    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 29 Nov 2017 00:07:16 -0800 (PST)
    <2...@g...com>
    Subject: Re: betonowy garaż
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 listopada 2017 17:04:49 UTC+1 użytkownik Tornad napisał:

    > Chlopie, ja nie używam slow uznawanych powszechnie za obraźliwe. Ja pisze
    > zgodnie z prawda I swoim odczuciem. Pare lat pracowalwm jako
    > wykladowca na Polibudzie i troche w tym wprawy mam. Jeśli obrazaja cie słowa
    > typu idiota czy niedouczony gawiedz to już twój problem. Ale innych
    > trafiajacych w sedno slow jakos trudno mi znalezc. Troche Cie usprawiedliwiam
    > bo chyba jesteś dużo mlodszy na tyle ze chyba zalapales sie na nowy program
    > w szkolnictwie wprowadzony w Polsce na wzor amerykański tym razem.

    Piszesz dużo zeby sprawić wrażenie że mądrze piszesz czy takie hobby tylko?

    > Ja w siodmej klasie uczyłem się podstawowych praw fizycznych m.in, o wodzie,
    > oparowaniu, skraplaniu, unkcie rosy, przemianach fazowych i innych takich. I
    > praktycznie cale zycie mialem z tymi zjawiskami do czynienia. I w pracy
    > zawodowej ta wiedza bardzo mi pomogla.

    Ok to wylicz gdzie wykropli się woda w w murowanym, wentylowanym garażu w którym jest
    10cm posadzka betonowa, niżej ze 20cm żwiru a jeszcze niżej ziemia/ glina czy co tam
    na danym terenie jest

    > A Ty nie potrafisz wytłumaczyć nawet tego, ze butelka browaru wyjeta z lodówki
    > pokrywa się mgla a potem splywa się po niej woda.

    Kolega sztaplarką przez 8 godzin dziennie w wielkiej chłodni pAlety przekłada. Pewnie
    poniżej 25stC tam jest. I taką sztaplarą jakby wyjechał z tej chłodni i wjechał do
    ciepłego garażu to pewnie by się zrosiła
    To porównanie do Twojego przykładu z butelką bo auto latem w garażu nijak do tego nie
    pasuje.

    > To sobie sprawdz sam, ja dobrze pamiętam co napisałem.

    To nie sprawdzaj. Ale nie pisz wtedy że napisałeś co nie napisałeś.

    > napływ nowych kubikow wilgotnego i cieplego powietrza,

    Cieplejszego jak to co w garażu było?

    > posadzka jest od podloza gruntowego termicznie odizolowana. Wtedy ta posadzka
    > o gubosci tych 10 cm szybko się nagrzeje, uzyska temperature zblizona do
    > otoczenia i warunki wykraplanie się na niej wody z powietrza ustana.

    Wyżej Tobie napisałem jakie są typowe posadzki w garażach więc jeszcze raz proszę
    wylicz gdzie i kiedy latem się ta woda w takim garażu wykropi
    Czyli

    > Czy to takie trudne do ogarniecia? I ja Cie teraz mam przepraszać za to ze
    > celnie Twój bardzo ograniczony poziom wiedzy, w tym budowlanej zauwazylem I
    > ocenilam go na poziom idiotyczny?

    Nigdzie nie napisałem ze masz mnie przepraszać
    Teorie Eisteina chcesz obal;ać to zacznij może od prostego modelu fizycznego-
    betonowy, wentylowany garaż, 10cm betonu, 10-20cm żwiru czy innej podsypki, grunt
    rodzimy

    To że Tobie Pathfinder zardzewiał to tylko i wyłącznie Twoja wina zapewne. Trzymałeś
    go pewnie w szczelnym niewietrzonym wilgotnym garażu to i zardzewiał. Taki teoretyk
    jesteś a nie przewidziałeś jakie tam mogą wystąpić warunki

    Mam taki garaż wybudowany ok 1995 roku. Ściany z pustaka betonowego, na dachu blacha,
    na posadzce z 10cm betonu, nizej z 10-20cm żwiru, niżej grunt rodzimy
    Od 1995 roku stoją w nim metalowe regały i mnóstwo innych metalowych rzeczy, jakieś
    maszyny elektryczne, kilka silników elektrycznych. O ile do 2005 roku garaż był
    regularnie używany bo coś tam z ojcem spawaliśmy itp tak od 2005 pełni rolę magazynu
    i zaglądam tam może raz w miesiącu albo i rzadziej
    Pomimo upływu prawie ćwierć wieku nic tam na potęgę nie rdzewieje jak Twój Pathfinder
    po dwóch latach
    Tyle tylko że brama tam metalowa która sam w 1995 roku robiłem, wprawy nie miałem
    więc jest masywna ale niezbyt szczelna. Pod dachem w ścianach zrobiłem kilka otworów
    wentylacyjnych takich ze nie tylko jaskółka ale i wrona tam wleci
    I pacz Pan wilgoć na posadzce tylko przez kilka dni w roku jak są takie warunki
    atmosferyczne że woda wkrapla się od środka na blaszanym dachu i trochę tego skapnie
    na posadzkę.
    I auta jak tam trzymałem to nie rdzewiały, a inne klamoty do dzisiaj tam, są i
    wygląda na to ze przez najbliższe lata nie zardzewieją.

    > Jak napisałem wyzej, w garażu, w którym posadzka jest wylana bezpośrednio na
    > grunt rodzimy, czyli bez wymaganej tradycja budowlana podypki zwirowej czy
    > nawet piaskowej, jego wentylacja lub otwieranie drzwi, nie wiele zmienia.
    > Beton na gruncie rodzimym nigdy nie nagrzeje się do temperatury otoczenia bo
    > ziemia to cieplo zabierze. I on nadal będzie znacznie zimniejszy od od
    > powietrza.

    A jak zakładasz ze sami idioci budują i wylewają beton wprost na glinę czy inny torf
    to Twoja sprawa. Jakie założenia przyjąłeś takie wyniki Tobie wyszły. W ten sposób to
    Einsteina pokonasz.
    Jak ktoś posadzkę betonową w garażu robi to raczej pod nią te 10cm żwiru czy innego
    piachu daje. A dawanie w takim garazu izolacji przeciwilgociowej czy
    termicznej(styryropian) wygeneruje więcej kłopotów niż korzyści podczas późniejszego
    użytkowania

    > I jak masz czas to zajmij sie tym problemem.

    Dziękuję za radę ale jednak nie Ty mi będziesz życie układał