  • 1. Data: 2012-11-20 18:18:52
    Temat: Żywica na posadzkę.
    Od: nadir <n...@h...org>

    Widziałem u znajomego schody wewnętrzne obrobione zamiast płytkami to
    jakąś barwioną żywicą. Wygląda niczego sobie, jest podobno trwałe, nie
    jest wcale ślizgie, nie ma fug, łatwo się zmywa. W sumie same zalety,
    poza jednym, robiła mu to jakaś wyspecjalizowana ekipa i robocizna z
    materiałem kosztowała coś koło 400zł/m2.
    Jak dla mnie to trochę za dużo, ale z tego co mówi, to sam materiał to
    było jakieś 30%, a to już jest do przyjęcia, tyle że on nie wie jaka to
    była konkretnie żywica, więc nie wiem czego szukać.
    Może ktoś ma jakieś doświadczenie z takimi posadzkami i może polecić coś
    sprawdzonego?

  • 2. Data: 2012-11-20 18:39:35
    Temat: Re: Żywica na posadzkę.
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 20.11.2012 18:18, nadir pisze:
> [...]
    > była konkretnie żywica, więc nie wiem czego szukać.
    > Może ktoś ma jakieś doświadczenie z takimi posadzkami i może polecić coś
    koszt najtańszej żywicy to naście zł za litr. Taka żywica z której robi
    się kaski motocyklowe, albo łódki - dziesiąt złotych za litr. Ale żywice
    "nie ślizgie" mogą być dużo droższe....

    ToMasz

    PS "malowałem" posadzkę betonową żywicą, aby ją uczynić odporną na wodę
    i pękanie - na razie (2 lata) jest ok. Wlewałem żywice pomiędzy
    skrzypiące deski podłogowe - też jest ok, przestały skrzypieć.

  • 3. Data: 2012-11-20 21:33:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    > koszt najtańszej żywicy to naście zł za litr. Taka żywica z której robi
    > się kaski motocyklowe, albo łódki - dziesiąt złotych za litr. Ale żywice
    > "nie ślizgie" mogą być dużo droższe....

    Ale taka żywica jest podatna na ścieranie, przynajmniej kaski które
    widziałem z czasem dostają rys, a ta żywica na posadzki którą widziałem
    jest jakoś tam uodporniona na ścieranie. Można w butach z piachem łazić
    i nic nie widać. W dotyku sprawiało to wrażenie czegoś na wzór bardzo
    twardego linoleum.

  • 4. Data: 2012-11-20 21:44:45
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 20.11.2012 21:33, nadir pisze:

> [...]
    > jest jakoś tam uodporniona na ścieranie. Można w butach z piachem łazić
    > i nic nie widać. W dotyku sprawiało to wrażenie czegoś na wzór bardzo
    żywic jest bardzo wiele. jej nieścieralność najprawdopodobniej zapewnia
    wypełniacz. czyli jest to kompozyt, w którym zadaniem żywicy jest
    zapobieganie rozpadowi, a za (nie) ścieralność odpowiada coś innego. Czy
    też może ta żywica była raczej "gumowa"? Może poszukaj pod hasłem
    posadzka przemysłowa...
    ToMasz

  • 5. Data: 2012-11-21 09:23:30
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message
> [...]
    > była konkretnie żywica, więc nie wiem czego szukać.
    > Może ktoś ma jakieś doświadczenie z takimi posadzkami i może polecić coś

    Ja mam w garażu, taką z castoramy, była dosyć droga. Jakoś 4 lata z nią
    przeżyłem i nie mam specjalnych kłopotów. Trzeba było zagruntować i ze 3 dni
    odczekać aż wyschnie na pieprz zanim można rozrobić i nakładac.

  • 6. Data: 2012-11-21 21:52:07
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 20 Lis, 18:18, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Widzia em u znajomego schody wewn trzne obrobione zamiast p ytkami to
    > jak barwion ywic . Wygl da niczego sobie, jest podobno trwa e, nie
    > jest wcale lizgie, nie ma fug, atwo si zmywa. W sumie same zalety,
    > poza jednym, robi a mu to jaka wyspecjalizowana ekipa i robocizna z
    > materia em kosztowa a co ko o 400z /m2.
    > Jak dla mnie to troch za du o, ale z tego co m wi, to sam materia to
    > by o jakie 30%, a to ju jest do przyj cia, tyle e on nie wie jaka to
    > by a konkretnie ywica, wi c nie wiem czego szuka .
    > Mo e kto ma jakie do wiadczenie z takimi posadzkami i mo e poleci co
> [...]

    Jest mnostwo roznych rozwiazan posadzek zywicznych.
    Sa posadzki epoxydowe, poliestrowe, poliuretanowe, akrylowe.

    Kazda firma z branzy chemii budowlanej ma jakies oferty.
    Producent w Sarzynie ma oferte zywic epoxy do posadzek.
    Ciekawe sa poliuretanowe - w tym - elastyczne, jak np. sportowe.
    ( Interchemol),
    no i cala paleta importowanych cudow.

    Wykonanie nie jest trudne - trzeba tylko znac zasady.

  • 7. Data: 2016-08-04 13:16:08
    Od: a...@g...com

    Nowoczesne żywice epoksydowe doskonale nadają się na posadzki w garażu, a przy tym są
    szybkoschnące więc możliwe jest wykonanie posadzki garażowej w jeden dzień! Produkty
    Kemiko maja takie właśnie właściwości.
    Żywice poliaspartyczne to kolejny produkt tej firmy, które nie tylko schną bardzo
    szybko w 1-2 godzin ,ale i zabezpieczają posadzkę przed śladami opon samochodowych
    oraz agresywnymi czynnikami.

  • 8. Data: 2016-08-04 14:17:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    a...@g...com wrote: