  • 11. Data: 2010-04-19 10:35:18
    Temat: Re: jaka kolejnosc prac na budowie?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisal w wiadomosci
    news:hqh2sl$cob$1@inews.gazeta.pl...

    > ja sobie nie wyobrazam aby te prace:
    >
    > http://www.baborow.com/dzialka1/fotki/
    >
    > robiae po tynkach, czyli jak pisze przedmowca hydraulika i ogrzewania

    Swiadomie zrezygnowales z odpowietrzenia pionu oraz podlaczyles do niego WC powyzej
    odplywu innych przyborów ?

  • 12. Data: 2010-04-19 12:33:15
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Swiadomie zrezygnowales z odpowietrzenia pionu oraz podlaczyles do niego
    > WC powyzej odplywu innych przyborów ?

    Nie, nie znam sie na tym za bardzo, wykonuje to firma

    jesli mas zuwagi bardzo bede wdzieczny, za ich podanie, zróce sie z tym do
    wykonawców

    odpowietrzenie wydaje mi sie, ze to ta biala rura, ktory wychodzic bedzie na
    strych.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-04-19 15:22:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Odpowietrzenie pionu jest wymagane przez "rozporzadzenie", czyli teoretycznie moze
    byc nawet powodem nieodebrania budynku (w praktyce przykryje to glazura), a juz na
    pewno wykonawca popelnil "blad w sztuce".

    § 125. 1. . Przewody spustowe (piony) grawitacyjnej instalacji kanalizacyjnej powinny
    byc wyprowadzone jako przewody wentylujace ponad dach, a takze powyzej górnej
    krawedzi okien i drzwi znajdujacych sie w odleglosci poziomej mniejszej niz 4 m od
    wylotów tych przewodów.

    Co zas do kolejnosci podlaczenia WC to jest to temat z Polskich Norm, czyli jesli nie
    umówiles sie na ich przestrzeganie z wykonawca to nie musi sie on do nich stosowac.
    Streszczenie mozesz znalesc np. w tym artykule:
    http://www.geberit.pl/geberit/inet/pl/wcmspl.nsf/fil
    es/usr-pdf-Lazienka10_2008.pdf/$file/Lazienka10_2008
    .pdf

  • 14. Data: 2010-04-19 15:47:32
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > ja sobie nie wyobrazam aby te prace:
    >
    > http://www.baborow.com/dzialka1/fotki/
    >
    > robić po tynkach, czyli jak pisze przedmowca hydraulika i ogrzewania

    Te twoje instalacje są zrobione bardzo czysto i elegancko, ale i BAAARDZO
    niezdrowo, tyle napiszę, że będziesz miał z nimi prawdopodobnie mnóstwo
    problemów.
    Tak pokrótce:
    - Gruba rura do kibla powinna być włączana do pionu poniżej odgałęzień do
    umywalek itp.
    - pion powinien być wentylowany. Choć jeden (bo może masz więcej) i choć w
    jednym i powinna to być wentylacja porządna, wychodząca na dach pełną
    średnica pionu. Wentylacja taka, jak u Ciebie, na końcu długachnego
    cienkiego odgałęzienia, to w zasadzie pewne wysysanie wody z syfonów przy
    każdym spuszczeniu wody w kiblu, a w rezultacie - smród w łazienkach.
    - poziome odcinki są strasznie długie. Spadki niby są poprawne, ale przy tej
    długości, ta instalacja może się łatwo zapychać.
    - średnice rur powinny być stopniowane. U ciebie pozioma rura
    pięćdziesiątka, nie dość że długachma, to jeszcze jest do niej podłączonych
    najwyraźniej kilka przyborów, tak się nie robi po prostu.

