  • 1. Data: 2012-10-09 22:45:30
    Temat: beton zimą, jak bardzo niedobrze?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    No właśnie, przeczytałem, że najlepiej unikać lania betonu zimą, ale cóż
    - czasami nie ma wyjścia.
    Lejemy dekę w piątek, temperatury przez kilka następnych dni zapowiadane
    są na poziomie +10..12 w dzień, ale w nocy już blisko zera (+4 do +1,
    góry niestety za blisko ;) ). Może się zdarzyć, że coś w minusie po
    kilku dniach wyskoczy. Jak bardzo się tym przejmować?

    Lejemy B25 i wolał bym nie dodawać chemii "przeciwmrozowej". W sieci
    czytam że jedna korozyjna, inna nie ale za to trująca, jeszcze inna
    tworzy puste przestrzenie w betonie na potrzeby krystalizowania się lodu
    (...hmm... ok, nie znam się).

    Pytanie więc jest takie, czy jeżeli wyleję standardowy B25 w warunkach
    jak wyżej, rozszałuję częściowo powiedzmy po 2 może nawet 3 tygodniach
    (zostawię na miesiąc podparcie podciągów i co jakiś czas deki), to
    będzie very cacy?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-10-09 23:00:22
    Temat: Re: beton zimą, jak bardzo niedobrze?
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

> [...]
    jak wyżej, rozszałuję częściowo powiedzmy po 2 może nawet 3 tygodniach
    (zostawię na miesiąc podparcie podciągów i co jakiś czas deki), to

    Mnie wylali kiedyś ostatnie przęsła ogrodzenia i złapał przymrozek. Musiałem
    to wiosną wykopać i wylać ponownie. Wyglądało tak jakbym mógł łopatą
    zdejmować zaschnięty cement z kamykami.
    było niezwiązane.
    Przestrzegam cie więc przed laniem czegokolwiek już teraz.

  • 3. Data: 2012-10-09 23:08:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Przestrzegam cie więc przed laniem czegokolwiek już teraz.

    No to mnie mocno zmartwiłeś. :(
    Cholera, mam do zrobienia 2 wieńce i dekę, szacuję że do końca X zejdzie
    jak nic. Na koniec XI mają montować dach, a bardzo bym nie chciał
    zimować z otwartymi "niebiosami".

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-10-09 23:44:05
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Przestrzegam cie więc przed laniem czegokolwiek już teraz.

    > No to mnie mocno zmartwiłeś. :(

    Musisz zapewnić 3-4 doby temperatury powyżej powiedzmy +5 stopni aż beton
    ulegnie hydratacji w 80%.
    Takie wylewanie jest ryzykowne, bo blisko zera hydratacja spowalnia. Ja bym
    odpuścił.
    Też mnie pędziło. Zachowywałem sie jakbym dorwał chętną "małolatę" która
    już rozkłada nogi, a ja olewam wszystko i byle szybciej :-) To jest chyba
    najlepsze porównanie :-)
    Ogólnie źle się to zawsze kończyło.

  • 5. Data: 2012-10-10 09:10:08
    Od: "Rafał" <elkacper(USUNTO)@interia.eu>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
[...]

    Nie wiem co chcesz lać, ale jeśli gdzies wyżej (podciągi) to na rzie
    przymrozki są przygruntowe.
    Po następne beton wiążący radzi sobie z chłodami bo sam wiążąc wytwarza
    lekką temp.
    Po następne jeśli w dzień masz 10 st. i słońca troszkę ( a jest) to dostanie
    trochę temp. której też natychmiast nie wytraci.
    Nie chcę doradzać, bo mogę nie wiedziec wszystkiego, ale moim zdaniem nie ma
    ciśnienia ze strachem.

    Rafał

  • 6. Data: 2012-10-10 09:10:09
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    > No właśnie, przeczytałem, że najlepiej unikać lania betonu zimą, ale cóż -
    > czasami nie ma wyjścia.

    Zalewałem strop na początku października zeszłego roku. Przez cały bodajże
    miesiąc temperatura nie spadła poniżej zera.

    Ważne aby przez pierwszy tydzień, dwa nie było mrozu.

  • 7. Data: 2012-10-10 09:17:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.10.2012 09:10, Rafał pisze:
    [ciach śmieci]

    Ustaw kodowanie!

    Twój czytnik nie oznacza używanej strony kodowej!

  • 8. Data: 2012-10-10 09:47:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > No właśnie, przeczytałem, że najlepiej unikać lania betonu zimą, ale cóż -
    > czasami nie ma wyjścia.

    To czytałeś bzdury.

> [...]
    > niestety za blisko ;) ). Może się zdarzyć, że coś w minusie po kilku
    > dniach wyskoczy. Jak bardzo się tym przejmować?

    Wcale! Po 24 godzinach w tym betonie nie będzie już wody która by mogła
    zamarznąć więc mróz już mu nie zaszkodzi. To po pierwsze. Po drugie beton
    podczas wiązania wydziela ciepło jeśli jest go odpowiednio dużo to nawet
    do -5 st. można go lać bez dodatków bo nie zamarznie.

    > Lejemy B25 i wolał bym nie dodawać chemii "przeciwmrozowej". W sieci
    > czytam że jedna korozyjna, inna nie ale za to trująca, jeszcze inna tworzy
    > puste przestrzenie w betonie na potrzeby krystalizowania się lodu

    Niezłe :-)

> [...]
    > wyżej, rozszałuję częściowo powiedzmy po 2 może nawet 3 tygodniach
    > (zostawię na miesiąc podparcie podciągów i co jakiś czas deki), to będzie

    Będzie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2012-10-10 09:47:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > łopatą zdejmować zaschnięty cement z kamykami.
    > było niezwiązane.
    > Przestrzegam cie więc przed laniem czegokolwiek już teraz.

    Dodaj, "laniem w ziemi", cwoku.

  • 10. Data: 2012-10-10 09:51:28
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > jak wyżej, rozszałuję częściowo powiedzmy po 2 może nawet 3 tygodniach
    > (zostawię na miesiąc podparcie podciągów i co jakiś czas deki), to

    Ja akurat wylewalem w styczniu tego roku B20. Byla to plyta pod taras i
    schody.Temperatury byly w granicach 0 stopni. Wszystsko cacy.
    Na wszeliki wypadek okrylem z gory styropianem.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z