  • Data: 2020-03-19 22:11:42
    Temat: Re: Zwykłay szpadel niezwykły problem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    abomito pisze:

    > Siekiery bywają żywotne. Jakieś 30 lat temu wycyganiłem od faceta
    > siekierę. Zobaczyłem, że facet łupie węgiel jaką dziwną siekierą.
    > Obejrzałem-na obuchu "Enfield 1940". Oryginalne toporzysko,choć
    > wzdłuż pęknięte... Poleciałem do GSu, kupiłem siekierę nówkę sztukę
    > (tanie były) i a tamtą wziąłem.Podobno po Niemcach, od wojny została.
    > Wcale się nie tępiła. Była u mnie długo, dopiero niedawno któryś
    > sąsiad pożyczył. Powiedział, że mu ukradli...

    Też jakieś 30 lat temu miałem ciekawego znajomego. Starszy pan
    chodził z laseczką wystruganą z pręta leszczynowego, a rękojeścią
    do niej był neolityczny toporek. Historia taka, że gościu latem
    1939 roku prowadził jakieś wykopaliska. Jak tylko się zaczęło,
    zwinął stanowisko i zabezpieczył wszystko co udało się znaleźć.
    Po wojnie, w nowej rzeczywistości, uznał, że nie należy się z tym
    wychylać. Tak więc jakieś siekierki datowane na 1940 rok nie robią
    na mnie żadnego wrażenia swoją żywotnością.

    --
    Jarek