  • 1. Data: 2013-07-04 12:59:37
    Temat: Znowu dopłata za prąd
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W ubiegłym roku zrobiłem mały remodeling.
    Między innymi wymieniłem płytę na bardziej nowoczesną czytaj oszczędną.
    Indukcje znaczy się.
    Minął rok dzisiaj przyszedł rachunek + 260zł.

    Zastanawiam się co takiego się wydarzyło
    że zamiast mieć nadpłatę mam niedopłatę.

    Chyba tylko to że czasami w pokoju syna zapominamy wyłączyć na noc 25 W lampki

  • 2. Data: 2013-07-04 13:01:51
    Temat: Re: Znowu dopłata za prąd
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lipca 2013 12:59:37 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Zastanawiam się co takiego się wydarzyło
    > że zamiast mieć nadpłatę mam niedopłatę.

    A jaka masz lodowke? Az tyle to by nie zjadla ale padajaca ze starosci
    sprezarka moze zjadac coraz wiecej pradu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-07-04 13:17:53
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

[...]

    -----------------------
    ja 5 lat temu na budowie placilem ok 60zł taryfa budownalna,
    co roku rosła ta opłata, do 160zł jak juz mieszkałem z taryfą C

    Sprzętu mi nie doszło od tego czasu, z roku na rok więcej płacę o ok 50zł
    obecnie 260zł miesięcznie, najlepsze było jak zmieniłem na garyfę g11
    to byłem pewien ze będzie taniej o 50zł :)
    a było drożej, dopłaty mam z roku na rok,

    sposób na to znajomi znaleźli taki, ze zmienili liczniki na przedpłatowe, i
    w pełni kontrolują
    twierdzą ze jest taniej choć nie chce mi się w to wierzyć

    licznik niestety mam na zewnąrz i nie chce mi się odczytów robić i sprawdzać
    zużycia, czekam aż jakieś zdalne odczyty będa możliwe wtedy bym sobie
    dokładnie sprawdzał zużycie kWh, chętnie bym zmienił na przedpłatowy jak
    dałoby radę
    uzupełniać przez internet i przez internet mieć wgląd do zużytych kWh.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-07-04 13:28:09
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Thursday, July 4, 2013 12:59:37 PM UTC+2, Bolko wrote:

    > Zastanawiam się co takiego się wydarzyło
    > że zamiast mieć nadpłatę mam niedopłatę.
    > Chyba tylko to że czasami w pokoju syna zapominamy wyłączyć na noc 25 W lampki

    Zrób przegląd złomu w chacie. Pomacaj wyłączony dekoder od tivi, jak jest gorący to
    znaczy że wpieprza te 30W czy więcej, co w skali roku może dać stówkę strat. Może
    jakiś komputer nie jest wyłączany i działa sobie całą dobę itp.
    Może ktoś wsadził antykomara do kontaktu i został on zapomniany...
    Wyłącz wszystko w domu i zerknij na licznik. Jak widzisz pobór energii, to albo
    jednak coś jeszcze jest podłączone, albo sąsiad pomaga ;)
    Licznik to w ogóle przydatne urządzenie dla ludzi nieposiadających miernika.
    Odłączasz sobie wszystko, włączasz np. telewizor i widzisz ile zżera. Za pomocą
    stopera możesz sobie z tego kilowatogodziny, kilowaty czy co tam chcesz policzyć.

    L.

  • 5. Data: 2013-07-04 13:37:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lipca 2013 12:59:37 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Chyba tylko to że czasami w pokoju syna zapominamy wyłączyć na noc 25 W lampki

    Oświetlenie to maks 30-40zł nawet przy nieenergooszczędnych żarówkach.
    Najwięcej wbrew pozorom żra urządzenia stale działające -routery, modemy , pompki co
    itp.
    Przejd=z na tzw. rozliczenia rzecywiste i będziesz co miesiąc płacił tyle za ile
    zużyjesz. Prognozy sa dobra dla takich sytauacji jak Adam Sz-grzeje PC i prognozy to
    dla niego darmowy kredyt.
    Jesli masz w miarę równe zużycioe co miesiąc przedż na rozliczenia rzeczywiste i-
    przynajmniej będziesz wiedział ile w jakim miesiacu faktycznie żuzłeś

  • 6. Data: 2013-07-04 13:39:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lipca 2013 13:17:53 UTC+2 użytkownik AT napisał:
    > spos?b na to znajomi znale?li taki, ze zmienili liczniki na przedp?atowe, i
    >
    > w pe?ni kontroluj?
    >
    > twierdz? ze jest taniej cho? nie chce mi si? w to wierzy?
    Ceny dokłądnie te same przynajmniej w Energi
    > uzupe?nia? przez internet i przez internet mie? wgl?d do zu?ytych kWh.
    Ja mam tzw rozliczenie rzeczywiste i raz w miesiącu w internecie wpisuję stan
    licznika i generują fakture, robię płatnośc elektroniczna i z głowy.
    Energi zuzywam miesięcznie za 170-200zł.

  • 7. Data: 2013-07-04 13:46:56
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    stan licznika i generują fakture, robię płatnośc elektroniczna i z głowy.
    Energi zuzywam miesięcznie za 170-200zł.

    to która firma daję ci taką możliwośc, bo chyba nie tauron?

  • 8. Data: 2013-07-04 14:48:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lipca 2013 13:46:56 UTC+2 użytkownik AT napisał:
    > to kt?ra firma daj? ci tak? mo?liwo?c, bo chyba nie tauron?

    Ja pisałem o firmie Energa bo z nimi mam umowe.
    Rozliczenia rzeczywiste sami zaproponowali, dane wprowadzasz p[rzez elektroniczne
    biuro obsługi, licznik przedpłatowy w mojej drugiej nieruchomości równiez założyli
    bez problemu.
    Jak jest w Tauronie nie mam pojęcia- zadzwoń zapytaj może.

  • 9. Data: 2013-07-04 15:06:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Przejd=z na tzw. rozliczenia rzecywiste i będziesz co miesiąc płacił tyle za >ile
    zużyjesz. Prognozy sa dobra dla takich sytauacji jak Adam Sz-grzeje PC i >prognozy to
    dla niego darmowy kredyt.

    ROzumiem że wtedy musiałbym
    iść do licznika ,
    otworzyć szafkę,
    przepisać cyferki na kartkę,
    sprawdzić czy dobrze przepisałem,
    włączyć kompa,
    włączyć przeglądarkę,
    zalogować się do dostawcy
    wpisać cyferki
    sprawdzić poprawność
    zalogować do banku
    wpisać kwote
    zapłacić
    wylogować
    i PAMIĘTAĆ

    przepraszam za leniwy jestem

  • 10. Data: 2013-07-04 15:13:14
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Zrób przegląd złomu w chacie.

    7 żarówek ~75 wat
    1 żarówka ~25 wat
    5 świetlówek 18 wat
    2 ledowe 8 wat
    router
    pralka piekarnik odkurzacz lodówka zmywarka ~sprzęt pięcioletni
    płyta kuchenna roczna
    amplituner chodzi często
    a i dwa laptopy (hibernują się na noc)

    wszystko w mieszkaniu 50 m2 za 160 zł.

    Kuzyna przy tym samym metrażu i z TV 40' płaci ~100 zł