  • Data: 2021-02-21 17:29:43
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 21 Feb 2021 10:29:13 +0100, Uzytkownik

    > Tyle, że Myjku jest teoretykiem-fantastą.

    Póki co to ty nim jesteś, prawie jak drób kogutel vel zenek -- jeszcze
    chwila i w zasranym kurniku razem z nim wylądujesz i będziecie się tam
    dziobać i rwać sobie piórka.

    > Podnieca się ofertą najtańszego sprzętu na rynku
    > i do tego zestawu do samodzielnego montażu,
    > obejmującego tylko i wyłącznie panele i inwerter,

    Bzdura, zestaw o którym piszesz kosztował 1200 zł/kWp (panele BlueSun +
    falownik Growatt) przy imporcie bezpośrednim, zaś to o czym pisze Budzik po
    2400 zł/kWp zawierało pełny zestaw na certyfikowanych komponentach (od
    polskiego importera, jednego z największych w kraju -- KENO) z podzespołami
    lepszymi niż przeciętnie stosowane w instalacjach, czyli AFAIR panele
    Jinko, falownik SMA (albo Fronek, już nie pamiętam co tam dawałem), wraz z
    konstrukcją montażową (Keno) na Budzikowy dach, oraz okablowaniem (AFAIR
    bez uziomu -- ale tu szpilki kosztują 45 zł/szt., przeciętnie taki zestaw
    spełniający parametry to koszt 500zł czyli +50-100 zł/kWp). Kłamco.

    > a do tego uważa, że firma, która zarabia to zdziercy i złodzieje.

    Nie która po prostu zarabia, kłamco i manipulancie, ale taka która zarabia
    na instalacji 10kWp >20 tys. -- to owszem zdziercy i złodzieje. Ale jak
    widać jeleni którzy się dają na takie oferty nabierać i traktować jako
    normę, nie brakuje, choćby w twojej osobie.

    > Jeszcze co najmniej dychę będzie musiał dołożyć do okablowania, mocowań,
    > zabezpieczeń.

    Co tam dychę, nie żałuj sobie, daj dwie dychy!

    > Poza tym samodzielny montaż. O ile montaż na płaskim dachu to
    > przysłowiowy pikuś o tyle montaż na dachu skośnym to już nie w kij
    > dmuchał. Bywa, że nie da się ustawić rusztowań, aby praca była
    > bezpieczna i cała robota z użyciem zwyżki oraz zabezpieczeń.

    Większość prac tak wygląda, ignorancie.

    > Samo wtarganie paneli na dach to trochę zabawy. Choć panele nie są aż tak
    > ciężkie 20-30kg, ale są pieruńsko niewygodne do wtargania na dach, a
    > przy tym bardzo łatwo je uszkodzić przy takiej operacji.

    No, a i tak większość firm, nawet tych "certyfikowanych" (co to i tak
    podnajmują mniejsze firmy), targa panele na plecach. Sąsiadka mi robiła
    fotki i film z instalacji paneli u niej -- nazwała pracowników
    nieustraszonymi góralami z ukrainy po tym jak latali po dachu 40s bez
    zabezpieczeń, a panele targali na plecach po drabinie, opartej o rynnę na
    wysokości 8m, ustawionej praktycznie pionowo (bo ledwo im sięgała do
    okapu).

    > Ponadto trzeba też wykonać uziemienie i pomiary.

    To jest powszechna bzdura, że trzeba. Jak nie ma uziemienia spełniającego
    wymogi to trzeba, jak jest to oczywiście nie trzeba. Wycena "na ślepo"
    zawsze zawiera wykonanie uziemienia w najgorszej możliwej opcji.

    > Myślisz, że ktoś Ci zapłaci 50 tys. za robotę jak będziesz montował
    > szajs? Realne zarobki przy dobrych komponentach to ok. 10-20 tys. przy
    > instalacjach 8-10kWp. Dużo to czy mało?

    Czyli twierdzisz uparcie że (dobry) sprzęt to 60-80% ceny całej instalacji?
    Poakż linki, najlepiej z cenami, bo chcę uwierzyć że śnię. Ale już czuję w
    kościach, że g... pokażesz, tak samo jak g... pokazałeś a nie wyliczenia
    zwrotu.

    > Wiesz jak wygląda taka firma?

    ROTFL To jest pytanie podchwytliwe? Otóż wygląda jak każda inna firma -- w
    związku z tym resztę bredni pominę, przez grzeczność.

    > Weź też pod uwagę, że jest to robota sezonowa, bo nikt nie
    > będzie pracował na dachu kiedy jest mokro i ślisko. Czyli musisz w
    > sezonie zarobić na utrzymanie firmy przez cały rok.

    Ty zaś weź pod uwagę ignorancie, że firmy od PV nie zajmują się tylko i
    wyłącznie PV z oczywistych powodów (choć przecież w zimie spokojnie można
    montować bezpiecznie choćby na gruncie, ale i nawet teraz, podczas niemałej
    zimy, firmy montują PV na dachach, a w zeszłym roku montaż szedł szybciej
    niż w lato, wbrew temu co znowu bredzisz), podanych przez ciebie zresztą
    powyżej. Zazwyczaj PV robią firmy normalnie świadczące usługi albo
    dekarskie, albo elektryczne, albo inne usługi instalatorskie (np. pompy
    ciepła). Tak czy siak takie firmy częściowe zaplecze już mają od lat i
    nieuzasadnione są takie absurdalne punktowania jak twoje. Literalnie jest
    to kolejny wymyślony przez ciebie "argument" by udowodnić swoją absurdalną
    tezę, tj. że to musi tyle kosztować i że się nie opłaca instalować. I myśl
    tam sobie co chcesz, nie chcesz to nie montuj, ale ludziom wody z mózgu nie
    rób.

    --
    Pozdor
    Myjk