    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Znowu spad&#197;&#8218;a izolacja
    Date: Tue, 16 Nov 2010 21:03:12 +0100

    kogutek wrote:
    > To nie o sekretarzy idzie. Za dużo by musiało ich być żeby były
    > niedoróbki z braku materiałów. Domy z wielkiej płyty budowali
    > chłopo-robotnicy. Taka nowa klasa w socjalizmie. Ani chłop ani
    > robotnik. Nadawał się do budownictwa bo silny i głupi. Mieszkał na
    > wsi. Wieś była zawsze głodna tanich materiałów budowlanych. To
    > wszystkie uzyskane metodą gospodarska nadwyżki szły na wieś. Ale
    > nawet jak by to budowali fachowcy. To materiały mają skończoną
    > wytrzymałość. Nie znam współczynników bezpieczeństwa dla budownictwa.
> [...]

    a ty masz pojęcie o technologii...?

    płyty były łączone poprzez spawanie tych marek a łączenia potem były
    zalewane betonem... i już nie ma żadnej korozji.

    Wbrew pozorom mam wrażenie że większych fuszerek jak dzisiaj to wtedy nie
    odwalano, wież mi bo trochę już siedzę w budownictwie i trochę sie tego
    naoglądałem.

    Zresztą gdyby domy były robione bez spawania to by sie już dawno zaczęły
    rozjeżdżać, to są ciężkie elementy i na samym betonie by sie nie utrzymały.