  • 41. Data: 2015-03-18 10:16:23
    Temat: Re: Zmywarka i tabletki
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-03-17 o 22:46, dddddddd pisze:
    > przeszedłem na tabletki to talerz szklany jest cały porysowany, na czymś
    > innym też stwierdziłem rysy ale nie pamiętam na czym
    Obstawiam, że zacząłeś używać noży metalowych do krojenia potraw na
    talerzu, albo zmieniłeś menu z bigosu, czy leczo na coś bardziej
    konkretnego wymagającego noża.
    Jacek

  • 42. Data: 2015-03-18 10:59:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 10:16, Jacek pisze:
    > Obstawiam, że zacząłeś używać noży metalowych do krojenia potraw na
    > talerzu, albo zmieniłeś menu z bigosu, czy leczo na coś bardziej
    > konkretnego wymagającego noża.

    Rysowanie rysowaniem, ale sporo się nasprawdzałem tabletek zanim
    znalazłem takie, które względnie oszczędzają jakieś różne nadruki i
    wzorki np. na kubkach.
    Większość tabletek fatalnie pod tym kątem działa :/ Dużo z nich też
    zostawia jakieś plamy albo inną warstwę swego rodzaju osadu. Nie wiem
    czy to wina mojej zmywarki czy też tak macie?
    U mnie póki co zostały na dłużej tabletki Finish All-in-One.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 43. Data: 2015-03-18 11:37:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > to wina mojej zmywarki czy też tak macie?
    > U mnie póki co zostały na dłużej tabletki Finish All-in-One.

    Ja też używam Finish. Kiedyś dostałem gratis jakieś inne (marki nie
    pamiętam) i dawało gorsze efekty

    Teściowie przetestowali wszystko co dało się kupić w markecie i obecnie już
    też tylko Finish stosują.

    Co do jakości zmywania. To mam Boscha, używam Finish i na co dzień programu
    Eko, a podczas imprez szybkiego. W 9/10 przypadków wszystko jest idealnie
    wymyte nawet gdy naczynia są bardzo gęsto upchane i "wczorajsze". 1/10 myć
    zdarzy się że któryś talerz lub kubek nie jest idealnie wymyty i zostaje na
    kolejny cykl.

    W poprzednim modelu zauważałem i obecnie zauważam u innych że czasem jak
    sztućce są myte w koszyku to niedomyte są widelce między zębami. Dlatego
    skusiłem się na model z tacą na sztućce i problem zniknął jak ręką odjął. No
    i sporo więcej się tych sztućców mieści. Wada - trzeba je układać i później
    zbierać co zabiera czas. A koszyczek można wyjąć w całości - cóż w tym
    wypadku chęć posiadania czystych widelców wzięła górę nad moim lenistwem :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2015-03-18 11:42:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 marca 2015 11:37:15 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > wypadku chęć posiadania czystych widelców wzięła górę nad moim lenistwem :-)

    A ukladales je poprawnie? Widelcem do gory i nie sortowac. Ja mam koszyczek
    i domywa wszystko idealnie. Jedyne czego zmywarka czesto nie domywa to
    rozne pozostalosci po jajkach (po jajecznicy etc).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2015-03-18 11:51:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Kżyho wrote:

    > Rysowanie rysowaniem, ale sporo się nasprawdzałem tabletek zanim
    > znalazłem takie, które względnie oszczędzają jakieś różne nadruki i
    > wzorki np. na kubkach.
    > Większość tabletek fatalnie pod tym kątem działa

    używam różnych dziwnych np ostatnio Ludwika kilka-w -1
    nie widzę problemu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2015-03-18 11:59:58
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 11:51, masti pisze:
    > używam różnych dziwnych np ostatnio Ludwika kilka-w -1
    > nie widzę problemu

    No widzisz, a moim rodzicom np. Somat totalnie zepsuł przezroczystą,
    dymioną zastawę. Wszystkie mają takie kolorowe plamki. Trochę coś jak
    plama oleju na kałuży.
    Mi jak pisałem wcześniej, inne niż Finish tabletki zmywały nadruki z kubków.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 47. Data: 2015-03-18 12:03:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A ukladales je poprawnie?

    Nie wiem dopiero teraz słyszę że jest jakiś "poprawny" sposób :-)

    > Widelcem do gory i nie sortowac.

    A jeśli tylko tyle to ok - tak właśnie układałem - kolcami do góry więcej
    się mieści więc to dla mnie naturalny kierunek a jestem gotów przysiąść że
    ich nigdy nie sortowałem - wrodzone lenistwo by mi nie pozwoliło :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2015-03-18 12:08:27
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 11:37, Ergie pisze:
> [...]
    > układać i później zbierać co zabiera czas. A koszyczek można wyjąć w
    > całości - cóż w tym wypadku chęć posiadania czystych widelców wzięła

    Ja mam koszyk, ale do niego i tak każdy sztuciec trzeba wkładać osobno,
    bo ma takie przegródki i więcej w dany otworek nie włożysz.
    Ale u mnie to w ogóle jakiś stary 45cm (po poprzednich właścicielach)
    Electrolux jest. Hałasuje tak, że telewizor trzeba 2-3 razy głośniej
    dawać, żeby było coś słychać ;) I z domywaniem ogólnie też różnie...
    Rodzice mają Boscha SilencePlus to jest niesłyszalna przy naszej :/

    Swoją drogą od zawszę żyję w przekonaniu, że Bosch robi najlepsze
    zmywarki. Jak kupowaliśmy z siostrą kiedyś w prezencie rodzicom tego
    SilencePlus, to on rzeczywiście wydawał się cichy na tle innych. A teraz
    ostatnio byłem akurat w Euro RTV AGD, stały sobie Bosche SilencePlus, a
    w danych wpisane miały niby 46 dB, tylko jeden jakiś wyższy model miał
    44 dB. Tymczasem obok jakiś Whirlpool w niższej cenie - 42 dB, jeszcze
    tańsza i więcej mieszcząca (właśnie z trzecią szufladą-tacą na sztućce i
    3. śmigłem myjącym specjalnie dla tej szuflady) Amica - 44 dB. Trochę
    dziwne przyznaję :(

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 49. Data: 2015-03-18 21:42:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Kżyho" <k...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Mi jak pisałem wcześniej, inne niż Finish tabletki zmywały nadruki z
    > kubków.

    E tam. To nie zależy od tabletki, tylko od nadruku.
    Używam obecnie dość taniej opcji tabletkowej ok 18gr/tab
    i nie widzę jakiejś specjalnej różnicy w działaniu.

  • 50. Data: 2015-03-18 23:50:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 18 Mar 2015 11:59:58 +0100, Kżyho napisał(a):

> [...]
    > plama oleju na kałuży.
    > Mi jak pisałem wcześniej, inne niż Finish tabletki zmywały nadruki z kubków.

    To jakieś ręcznie zdobione kubki albo robione na zamówienie? Bo u mnie
    zwykłe szkliwione wytrzymują wszystkie możliwe eksperymenty w zmywarce.

    A że wszystkie tabletki działają na tej samej zasadzie, to używam
    najtańszych, ale z lenistwa 3w1 lub 5w1. Sensownie myją te W5 z Lidla, a
    obecnie mam jakieś średniej jakości "Minel" z Auchan.

    Finish to przepłacanie o połowę za designerską kostkę.
    https://www.youtube.com/watch?v=Hb7TEEy6UJo

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl