  • 1. Data: 2010-04-18 11:34:55
    Temat: budynek gospodarczy - koszty postawienia szkieletu drewnianego
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Budynek ma powierzchnię 25 m^2 i szkielet planuję z belki 10 x 10 cm.
    Jaki jest koszt wykonania prac postawienia szkieletu (bez kosztów
    materiałów)?
    Budynek ma być postawiony pod Krakowem w okolicy Pieskowej Skały, szukam
    wykonawcy, poważne oferty proszę kierować na priv.

  • 2. Data: 2010-04-18 11:39:59
    Od: "adi" <a...@g...com>

    rboocizna 500 zł

  • 3. Data: 2010-04-18 15:36:33
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > Budynek ma być postawiony pod Krakowem w okolicy Pieskowej Skały, szukam
    > wykonawcy, poważne oferty proszę kierować na priv.

    Jesli planujesz wykonanie szkieletu ze slupkow 10 x 10 to musisz zaplanowac
    wysoki, bardzo wysoki koszt robocizny.
    Technologia szkieletowa wymaga konkretnego asortymentu drewna; grubosc
    wszystkich dech jest rowna okolo 40 mm (1 1/2 cala) i rozne ich szerokosci
    zalezne od tego co budujesz.
    Na sciany wystarczy szerokosc 10 cm, na krokwie i strop troche szersze,
    powiedzmy 15 czy 20 cm. No i sklejka czy plyty OSB na poszycie scian i dachu.
    To sie zbija, unieruchamia gwozdziami dlatego stosuje sie cienkie przekroje
    drewna. Wtedy czas montazu zatem i jego cena bedzie o wiele nizsza.
    Tu w Hameryce szacuje sie cene robocizny budowy, montazu, na porownywalna z
    kosztem materialu.
    Technologia szkieletowa oprocz wszelkich wad ma te zalete, ze mozesz sie jej
    latwo nauczyc i wybudowac domek czy wiate samemu. Praktycznie trudno cos
    ewidentnie sknocic a nawet jesli to latwo bledy naprawic.
    Podawalem kilka linkow do tej technologii ale w tej chwili nie moge ich
    odszukac. Pogooglaj sam pod haslami: framing, roof framing, napewno znajdziesz
    obrazki jak to sie robi. Najlepiej jednak byloby chociaz zobaczyc jak to
    robia fachowcy.
    No i narzedzia; dobry mlotek za 20 dolarow, pila makita za stowe, metalowy
    trojkat ciesielski, lapka do wyrywania gwozdzi, tasma (korzystnie calowa) i
    pas karpenterski beda niezbedne.
    W sumie zachecam do skonstruowania tej szopy samemu gdyz z tego co sie
    orientuje nasi fachofcy moga Cie puscic z torbami. Ja taka szope z na
    fundamentach z pustakow robilem spoko z pomocnikiem w ciagu dwu tygodni. Wiec
    moze to jakos ulatwi Ci oszacowanie rzeczywistych kosztow robocizny.
    Pzdr.
    Tornad

  • 4. Data: 2010-04-18 19:33:47
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Tornad pisze:
> [...]
    > moze to jakos ulatwi Ci oszacowanie rzeczywistych kosztow robocizny.

    Pojawiła się opcja samodzielnego wykonawstwa szkieletu, tylko szybko z
    niej zrezygnowałem. Po prostu, prace ręczne to nie był mój ulubiony
    przedmiot a i kondycja już nie ta. Zostawiłem sobie do wykonania
    wypełnienie ścian.
    Jak robiłeś te pustaki?

  • 5. Data: 2010-04-18 22:26:31
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > niej zrezygnowałem. Po prostu, prace ręczne to nie był mój ulubiony
    > przedmiot a i kondycja już nie ta. Zostawiłem sobie do wykonania

    No to sobie wybrales najniewdzieczniejsza robote, wypelnienie scian izolacja.
    To trzeba robic w masce na pysku, odpowiednio mocowac szczegolnie gdy ta welna
    nie jest naklejona jak tu w Hameryce na papier...
    Fundament na pustakach robi sie w ten sposob, ze w rowie uklada sie pustaki na
    sucho przy czym korzystbe jest ulozenie drucianej drabinki miedzy warstwami
    ale to nie konieczne. Potem dziury zalewa sie rzadka zaprawa cem-piaskowa i za
    trzy dni zaczyna budowe. Musi to byc "wywazone" w poziomie no i przekatne
    musza grac. W tej gornej warstwie co kawalek wklada sie gwintowane sruby co by
    potem plejty dolne bylo do czego przykrecic aby potem wiatr tej lekkiej
    konstrukcji z fundamentow nie zwial.
    Glebokosc spodu pustakow w stosunku do przyszlej powierzchni gruntu zalezy od
    rejonu u Ciebie 70 - 80 cm wystarczy. Od bidy mozna wybudowac fundamenty tylko
    pod naroznikami i w polowie dluzszej sciany ale to juz chyba krancowa
    oszczednosc.
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-04-19 01:28:06
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > rboocizna 500 zł
    to ja biore
    jakes 30 szt
    daj namiary

    --
    -
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-04-19 15:12:33
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Tornad pisze:
> [...]
    > pod naroznikami i w polowie dluzszej sciany ale to juz chyba krancowa

    Wypełnienie będzie gliniano - słomiane w szalunku, z zewnątrz deski na
    zakładkę polską, żeby woda nie rozpuściła ścian. To taka nowo-stara
    technologia.