    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaka kolejnosc prac na budowie?
    Date: Mon, 19 Apr 2010 17:47:32 +0200

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:hqh2sl$cob$1@inews.gazeta.pl...

    > ja sobie nie wyobrazam aby te prace:
    >
    > http://www.baborow.com/dzialka1/fotki/
    >
    > robić po tynkach, czyli jak pisze przedmowca hydraulika i ogrzewania

    Te twoje instalacje są zrobione bardzo czysto i elegancko, ale i BAAARDZO
    niezdrowo, tyle napiszę, że będziesz miał z nimi prawdopodobnie mnóstwo
    problemów.
    Tak pokrótce:
    - Gruba rura do kibla powinna być włączana do pionu poniżej odgałęzień do
    umywalek itp.
    - pion powinien być wentylowany. Choć jeden (bo może masz więcej) i choć w
    jednym i powinna to być wentylacja porządna, wychodząca na dach pełną
    średnica pionu. Wentylacja taka, jak u Ciebie, na końcu długachnego
    cienkiego odgałęzienia, to w zasadzie pewne wysysanie wody z syfonów przy
    każdym spuszczeniu wody w kiblu, a w rezultacie - smród w łazienkach.
    - poziome odcinki są strasznie długie. Spadki niby są poprawne, ale przy tej
    długości, ta instalacja może się łatwo zapychać.
    - średnice rur powinny być stopniowane. U ciebie pozioma rura
    pięćdziesiątka, nie dość że długachma, to jeszcze jest do niej podłączonych
    najwyraźniej kilka przyborów, tak się nie robi po prostu.

    Co z tym zrobić? Takie prowadzenie rur prawdopodobnie wynika nie tylko z
    fantazji wykonawcy, ale z bardzo złego pod względem przemyślenia wodkanu w
    projekcie (a może niezbyt przemyślanych modyfikacji projektu), ale nawet i
    to co jest moim zdaniem jest do poprawy.
    Po pierwsze wentylacja pionu. Musi być, zwłaszcza przy takiej instalacji.
    Ona może sobie w ociepleniu dachu gdzieś skręcić, wejść wyżej, dalej od
    okien, ale musi być, bezwzględnie.
    Po drugie rozgałęzienia od pionu - rozkułbym tam strop, rurę od kibla
    wepchnął w strop (albo nawet pod niego, od spodu zabudowując jakoś, nie
    wiem, co tam jest niżej, ale może sufit podwieszany będzie pasował?) dając
    tam trójnik 110/110. Nad nim wystawiłbym kolejny trójnik 110/75 i z niego
    wychodził poziomymi odcinkami 75mm ile sie tylko da zachowac tą średnicę
    wraz z niezbędnym spadkiem w podłodze, dopiero potem robił z tego 50mm, a na
    końcach obowiązkowo instalował jeszcze napowietrzaki.

    J.