  • Data: 2016-11-03 18:52:08
    Temat: Re: budowa domu sso wykonawca
    Od: Elektrolot <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-11-03 o 16:35, Uzytkownik pisze:
> [...]
    Jeśli porządnie

    > Nieprawda.

    Nieprawda że co? Ja napisałem, że nieprawdą jest "beton komórkowy wiele zalet i
    żadnych wad". Nie ma
    materiału który nie ma wad.
    Podwójna negacja powoduje, że dalej twierdzisz że to zdanie jest prawdziwe.

    > Beton komórkowy tłumi hałasy na poziomie porównywalnym do pustaków ceramicznych,
    przy czym o wiele
    > lepiej od ceramiki tłumi drgania mechaniczne, czyli przenoszone na skutek
    styczności z drgającymi
    > elementami.
    >
    > Wytrzymałość także ma porównywalną.

    Porównujesz tylko beton komórkowy z ceramiką, a co z silikatami?

    > Kiepską izolacyjność silikatów nie traktowałbym jako wada, a raczej jako zaleta,
    ponieważ dzięki
    > temu ma większą kumulacyjność cieplną.

    To już zależy od tego jak chcemy ogrzewać dom. Przy np. pompie ciepła duża inercja
    jest pozytywna.

    > Największą wadą silikatów jest bardzo trudna obróbka.
    > Wykonanie bruzd pod instalacje to istna mordęga i spore koszty, bo bruzdy trzeba
    ciąć bruzdownicą z
    > tarczami diamentowymi, które dość szybko się zużywają na silikatach.

    Zgoda.

    > Poza tym silikaty ze względów
    > oszczędnościowych robi się w środku puste, a tym samym powielając wady pustaków
    ceramicznych czyli
    > problemy z "wianiem", pogorszone właściwości akustyczne, pogorszenie właściwości
    mechanicznych.

    No to trzeba wybrać takie które nie są w "w środku puste".

    > Największą zaletą silikatów jest bardzo niskie promieniowanie radioaktywne.
    Wszelkie materiały
    > oparte o cementy, ponieważ produkowane są z użyciem popiołów, mają podwyższoną
    radiację. Beton
    > komórkowy produkowany jest z użyciem cementów. Jednak w domach kilka razy najwięcej
    tego
    > radioaktywnego cementu używa się do wylewek, posadzek, stropów, tynków cementowych
    i zapraw.

    Czy są jakieś wiarygodne badania, które potwierdzają, wpływ promieniowania od
    materiałów budowlanych
    stosowanych w budynkach jednorodzinnych na jakość życia ludzi?