    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    <4...@g...com>
    <7...@g...com>
    <c...@g...com>
    <ou2etv$l45$2@node1.news.atman.pl>
    <5a062a64$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <ouktf8$r3g$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oum88o$t0e$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5a11ca64$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 19 Nov 2017 19:51:12 +0100

    Bob Budowniczy napisał:

    > Teraz urzędasy zabraniaja kopania studni jak mają wodociąg, bo musisz
    > płaić im haracze za pierdzenie w stołki ich rodzinkom. A jak masz
    > wodociagm to każą ci podłaczyć się do ścieków i tak samonakręcająca
    > się spirala haraczy rośnie w nieskończonosć.

    Ludzie naczytają się jakichś teoryj i powtarzają je po internetach,
    a ja to znam z praktyki. Na mojej działce studnia była od zawsze
    (dom jest z 1927 roku) i nie ma żadnej siły, która by mnie mogła
    zmusić do zmiany źródła zaopatrzenia w wodę, zwłaszcza na gorsze.
    Nie można nikomu zabronić czerpania wody z istniejącej studni i
    nakazać wydania kupy szmalu na podłączenie się do uspołecznionej
    rury. Zresztą na moim odcimku ulicy wodociągu nie ma -- po prostu
    nikt nie wyraził zainteresowania, więc go nie zrobiono. A jak będzie
    trzeba, to zrobię trzecią studnię, w kolejnej technologii (po kopanej
    i wierconej z rurą ssącą -- głębinową). Może jak ktoś chce budować
    na niezagospodarowanych terenach, to mu każą coś robić według tego,
    co w teorii przewiduje świeży MPSP. Ale mnie na to nikt nie namówi --
    jestem w takim wieku, że rola pioniera i osadnika na dzikim zachodzie
    już mnie nie nęci.

    --
    Jarek