eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniebudynek gospodarczy - koszty postawienia szkieletu drewnianego › Re: budynek gospodarczy - koszty postawienia szkieletu drewnianego
  • Data: 2010-04-18 22:26:31
    Temat: Re: budynek gospodarczy - koszty postawienia szkieletu drewnianego
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    ulatwi Ci oszacowanie rzeczywistych kosztow robocizny.

    > Pojawiła się opcja samodzielnego wykonawstwa szkieletu, tylko szybko z
    > niej zrezygnowałem. Po prostu, prace ręczne to nie był mój ulubiony
    > przedmiot a i kondycja już nie ta. Zostawiłem sobie do wykonania
    > wypełnienie ścian.
    > Jak robiłeś te pustaki?

    No to sobie wybrales najniewdzieczniejsza robote, wypelnienie scian izolacja.
    To trzeba robic w masce na pysku, odpowiednio mocowac szczegolnie gdy ta welna
    nie jest naklejona jak tu w Hameryce na papier...
    Fundament na pustakach robi sie w ten sposob, ze w rowie uklada sie pustaki na
    sucho przy czym korzystbe jest ulozenie drucianej drabinki miedzy warstwami
    ale to nie konieczne. Potem dziury zalewa sie rzadka zaprawa cem-piaskowa i za
    trzy dni zaczyna budowe. Musi to byc "wywazone" w poziomie no i przekatne
    musza grac. W tej gornej warstwie co kawalek wklada sie gwintowane sruby co by
    potem plejty dolne bylo do czego przykrecic aby potem wiatr tej lekkiej
    konstrukcji z fundamentow nie zwial.
    Glebokosc spodu pustakow w stosunku do przyszlej powierzchni gruntu zalezy od
    rejonu u Ciebie 70 - 80 cm wystarczy. Od bidy mozna wybudowac fundamenty tylko
    pod naroznikami i w polowie dluzszej sciany ale to juz chyba krancowa
    oszczednosc.
    Pzdr.
    Tornad