    From: "Rafał" <elkacper(USUNTO)@interia.eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: beton zimą, jak bardzo niedobrze?
    Date: Wed, 10 Oct 2012 09:10:08 +0200

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    news:k522cs$qnu$1@news.dialog.net.pl...
    No właśnie, przeczytałem, że najlepiej unikać lania betonu zimą, ale cóż
    - czasami nie ma wyjścia.
    Lejemy dekę w piątek, temperatury przez kilka następnych dni zapowiadane
    są na poziomie +10..12 w dzień, ale w nocy już blisko zera (+4 do +1,
    góry niestety za blisko ;) ). Może się zdarzyć, że coś w minusie po
    kilku dniach wyskoczy. Jak bardzo się tym przejmować?

    Lejemy B25 i wolał bym nie dodawać chemii "przeciwmrozowej". W sieci
    czytam że jedna korozyjna, inna nie ale za to trująca, jeszcze inna
    tworzy puste przestrzenie w betonie na potrzeby krystalizowania się lodu
    (...hmm... ok, nie znam się).

    Pytanie więc jest takie, czy jeżeli wyleję standardowy B25 w warunkach
    jak wyżej, rozszałuję częściowo powiedzmy po 2 może nawet 3 tygodniach
    (zostawię na miesiąc podparcie podciągów i co jakiś czas deki), to
    będzie very cacy?

    Irek.N.

    Nie wiem co chcesz lać, ale jeśli gdzies wyżej (podciągi) to na rzie
    przymrozki są przygruntowe.
    Po następne beton wiążący radzi sobie z chłodami bo sam wiążąc wytwarza
    lekką temp.
    Po następne jeśli w dzień masz 10 st. i słońca troszkę ( a jest) to dostanie
    trochę temp. której też natychmiast nie wytraci.
    Nie chcę doradzać, bo mogę nie wiedziec wszystkiego, ale moim zdaniem nie ma
    ciśnienia ze strachem.

    Rafał