    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: a znów o wirusach
    Date: Thu, 29 Jun 2017 07:09:06 -0000 (UTC)

    Dnia 29.06.2017 Budyń <b...@g...com> napisał/a:

    > a w jaki sposób szuka - skanuje porty na danym ip? Czy router moze tu pomóc? A moze
    te porty i tak muszą być otwarte dla prawidlowego dzialania systemu?
    > Mówcie do mnie duzymi literami :-)

    Robak przyszedł z aktualizacjami softu podatkowego M.E.Doc, a następnie
    rozprzestrzeniał się w sieci lokalnej:

    - przechwycając wpisywane loginy i hasła lub używając już
    nawiązanych sesji (kłania się praca na koncie admina
    lub nawet admina domeny (!))
    - wykorzystując całkowicie "legalne" wywołania kodu na zdalnej maszynie
    (WMIC/PSEXEC)
    - wykorzystując niezałatane podatności SMB

    Szczegółowe informacje na stronie MS:

    https://blogs.technet.microsoft.com/mmpc/2017/06/27/
    new-ransomware-old-techniques-petya-adds-worm-capabi
    lities/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.