    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Subject: Re: budowanie domu - koncepcja
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <o...@l...harvard.local> <iymt2aplty38$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <601fb37c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <601fc22a$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <6020776e$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <6021946f$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <0...@g...com>
    <6021a653$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <b...@g...com>
    <s0juao$q00$2@news.icm.edu.pl>
    <603029f6$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    Date: Sat, 20 Feb 2021 20:37:23 +0100

    W dniu 2021-02-20 o 11:59, Budzik pisze:
    > A dlaczego liczysz 6-7tys? Dostałem własnie oferte na około 4tys/kW
    > przy czym widze ze czym wieksza instalacja to ten koszt spada.

    To niby ile mam liczyć skoro firmy tyle wołają?

    Dostałeś ofertę indywidualną, dostosowaną do Twoich warunków, czy też
    ogólną?

    Bo jak przyjedzie ktoś na indywidualną to możesz być lekko zdziwiony, że
    akurat w Twoim przypadku instalacja musi być droższa, bo masz za małą
    powierzchnię połaci dachowej w jednej płaszczyźnie i trzeba zastosować
    inny inwerter o większej liczbie MPP i obsługiwanych stringów.

    > I nie mowie tu o instalacji samemu tylko przez firme od A-Z przy czym
    > mam płaski dach wiec musza być zalozone stojaki, intuicyjnie na
    > spadzistym dachu powinno być ciut taniej.

    Ja też piszę o instalacji przez firmę.

    Mam bratanka, który się buduje, a ja mu pomagam i ogarniam wszystkie
    instalacje, włącznie z pompą ciepła. Napalił się na PV.

    Jakieś 3-4 tygodnie temu dostał 3 oferty na instalację 10kWp. Najtańsza
    z nich 72 tys. zł., a najdroższa prawie 80 tys. zł. Czyli koszty 7,2 - 8
    tys. zł za kWp.

    Oczywiście są speudo-firmy typu "krzak i spółka", które zrobią taniej.
    Problem jest w tym, że chłopak wziął spory kredyt na budowę tego domu,
    wobec czego musi płacić ubezpieczenia, dlatego nie może sobie pozwolić
    na wykonawców, którzy zrobią "bez papieru" czy bez uprawnień, a
    wszystkie elementy instalacji muszą mieć certyfikaty.