  • 11. Data: 2012-06-18 13:02:02
    Temat: Re: miedziana instalacja C.O. przedwczesne zużycie
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:jrmufo$hbg$1@news.task.gda.pl...

    > znaczy zabije go to co miedz wydziela do wody pitnej :)

    Weź nie żartuj. Jeżeli cokolwiek wydziela się z rur miedzianych to tylko za
    sprawą wody pitnej, ale wtedy nie miedzi lecz wodzie trzeba się przyglądnąć
    bo sama już woda jest znaczy się niezdatna do picia.
    Sama miedź w sobie ma właściwości antyseptyczne jak srebro tyle że w
    mniejszym stopniu, więc miedź zabija bakterie a plastik porowaty na odwrót
    daje im niezłe lokum do rozwijania się. A co do plastiku jeszcze... to
    butelki PET to co? Nie wydzielają niczego do wody mineralnej? To
    przynajmniej jest udokumentowane.

    Marek

  • 12. Data: 2012-06-18 13:30:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

> [...]
    > jeszcze... to butelki PET to co? Nie wydzielają niczego do wody
    > mineralnej? To przynajmniej jest udokumentowane.

    oj wydzielają wydzielają to fakt...

    Dlatego ja jestem zwolennikiem polietylenu, jest chyba najbardziej
    obojętny, wewnętrzna warstwa nie zawiera raczej żadnych dodatków. Tego nie
    można powiedzieć już o rurze PP która napewno zawiera dodatki, że nie
    wspomnę o rurach klejonych PCV.

  • 13. Data: 2012-06-18 15:17:44
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > obojętny, wewnętrzna warstwa nie zawiera raczej żadnych dodatków. Tego nie
    > można powiedzieć już o rurze PP która napewno zawiera dodatki, że nie

    A jak się naprawia taki polietylen ? Jak się robi wstawki po
    przedziurawieniach? Co przy kranach jak sie urwie?
    Miedź można polutować.

  • 14. Data: 2012-06-18 19:24:33
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 18 Cze, 15:17, "kiki" <l...@l...net> wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > A jak si naprawia taki polietylen ? Jak si robi wstawki po
    > przedziurawieniach? Co przy kranach jak sie urwie?
    > Mied mo na polutowa .

    Łatwiej niż w miedzi :) Już dawno odstawiłem w takich przypadkach
    lutowanie i wyłącznie zaprasowywuję. (dobrze to napisałem?) Bardzo
    rzadko skręcane zaciski.
    Problem z lutowaniem to najczęściej brak odpowiedniego dostępu do
    właściwej obróbki rury.
    Napływająca stale woda też nie pomaga w lutowaniu więc skuteczne
    opróżnienie instalacji z wody zajmuje sporo czasu.

    pozdrawiam Piotr

  • 15. Data: 2012-06-18 20:25:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Boncza wrote:

> [...]
    > Napływająca stale woda też nie pomaga w lutowaniu więc skuteczne
    > opróżnienie instalacji z wody zajmuje sporo czasu.

    amen... zalutowanie starej rury miedzianej do której wciąż skapuje skądś
    cholerna woda to prawdziwy koszmar.