    Co z tym zrobić? Takie prowadzenie rur prawdopodobnie wynika nie tylko z
    fantazji wykonawcy, ale z bardzo złego pod względem przemyślenia wodkanu w
    projekcie (a może niezbyt przemyślanych modyfikacji projektu), ale nawet i
    to co jest moim zdaniem jest do poprawy.
    Po pierwsze wentylacja pionu. Musi być, zwłaszcza przy takiej instalacji.
    Ona może sobie w ociepleniu dachu gdzieś skręcić, wejść wyżej, dalej od
    okien, ale musi być, bezwzględnie.
    Po drugie rozgałęzienia od pionu - rozkułbym tam strop, rurę od kibla
    wepchnął w strop (albo nawet pod niego, od spodu zabudowując jakoś, nie
    wiem, co tam jest niżej, ale może sufit podwieszany będzie pasował?) dając
    tam trójnik 110/110. Nad nim wystawiłbym kolejny trójnik 110/75 i z niego
    wychodził poziomymi odcinkami 75mm ile sie tylko da zachowac tą średnicę
    wraz z niezbędnym spadkiem w podłodze, dopiero potem robił z tego 50mm, a na
    końcach obowiązkowo instalował jeszcze napowietrzaki.

    J.

  • 15. Data: 2010-04-19 19:38:40
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > wiem, co tam jest niżej, ale może sufit podwieszany będzie pasował?) dając

    dziękuję za sugestie przekaze to wyknawcy, nie robi zgodnie z projektem,
    moze
    moj blad ze nie dalem mu projektu, ale bylo sporo zmian i to z tego wynika
    pod spodem jest lazienka rowniez

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2010-04-19 20:23:13
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    '

    Czy z rurą na dach moge wyjść tak:
    www.baborow.com/dzialka1/fotki/01.jpg
    i na stchu dac giętką rurę na dach

    bo jak wyjdę tak
    www.baborow.com/dzialka1/fotki/02.jpg

    to nie wiem czy będzie ciąg bo za wełną odrazu jest dachówka

    tak poproszę aby zrobił wykonawca.

    dziękuję jeszcze raz za rady.

  • 17. Data: 2010-04-19 20:28:45
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > dach, a takze powyzej górnej krawedzi okien i drzwi znajdujacych sie w
    > odleglosci poziomej mniejszej niz 4 m od wylotów tych przewodów.

    Czy z rur na dach moge wyjsc tak:
    www.baborow.com/dzialka1/fotki/01.jpg
    i na stchu dac gietk rure na dach

    bo jak wyjde tak
    www.baborow.com/dzialka1/fotki/02.jpg

    to nie wiem czy bedzie ciag za welna jest odrazu dachówka i to poczatek
    skosu dachu

    oczywiscie poprosze o przerobienie rure kibla wpusicic ponizej malych rur
    50tek.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2010-04-19 20:30:06
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    '

    Czy z rurą na dach moge wyjść tak:
    www.baborow.com/dzialka1/fotki/01.jpg
    i na stchu dac giętką rurę na dach

    bo jak wyjdę tak
    www.baborow.com/dzialka1/fotki/02.jpg

    to nie wiem czy będzie ciąg, za wełną odrazu jest dachówka
    ktora werska będzie bardziej prawidlowa?

  • 19. Data: 2010-04-19 21:26:18
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "amir" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy z rurą na dach moge wyjść tak:
    > www.baborow.com/dzialka1/fotki/01.jpg
    > i na stchu dac giętką rurę na dach
    >
    > bo jak wyjdę tak
    > www.baborow.com/dzialka1/fotki/02.jpg

    Może być i tak i tak, w tym kominku nie musi być ciągu, on ma po pierwsze
    jak najsprawniej łączyć pion z atmosferą, po drugie - nie śmierdzieć. Jego
    wylot powinien byc o jakąś normową odległość odsunięty od drzwi i okien,
    jesli masz na dachu połaciówki, to zastanów się i nad tym. Rurę wentylacyją
    dałbym raczej pionowo i dalej ją pod połacią dachu prowadził, w jego
    ociepleniu, jeśłi trzeba ją gdzieś dalej doprowadzić.

    J.

  • 20. Data: 2010-04-19 21:40:05
    Od: M <M...@w...pl>

    Amir pisze:

> [...]
    >
    > bo jak wyjde tak
    > www.baborow.com/dzialka1/fotki/02.jpg
    >
    > to nie wiem czy bedzie ciag za welna jest odrazu dachówka i to poczatek

    Możesz dać zawór napowietrzający

    http://gazetadom.pl/Ladny-Dom/51,61610,2567316.html?
    i=3

    wtedy nie musisz wychodzić na dach. Jak masz zabudowę, to możesz dać pod
    zabudową + kratkę z doprowadzeniem powietrza.

    M.