  • 1. Data: 2010-04-18 11:49:30
    Temat: jaka kolejnosc prac na budowie?
    Od: "Radek B." <r...@w...pl>

    Czesc,

    Jestem w polowie stanu surowego. Mysle ze za jakies 1,5 miesiaca bedzie juz
    zrobiona wiezba. Zastanawiam sie wlasnie jaka powinna byc kolejnosc dalszych
    prac. Co powinno byc najpierw, co pozniej a co mozna robic rownolegle zeby
    nie tracic czasu?

    Zastanawiam sie nad takimi robotami:
    - wod-kan
    -ogrzewanie
    -elektryka
    -okna
    -tynki+ocieplenie

    Domek bedzie pietrowy, z piwnica. Ogrzewanie to grzejniki i podlogowka.
    Macie jakies odswiadczenia? Np. czy najpierw okna a pozniej ocieplenie i
    tynki czy odwrotnie?

    Bede wdzieczny za kazda dobra rade :-)

    Pozdrawiam

    Radek

  • 2. Data: 2010-04-18 12:08:46
    Temat: Re: jaka kolejnosc prac na budowie?
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    Co powinno byc najpierw, co pozniej a co mozna robic rownolegle zeby
    > nie tracic czasu?

    kolejność mniej więcej taka.
    Po dachu okna, elektryka, tynki, izolacje, hydraulika
    +ogrzewanie,posadzki, drzwi wejsciowe,
    ocieplenie poddasza,cekole, glazura, terakota, reszta podlog,drzwi
    wewnętrzne i dalej co kto lubi. :)
    pozdrówka

  • 3. Data: 2010-04-18 13:05:59
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Radek B. pisze:

    > Bede wdzieczny za kazda dobra rade :-)

    Ja robię właśnie dach...
    U siebie widzę to tak:

    Jak pójdzie majster od stanu surowego - murarz, to:

    1 elektryka
    2 tynki
    3 hydraulika - ogrzewanie i wod-kan
    4 wylewki
    5 okna
    6 obróbki tynkarskie okien
    7 gładzie i malowanie
    8 kafelki ścienne, posadzkowe
    9 malowanie ścian i montaż drzwi wewnętrznych
    10 ocieplenie murów i elewacja
    11 po wyschnięciu domu - drewniane okładziny - podłogi i co tam jeszcze.
    12 niekończące się pasmo drobnych prac przydomowych -> nieskończoność :-DDD

    Nie wykluczam założenia okien po elektryku, ale to się zobaczy...

    pozdr.
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-04-18 14:47:15
    Od: fenzyyy <f...@g...com>

    > Ja robi w a nie dach...
    > U siebie widz to tak:......

    hej. ja jestem na etapie gładzi i kafelek w łazience czyli trochę
    dalej.
    jeśli masz zaprzyjaźnionego tynkarza to możesz oczywiście zrobić
    tynki i okna i drzwi zew. w proponowanej kolejności ew obrobić okna
    płytami GK.
    Jesli budujesz w spokojnej okolicy to spoko. jakiś czas temu
    jeden z sąsiadów miał położona elektrykę w niezamknietym domu..
    niestety kable w nocy zostały powyrywane spod tynków :/
    Jest jeszcze jedna sprawa .moja ekipa tynkarzy nie kazała mi
    wietrzyć zbyt intensywnie przez pierwszy tydzien po tynkowaniu..
    powiedzieli ze może mi się pokazać sporo pęknięć od zbyt szybkiego
    wysychania. pozdr. Jeg

  • 5. Data: 2010-04-18 17:03:13
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Radek B." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam sie nad takimi robotami:
    > - wod-kan
    > -ogrzewanie
    > -elektryka
    > -okna
    > -tynki+ocieplenie

    Trochę nie widze sensu robienia tynków tylko po to, żeby je za chwilę skuwać
    robiąc w nich bruzdy (to do kolegów powyżej).
    Osobiście sugerowałbym kolejność instalacji wymuszaną przez ich podatnośc na
    zakręcanie i omijanie innych instalacji (wodociągowa rura może gównianą
    omijać, w drugą stronę jest trudno):

    - kanalizacja
    - centralny odkurzacz
    - hydraulika
    - elektryka
    - alarm

    W tym momencie dopiero otynkowałbym dom (i osobiście jestem właśnie w tym
    miejscu). Dalej:
    - izolacje poziome p/wilgociowe
    - izolacje poziome termiczne
    - instalacja CO (podejścia do grzejników trzeba podkuć w tynku, ale trudno,
    CO przed tynkami naprawde nie warto robić, za duże ryzyko zniszczeń, a
    śladów po bruzdach za grzejnikami i tak nie będzie widać).
    - wylewki

    A okna i elewacje? Tu wszystko zalezy od tego, jakie okna. Jeśli PCV, to
    można je wstawić na samym początku, jeśli drewniane, to przed tynkami i
    wylewkami wstawiac nie wolno.
    Elewację zaś możesz zrobić w dowolnym terminie, w niczym nie bruździ, choć
    dobrze, jesli jest robiona już przy wstawionych oknach, w tym momencie glify
    zrobią od razu już na cacy.

