    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 7 Dec 2021 11:30:20 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zmieniłem kocioł CO na gazowy.
    From: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 7 December 2021 at 20:01:11 UTC+1, Budzik wrote:
    > Użytkownik Jacek k...@a...com ...
    > >
    > Mam podobną sytuację.
    > Ale jak o 22 sterownik przestawi temp z zadanych 21 na 18 to piec przez
    > noc sie nie włączy bo temperatura w domu zdazy spasc do 20 stopni.
    > Nad ranem około 3 piec zalaczy grzanie i na 6 jak wstaje mam znowu 21 w
    > domu.
    > Przy 0 stopni miałem temp wody około 53, teraz obnizyłem krzywa na 47 i
    > nie zauwazyłem specjalnych roznic.
    >

    > Ale zastanowiło mnie coś innego - piszesz ze piec w takich warunkach
    > pracuje na 8-10% mocy.
> [...]
    gaz na arktyczną zimę to duże ryzyko

    węgiel jest bezpieczny i można go składować na cala zimę,
    a z gazem różnie może być, bo na Syberii mrozy juz -40 C, największe od 120 lat
    i moga sie zacząć wyłączenia dostaw gazu, albo przeazotowanie i kaloryczność spadnie
    radykalnie,
    poza tym gaz zdrożał na zachodzie o 600%
    a węgiel zaledwie o 100%

    Ja bym tej zimy nie zamienił węgla na gaz, bo ryzyko 100%, że dom zamarznie.