  • Data: 2009-11-18 09:15:42
    Temat: Re: budowa - ogarnięcie wiedzy
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zniżasz się coraz bardziej. Jak można "lubić" takich wykonawców? Przecież
    > stoisz z nimi w jednym szeregu.

    Oczywiście że lubię bo m.in. dzięki nim mam klientów.

    > Odpłacili? A co - wykonawcy byli aniołami?

    Czytałeś co napisałem? Wstrzymywanie robót bez powodu itd? Nie czytałeś.

    > To norma, że inwestor nie wie, czego chce. A ty masz wybór.
    To nie norma. Inwestor jest od finansowania. Jeżeli nie wie co i jak - niech
    sobie zatrudni projektanta, kierownika budowy i inspektora.

    > Nikt ci nie każe robić za darmo. Przecież to ty dajesz ofertę.

    A wiesz co zawiera oferta? Zazwyczaj oprócz ceny ZAKRES prac i termin ich
    wykonania, dlatego dla większych robót preferuję ofertę w postaci kosztorysu
    ofertowego wg KNR. Wtedy raczej nie ma miesca na gadanie w stylu" "to pan
    jest fachowcem, pan powinien był wiedzieć", "ja myślałem że usługa X
    obejmuje też wykonanie robót A, B i C" itp
    Przeczysz sam sobie w stosunku do tego co napisałeś w innych postach. Wyższa
    oferta- zaraz napiszecie "złodziej". "okradanie" itp bzdury wg których cała
    idea handlu jest złodzejstwem.
    Zresztą ja już pisałem na większych robotach zasadniczo odpowiada mi zakup
    materiałów przez klienta - to on ponosi koszty jego zakupu, koszt i ryzyko
    składowania na budowie ja go obciążam za przestoje spowodowane brakami
    materiałów, także takich jak wkręty, pakuły, pasta do lutowania czy jakieś
    nietypowe kształtki, które leżą sobie w moich skrzyniach, ale skoro chce
    sam.....
    --
    Jackare