    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zużycie energii!!!
    Date: Wed, 29 Jan 2020 20:39:09 +0100

    2020-01-29 o 11:24 -0800, Kadar napisał:
    > Pisałem w jakimś wątku. Zasadniczo to w każdym domu jest kominek lub
    > piecyk. (...)

    Czyli problem jednak nie natury klimatycznej, a po prostu dom nie jest
    stosownie wyposażony, stąd posiłkowanie się kilowatowym grzejnikiem.

    > Tu się zgodzę. Ale aż tyle?

    Wodę grzać to kosztowna sprawa. Zużycie rzędu 2 kWh na osobę na dzień to
    nie jest jakiś strasznie wysoki wynik. No chyba, że ktoś tylko pod
    prysznic wskakuje, i to tylko 3x w tygodniu - wtedy jest duże pole do
    oszczędności.

    > Widzisz problem w tym, że żyje tu trochę jak pustelnik. Miły
    > przyjemny dom ale nie jest on moją treścią pobytu tutaj. Dlatego poza
    > komputerem i sprzętem zastanym niczego więcej nie ma. Swiatło,
    > lodówka żadnych piecyków, farelek itp. Wieczorami palę światło

    W takim razie te 674 kWh brzmi jednak sporo. Ale to tak czy inaczej
    cały czas gdybanie - bo nie wiadomo co ile zużywa tak naprawdę, i nawet
    indywidualnego licznika nie ma... Więc to takie wróżenie z fusów.

    > A jak się z nimi dogadam? Od kilku dni ktoś próbuje się do mnie
    > dodzwonić i nic z tego. Mówi coś, ja że nie rozumiem i tak w kółko.

    Ach, kolega jest tamtejszym analfabetą. Też takim byłem. Współczuję.

    Ciekaw jestem jak będą wyglądały negocjacje z właścicielem w tak
    nieciekawej sytuacji. :)

    Mateusz