  • 1. Data: 2017-11-23 12:59:01
    Temat: betonowy garaż
    Od: g...@g...com

    Robi mi się garaż z płyt betonowych. Taki na autko. Zastanawiam się czy warto albo
    czy trzeba coś zadziałać w kwestii ocieplenia/wilgoci/wentylacji. Bo ten płot sam z
    siebie będzie pił wodę ze ziemi.

    - Czy montować kratki wentylacyjne, czy wystarczą same szpary?
    - Czy warto przykleić styropian od środka? Zimą ziemia citke może podgrzać
    - Czy robiąc wylewkę warto zrobić jakąś izolację przeciwwilgociową? No nie wiem,
    wylewka, papa i na to znowu wylewka.
    - Jak zrobić dach? Ma być blacha na konstrukcji drewnianej, i nie wiem czy to tak
    zostawić, czy może dorzucić tam OSB pod(/zamiast?) łatami. Jakaś folia? Nie chciałbym
    żeby kapało.

    /Krzysiek

  • 2. Data: 2017-11-23 13:05:48
    Temat: Re: betonowy garaż
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 12:59:02 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:

    > - Czy robiąc wylewkę warto zrobić jakąś izolację przeciwwilgociową? No nie wiem,
    wylewka, papa i na to znowu wylewka.

    I woda która skapie z auta czy roztopiony śnieg wsiąknie w beton, zatrzyma sie na
    papie i sobie tam zostanie. Póżniej mróz i dalej wiadomo.
    A jak izolacji nie bedzie to woda wsiąknie w beton niżej w grunt i papa. Do góry nic
    tobie nie podciągnie raczej

    > - Jak zrobić dach? Ma być blacha na konstrukcji drewnianej, i nie wiem czy to tak
    zostawić, czy może dorzucić tam OSB pod(/zamiast?) łatami. Jakaś folia? Nie chciałbym
    żeby kapało.

    Mam taki garaż u rodziców nieogrzewany kryty blacha i faktycznie czasami przy
    niesprzyjających warunkach woda się na blasze od środka skrapla

  • 3. Data: 2017-11-24 10:06:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 23.11.2017 12:59, g...@g...com wrote:
> [...]
    zostawić, czy może dorzucić tam OSB pod(/zamiast?) łatami. Jakaś folia? Nie chciałbym

    Nie mam nic przeciwko pytaniom na grupie ale czasem się zastanawiam co
    to za budowlaniec się bierze za robotę, który nie umie odpowiedzieć na
    powyższe pytania.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2017-11-24 11:11:13
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 23.11.2017 o 12:59, g...@g...com pisze:
> [...]
    zostawić, czy może dorzucić tam OSB pod(/zamiast?) łatami. Jakaś folia? Nie chciałbym

    w nawiązaniu do innego wątku, napisz proszę (jeśli to nie tajemnica) ile
    metrów i jaka cena.

    ToMasz

    PS w temacie, to ja bym dał maksymalną wentylacje i minimalne
    ocieplenie, czyli wiata
    ToMasz

  • 5. Data: 2017-11-24 12:03:01
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-24 o 10:06, quent pisze:
    > Nie mam nic przeciwko pytaniom na grupie ale czasem się zastanawiam co
    > to za budowlaniec się bierze za robotę, który nie umie odpowiedzieć na
    > powyższe pytania.

    Myślę, że grupa jest od tego, żeby pomagać zwłaszcza różnym amatorom,
    którzy dwóch lewych nie mają i jakieś względnie normalnej trudności
    rzeczy zrobią, ale po prostu muszą mieć jakąś podstawową wiedzę, żeby
    zrobić to dobrze. To właśnie kolega próbuje ją zdobyć...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2017-11-24 16:48:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie od dzisiaj wiadomo ze samochod bedacy w codziennej eksploatacji i zima trzymany w
    garazu rdzewieje szybciej od takiego trzymanego pod chmurka i przed zima dobrze
    nawoskowanego. Na zime lepszym rozwiazaniem jest zrobienie blisko miejsca gdzie jest
    parkowany gniazdka z pradem.

  • 7. Data: 2017-11-24 17:32:36
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w
    wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > chmurka i przed zima dobrze
    > nawoskowanego. Na zime lepszym rozwiazaniem jest
    > zrobienie blisko miejsca gdzie jest parkowany

    Ale zazwyczaj nie o przeciwdziałaniu rdzewieniu
    chodzi. Cała przyjemność w tym, że w zimie (mróz,
    śnieg, deszcz, wiatr, zimno, ciemno) wsiada się w
    ciepłym, suchym garażu do samochodu i nie ma
    konieczności odśnieżania, skrobania szyb itp. I
    prawie zawsze jest pewność, że odpali, a w
    przypadku diesla i mrozu -25 stopni różnie może
    być.

  • 8. Data: 2017-11-24 18:42:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Poprzez fakt posiadania garazu snieg nie ma taryfy ulgowej i przed garazem spadnie. I
    wtedy caly misterny plan jaki masz idzie w pizdu bo zanim wsiadziesz do samochodu
    musisz dojsc przez snieg do garazu i potem odsniezyc wyjazd. A jak gniazdko blisko
    bramy to odsniezania mniej. W betonowym garazu wsiada sie do do prawie tak zimnego
    samochodu jak by stal przed garazem. Jak sprawny dizel to -25 mu nie straszne. W
    garazu termowentylator w samochodzie tez by sie przydal, zwlaszcza ze bedziesz
    zmarzniety odgarnianiem sniegu. Wybacz ale zimowa pora nie widze zadnych pozytywnych
    aspektow posiadania garazu zeby w nim codziennie samochod stawiac. Chyba ze potrzebny
    dla rowerow, kosiarek, grabi, szpadli. Wtedy ok.

  • 9. Data: 2017-11-24 21:07:25
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    aspektow posiadania garazu zeby w nim codziennie samochod stawiac. Chyba ze potrzebny
    dla rowerow, kosiarek, grabi, szpadli. Wtedy ok.

    Tu się nie zgodzę. Czy auto stoi w garażu, czy nie w garażu, to
    odśnieżamy drogę tak, czy siak, jak napada pół metra.
    Jak napada 10 cm, to przejedzie się bez problemu, a odśnieżamy dla
    estetyki/sportu/z poczucia obowiązku (niepotrzebne skreślić).
    No chyba, że zakładasz, że garaż jest gdzieś na uboczu, czy w głębi
    posesji, a jak się nie parkuje w garażu, to auto stoi przy odśnieżanej
    ulicy.
    Natomiast jest kolosalna różnica w parkowaniu pod chmurką i pod dachem
    (niechby i to była tylko wiata). Na auto wtedy nie spada opad
    kondensacyjny i auto jest suche, a w czasie mrozów nie trzeba go skrobać.
    A co do termowentylatora w aucie, to jest to super sprawa, z tym jednym
    zastrzeżeniem, że w czasie mrozów smar w łożyskach wentylatora "lubi"
    zastygnąć i taka farelka wtedy jest trochę niebezpieczna w użyciu bez
    kontroli.
    Jacek

  • 10. Data: 2017-11-24 21:18:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W kazdej wspolczesnej farelce sa cztery zabezpieczenia. Przed przewroceniem sie,
    termostat, zabezpieczenie przed przegrzaniem spirali, zabezpieczenie przed
    przegrzaniem silnika, zabezpieczenie calosci termikiem. Nie cztery a piec. Tyle
    zabezpieczen jednego urzadzenia to pewno w wahadlowcach nie ma.