    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Żywotność pompy ciepła
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 8 Dec 2020 19:16:28 +0100

    Sun, 6 Dec 2020 21:18:57 +0100, Mateusz Bogusz

    > Zaraz, moment. Jakby tam coś tarło, to by się szybko rozleciało.

    W tłokowej z pewnością trze, a jednak działa. ;P

    > Spiralna tę powierzchnię ma wręcz znacznie większą

    Nie napisałem że ma mniejszą powierzchnię tarcia. :P

    > - powierzchnię pracy
    > - przez co siły przeciwdziałające tej pracy rozkładają się na większą
    > powierzchnię i dzięki temu elementy ruchome w sprężarce spiralnej są
    > poddawane mniejszym obciążeniom, co wydłuża ich żywotność.

    Czyli jest jak napisałem. Większa jest powierzchnia styku, ale przede
    wszystkim posiada inny ruch (mimośrodowy), rezultatem jest mniejsze tarcie
    i mniejsze zużycie.

    > Ślimakowa jest jeszcze bardziej wytrzymała, z tego samego powodu. Bo
    > jeszcze bardziej zwiększa powierzchnię pracującą.

    Może miałeś na myśli śrubową (screw), bo spiralna i ślimakowa (scroll) to
    jest to samo.

    --
    Pozdor
    Myjk