  • 1. Data: 2010-04-16 21:09:05
    Temat: dobranie pieca do domku
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    Ile Wat na jeden m2?
    podaja ze 60 do 100W

    dom 300m2 zakladajac, ze 100W na jeden m2
    30000W czyli 30kW?

    znajomy ma z kolei domek ok 300m2 z piwnicami i ma piec 36kW

    mowa o piecu na mial, ale to pewnie nie ma znaczenia

    tylko teraz pytanie ile przyjac na 1m2 wat?

    czy 100W to nie za duzo

    porotherm 38
    + dojdzie styro ok 12-14cm

    jak realnie polecacie?

    pozdrawiam

    '

  • 2. Data: 2010-04-16 21:16:00
    Temat: Re: dobranie pieca do domku
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Kwi, 23:09, "amir" <a...@g...pl> wrote:

    > porotherm 38
    > + dojdzie styro ok 12-14cm
    >
    > jak realnie polecacie?

    Zrob sobie OZC - wszystko zalezy od ocieplenia, okien, drzwi, bram i
    jakosci wykonania tegoz.
    Mi np. wychodzi 40W / m2 powierzchni ogrzewanych. 100W to dom z lat 90-
    tych, teraz sie robi 60W i mniej :)
    Dla przykladu mi dla ogrzewanych ~300m2 wystarcza piecyk 12kW (i ma
    jeszcze sporo zapasu - malo kiedy chodzil tej zimy na maksa). Ale
    trzebaby doliczyc CWU bo ja mam osobna grzaleczke 2kW :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-04-16 21:43:09
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze sporo zapasu - malo kiedy chodzil tej zimy na maksa). Ale
    > trzebaby doliczyc CWU bo ja mam osobna grzaleczke 2kW :)

    Ile zuzyles opaly ton?
    posiadasz piec na groszek czy mial?

    to tez wyczytalem ze bierze sie 60W na nowe domy

    zastanawiam sie dlaczego u szwagra instalator dal az piec 36kW zpodajnikiem
    dom ma porotherm 44 i teraz ocieplenie dojdzie 5cm

    wydaje mi sie teraz ze za duzo jak zaczynam sie przygladac tematowi, a
    przygladam sie bo smam musze cos
    dobrac

  • 4. Data: 2010-04-16 22:10:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Kwi, 23:43, "amir" <a...@g...pl> wrote:

    > Ile zuzyles opaly ton?

    Mam poki co piec elektryczny wiec nic ;D Na licznik wole nie patrzec
    ale poszlo jakies 16-18 tys kWh (w sumie w miare zgodnie z
    obliczeniami, a to pierwszy sezon i wiele niedorobek jeszcze).

    > zastanawiam sie dlaczego u szwagra instalator dal az piec 36kW zpodajnikiem
    > dom ma porotherm 44  i teraz ocieplenie dojdzie 5cm

    A ten instalator to mial moze dluga brode i pamietal II wojne
    swiatowa ? ;)
    Inna droga - docieplanie porothermu 44 to kiepski pomysl - bedzie mial
    bardzo gleboko osadzone okna - zmniejszenie strat przez sciany
    coprawda bedzie ale bedzie mial w domu ciemno (i mniejsze zyski
    sloneczne :) nie mowie juz o kosztach.. Bylo wymurowac z porothermu 25
    i ocieplic do porzadku grubym styro.. No ale teraz juz pewnie
    musztarda po obiedzie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-04-16 22:14:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > coprawda bedzie ale bedzie mial w domu ciemno (i mniejsze zyski
    > sloneczne :) nie mowie juz o kosztach.. Bylo wymurowac z porothermu 25

    Eeetam - przecież pisze, że tylko 5cm. A Ty lamentujesz, jakby dawał 50
    albo przynajmniej 20 ;->

  • 6. Data: 2010-04-16 22:27:56
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Kwi, 00:14, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Eeetam - przecież pisze, że tylko 5cm. A Ty lamentujesz, jakby dawał 50
    > albo przynajmniej 20 ;->

    Obojetnie ile da, sam styropian akurat w tej zabawie to "ulamek"
    kosztow przy obecnych cenach styropianu. Fortune wyda za to za kleje,
    siatki, robocizne, grunt i tynki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2010-04-16 22:34:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Obojetnie ile da, sam styropian akurat w tej zabawie to "ulamek"
    > kosztow przy obecnych cenach styropianu. Fortune wyda za to za kleje,
    > siatki, robocizne, grunt i tynki.

    Miałem raczej na myśli ten lament o "ciemnościach" spowodowanych tym, że
    okna nagle strasznie się głęboko po dociepleniu zrobią ;)

  • 8. Data: 2010-04-17 07:14:34
    Od: M <M...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Miałem raczej na myśli ten lament o "ciemnościach" spowodowanych tym, że
    > okna nagle strasznie się głęboko po dociepleniu zrobią ;)

    Takie docieplenie jest nieekonomiczne. Koszt docieplenia 5cm to głównie
    koszt tynku siatki, robocizny, rusztowań, etc.

    A okna będą dość płytko (od zewnątrz) i głęboko (od środka).
    PTH25+14styro = 39cm
    PTH44 +5styro = 49cm

    Jakby nie patrzeć 10cm więcej.

    M.

  • 9. Data: 2010-04-17 07:58:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 17 Kwi, 09:14, M <M...@w...pl> wrote:

    > A okna będą dość płytko (od zewnątrz) i głęboko (od środka).
    > PTH25+14styro = 39cm
    > PTH44 +5styro = 49cm
    >
    > Jakby nie patrzeć 10cm więcej.

    Robiac z PTH44 ma pewnie okna postawione posrodku pustaka. Teraz
    dojdzie do tego styro. Fakt - 5cm nie zrobi wielkiej roznicy - 10 i
    wiecej byloby problemem. Tyle ze ocieplanie piatka jak zauwazyles nie
    ma ekonomicznego sensu :) Robiac z PTH25 odrazu licuje sie je z murem
    na zewnatrz lub nawet mocuje w warstwie ocieplenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-04-17 10:14:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam Szendzielorz pisze:

    > Robiac z PTH44 ma pewnie okna postawione posrodku pustaka. Teraz
    > dojdzie do tego styro. Fakt - 5cm nie zrobi wielkiej roznicy - 10 i
    > wiecej byloby problemem.

    Dokładnie.

    > Tyle ze ocieplanie piatka jak zauwazyles nie
    > ma ekonomicznego sensu :)

    A z tą opinią to się nie sprzeczałem,

    Ale niestety "tak się robi" - ludzie w ten sposób "naprawiają"
    spartolone mury ze szparami pomiędzy pustakami.