jaki zakupic cement, piasek, etc. czy dodac
    jakis plastyfikatorow, substancji, . aby wyszlo to bez babelkow, rowne i
    super gladkie. Macie jakies doswiadczenia w tej materii?

    st.

  • 2. Data: 2012-06-16 20:07:05
    Temat: Re: Ladny Beton - jak zrobic
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 czerwca 2012 18:27:06 UTC+2 użytkownik stabillo napisał:
> [...]
    > jakis plastyfikatorow, substancji, . aby wyszlo to bez babelkow, rowne i
    > super gladkie. Macie jakies doswiadczenia w tej materii?

    http://www.nokaut.pl/zaprawy-i-szpachle/zaprawa-beto
    nowa-b-03-jastrych-betonowy-beton-30-kg-firmy-quick-
    mix.html

  • 3. Data: 2012-06-16 20:31:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 18:27:06 +0200, stabillo napisał(a):

> [...]
    > jakis plastyfikatorow, substancji, . aby wyszlo to bez babelkow, rowne i
    > super gladkie. Macie jakies doswiadczenia w tej materii?

    Wydaje mi sie, ze przesiany drobny piasek i dowolny cement. Wazne, zeby to
    potem "zawibrowac", jaka mawiaja budowlancy.

    Ale moge sie mylic.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-06-16 23:41:01
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wydaje mi sie, ze przesiany drobny piasek i dowolny cement. Wazne, zeby to
    > potem "zawibrowac", jaka mawiaja budowlancy.

    Właśnie. Nie tyle w składzie co do grama jest idea ale właśnie w wibrowaniu
    betonu.

  • 5. Data: 2012-06-16 23:43:43
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Dużą wprawę ma SLD.
    Odlewaja się nagminnie.

  • 6. Data: 2012-06-16 23:54:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-06-16 23:41, kiki pisze:
    > Właśnie. Nie tyle w składzie co do grama jest idea ale właśnie w wibrowaniu
    > betonu.
    Skład też ważny, bo jak nawalisz tam żwiru, to nijak gładki Ci nie
    wyjdzie, choćbyś pół dnia wibrował. Dlatego przy produkcji kostki
    brukowej masz oddzielnie robioną warstwę konstrukcyjną (z zawartością
    kamienia) i warstwę wierzchnią (praktycznie sam piach z cementem,
    ewentualnie jakieś fikuśne kruszywa, jeśli powierzchnia nie ma być gładka).

    Maciek

  • 7. Data: 2012-06-20 00:45:03
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jun 16, 6:27 pm, "stabillo" <c...@o...eu> wrote:
> [...]
    > jakis plastyfikatorow, substancji, . aby wyszlo to bez babelkow, rowne i
    > super gladkie. Macie jakies doswiadczenia w tej materii?

    Ja robie tak:
    Bialy cement Aalborg 50%
    Biala maczka kamienna 45%
    Metakaolin 5%
    Do tego chemia:
    uplynniacz zaprawy - polikarboksylany 3% w stos do cementu
    przyspieszacz wiazania cementu 5% w stos do cem.
    plym redukujacy skurcz zaprawy (Rheomac) 2% w stos do cem.
    odpieniacz silikonowy 3% / cem.
    polimer akrylowy, lub akrylowo-styrenowy 3-5 %
    no i wody, tak zeby wyszlo w/c 0,4 ( 0,45)

    Dodaje wlokna szklane ( w formie maty)AR ( alkali-resistent), jako
    zbrojenie - 3 warstwy.

    Po jednym dniu wyjmuje z formy.

    Zycze udanych eksperymentow.

  • 8. Data: 2012-06-20 18:04:58
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    > jakis plastyfikatorow, substancji, . aby wyszlo to bez babelkow, rowne i
    > super gladkie. Macie jakies doswiadczenia w tej materii?

    A jak chcesz wykonac te forme ?
    Jak zrobisz litery ?

    Ja probowalem nawiazac kontakt z ludzmi, ktorzy maja frezarki CNC,
    ale, jakos ciezko sie dogadac.

  • 9. Data: 2012-06-20 23:23:37
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    oni chyba takie robią
    http://www.leg-tur.com.pl/

  • 10. Data: 2012-06-21 09:29:12
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 20 Cze, 18:04, Marek <m...@g...com> wrote:
    > A jak chcesz wykonac te forme ?
    > Jak zrobisz litery ?
    >
    > Ja probowalem nawiazac kontakt z ludzmi, ktorzy maja frezarki CNC,
    > ale, jakos ciezko sie dogadac.

    forma może z XPS ?