    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zużycie energii!!!
    Date: Wed, 29 Jan 2020 17:16:15 +0100

    2020-01-29 o 07:19 -0800, Kadar napisał:
    > Własnie dostałem od właściciela ile zużyłem energii w ciągu
    > ostatniego miesiąca: ostatni tydzień grudnia i 3 tygodnie stycznia.
    > Wyszło mu że zużyłem 674 kWh!

    Wychodzi równo 24 kWh dziennie. Tj. średnio 1000W non stop. Wydaje się
    dużo, ale jak dla kogoś, kto wszystko grzeje prądem... Możliwe.

    > Licznik jest u niego i wspólny

    Skoro "wspólny", to skąd wiadomo kto ile nabił?

    > Jest terma elektryczna ale przecież nie chodzi non-stop

    No ale rodzina była - więc pewnie zużycie ciepłej wody mocno skoczyło,
    a to jeden z głównych prądożerców.

    > Grzejnik jeden (990kW) i też włączany na noc i to sporadycznie,
    > kuchnia elektryczna

    No to nie szukaj dalej, dość tego się już nagromadziło :)

    > Czy w ogóle przy takich urządzeniach jest to możliwe?

    24 kWh dziennie łatwo osiągnąć:
    - 15 kWh ciepłej wody (zakładając 5 osób i wannę)
    - 4 kWh grzejnika (grzanie przez 4h na dobę)
    - 2 kWh kuchni elektrycznej (pół godziny jakiegoś drobnego pichcenia)
    - 1 kWh światła (zima, goście - świecimy długo)
    - 0.5 kWh pralki (goście pewno też się prali)

    do tego jakaś lodówka, telewizor, komputer... do 24 kWh spokojnie da się
    dobić.

    Kup w końcu ten watomierz i pozbieraj dane, będziesz miał jasność na
    przyszłość.

    Mateusz