    J.

  • 6. Data: 2010-04-18 20:49:47
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > 11 po wyschnięciu domu - drewniane okładziny - podłogi i co tam jeszcze.
    > 12 niekończące się pasmo drobnych prac przydomowych -> nieskończoność

    tynki chyba 3 a hydraulika 2 czyz nie?

    bo jak pozniej po tynkach maja kuc sciany znowu?
    dla hydrauliki i ogrzewania

  • 7. Data: 2010-04-18 20:52:49
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > trudno, CO przed tynkami naprawde nie warto robić, za duże ryzyko
    > zniszczeń, a śladów po bruzdach za grzejnikami i tak nie będzie widać).

    jeden dom juz tak w rodzinie wybudowalismy
    CO obowiazkowo przed tynkami

    nic nie trzeba kuc bylo, grzejniki ladnie dopasowane przed polozeniem tynkow
    byly, rury wszystkie pochowane ladnie w scianach

  • 8. Data: 2010-04-18 21:38:55
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "amir" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tynkow
    > byly, rury wszystkie pochowane ladnie w scianach

    Jeśli rury w ścianach, to oczywiście tak, ale obecnie juz mało kto tak robi,
    regułą są instalacje rozdzielaczowe i rury CO prowadzone w podłodze, o
    podłogówce nie wspominając. A te z tynkarzami się nie lubią...

    Mój kierbud opowiadał świeżą historię z innej swojej budowy, jak to wylaną
    już wylewkę trzeba było rozkuwać, ponieważ, jak się okazało, tynkarzowi z
    rusztowania coś ciężkiego musiało spaść na rurę PEX w peszlu. Peszel wrócił
    do pierwotnego kształtu, lekkich spękań nikt nie zauwazył, rura zaś była
    zmiażdżona i niemal bez przepływu.

    J.

  • 9. Data: 2010-04-19 07:20:46
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    amir pisze:

    > tynki chyba 3 a hydraulika 2 czyz nie?
    >
    > bo jak pozniej po tynkach maja kuc sciany znowu?
    > dla hydrauliki i ogrzewania

    No właśnie moje obawy tu dotyczą pracy tynkarzy nad rozłożonymi
    instalacjami hydraulicznymi.

    Planuję zastosować rury alu-pex i w związku z tym uważam, że jak
    tynkarze sobie pójdą, to wtedy zawołam hydraulika, żeby porozkładał to
    wszystko - wod-kan, co... może wtedy jakieś odkurzacze i takie tam...

    Jak zrobię to najpierw, a potem tynki, to zrobią mi masakrę... i będzie
    do poprawki...

    Jak wszystko prowadzi się w podłogach/wylewkach, to same podejścia do
    ewentualnych punktów - grzejniki, wod-kan, się obrobi bez porblemu, a w
    łazienkach, czy kuchni, to już w ogóle nie ma o czym mówić, bo i tak
    będzie czy to zabudowa, czy to glazura... :-)

    Zapomniałem wspomnieć o ociepleniu poddasza, ale to albo wszystko po
    tynkach, albo na raty - wełna między krokwie wcześniej, a reszta przy
    zabudowie g-k razem z malowaniem :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 10. Data: 2010-04-19 08:05:42
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > łazienkach, czy kuchni, to już w ogóle nie ma o czym mówić, bo i tak
    > będzie czy to zabudowa, czy to glazura... :-)

    ja sobie nie wyobrazam aby te prace:

    http://www.baborow.com/dzialka1/fotki/

    robić po tynkach, czyli jak pisze przedmowca hydraulika i ogrzewania

    owszem rurki od ogrzewania w podłodze , ale dojścia do grzejników już w
    scianie,
    jestem na etapie tej roboty teraz
    być moze masz rację, i są faktycznie jakieś metody na to, ale cięzko mi to
    sobie wyobraźić

    u mnie oczywiście podłogówka wszędzie + grzejniki, podłokówka
    przygotowana pod PC. a teraz będe korzystał z pieca na miał dlatego
    grzejniki też.

    Rurki do ogrzewania podłogowego oczywiście po tynkach będą.

    tynkarze, co mają mi tynkować, robią to na codzień,
    i raczej jak rok temu skonczyli domek w rodzinie mojej, to tą sama kolejnośc
    zastosowaliśmy

    BTW majac wolny czas welne dalem juz, przed tynkowaniem, ale lepiej wełne po
    tynach
    a ja po prostu pokryje wełne folią, aby wilgosci nie zlapala za duzo.

    chociaż całe lato będzie miałą do schnięcia

    pozdrawiam