  • 1. Data: 2010-04-15 20:26:13
    Temat: Jak pomalować rurę od środka ? :)
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam nietypowy problem
    Chciałbym zakonserwowac OD WEWNĄTRZ (chociażby minią) kształtowniki stalowe
    zimnogięte o przekroju kwadratowym o wymiarach 60x60 i 100x100 i długosci do 2,5m
    Mam parę pomysłów (wycior nasączony minią, rozpylacz z dłuuuuga dyszą, spray na
    sznurku :) ale wydają mi się dośc głupie. Z drugiej strony - nie chcę wyważać
    otwartych (być może) drzwi).
    Może jest jakiś patent na to i ktoś zechce sie nim ze mną podzielić?

    pozdrawiam
    sadyl

  • 2. Data: 2010-04-15 20:44:30
    Temat: Re: Jak pomalować rurę od środka ? :)
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyważać
    > otwartych (być może) drzwi).
    > Może jest jakiś patent na to i ktoś zechce sie nim ze mną podzielić?

    A może tak: zatkać szczelnie jeden koniec na przyklad torebką foliową i
    owinąć sznurkiem by nie spadła, z drugiej strony wlać minię w rozsadnej
    ilości i także zatkać koniec, a potem tylko obracać kształtownikami wokół
    osi. Wylać resztę mini.

  • 3. Data: 2010-04-15 21:05:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 15 Kwi, 22:26, "sadyl" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam nietypowy problem
    > Chcia bym zakonserwowac OD WEWN TRZ (chocia by mini ) kszta towniki stalowe
    > zimnogi te o przekroju kwadratowym o wymiarach 60x60 i 100x100 i d ugosci do 2,5m
    > Mam par pomys w (wycior nas czony mini , rozpylacz z d uuuuga dysz , spray na
    > sznurku :) ale wydaj mi si do c  g upie. Z drugiej strony - nie chc wywa a
    > otwartych (by mo e) drzwi).
    > Mo e jest jaki patent na to i kto zechce sie nim ze mn podzieli ?

    Kup o rozmiar wieksze profile (70x70 i 110x110 - nie wiem czy te sa),
    zatkaj szczelnie z jednej strony (najlepiej zespawac), nalej farby (do
    3/4 - doswiadczalnie:) i wsadz mniejszy profil do wiekszego, potrzep
    troche, wyciagnij, gotowe ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-04-15 21:31:57
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatkaj szczelnie z jednej strony (najlepiej zespawac), nalej farby (do
    > 3/4 - doswiadczalnie:) i wsadz mniejszy profil do wiekszego, potrzep

    Przy produkcji hurtowej może to i dobry pomysł.
    Ale przy jednostkowej.... hmmm:
    - koszt produkcji naczynia do kąpieli jest dosyć niebagatelny
    - ilość minii, potrzebnej do zanurzenia kształtownika 100x100 o długości 2,5 m
    to na moje jakieś 25 litrów! :)
    Pomysł boombastica podoba mi się zdecydowanie bardziej.
    Aczkolwiek - jeśli nikt nie wymysli niczego lepszego - to pozostanę przy moim
    pomysle przewlakania gąbki, przyciętej na wymiar i nasączonej farbą.

    pozdrawiam
    sadyl

  • 5. Data: 2010-04-15 22:21:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 23:31:57 +0200, sadyl napisał(a):

    > Aczkolwiek - jeśli nikt nie wymysli niczego lepszego - to pozostanę przy moim
    > pomysle przewlakania gąbki, przyciętej na wymiar i nasączonej farbą.

    Samą gąbką IMO się zajedziesz. Ja bym wlewał minię (jakieś naczynie
    zbiorcze po drugiej stronie) i tą gąbką (nawet na 1.5m kiju) tylko
    rozprowadzał. Powtórzyć z obu stron.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2010-04-15 22:35:07
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Może jest jakiś patent na to i ktoś zechce sie nim ze mną podzielić?

    a może tak jak uszczelnia się kominy ?
    - zakładasz w miarę szczelny (ale bez przesady) korek z gąbki na koniec i
    zatykasz ten koniec żeby był szczelny a sznurek od gąbki przeciągasz do
    drugiego końca
    - ustawiasz kształtownik pod jak największym kątem i wlewasz do środka minię
    (może być dużo)
    - przeciągasz wycior ciągnąc za sznurek od tej strony co wlałeś minię
    - większa część minii wyleje się po tej właśnie stronie a reszta jak
    odkorkujesz "dół" kształtownika
    - jedną puszką załatwisz tak sporą ilość kształtowników i masz pewność że
    ścianki są dokładnie pomalowane

    znaczy wyjdzie z tego taka duuuuża strzykawka tylko że tłoczek nie będzie
    popychany a ciągnięty

  • 7. Data: 2010-04-16 00:07:15
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Mustafa pisze:

    > znaczy wyjdzie z tego taka duuuuża strzykawka tylko że tłoczek nie
    > będzie popychany a ciągnięty

    Zamiast wyciora z gąbki lepiej byłoby użyć gotowego wałka malarskiego
    napełnianego farbą, przymocowanego z jednej strony sztywno do jakiegoś
    kija, trzeba tylko dobrać odpowiednio średnicę. Zaleta: minimalizacja
    strat farby i jej rozchlapywania.

    T.

  • 8. Data: 2010-04-16 02:53:35
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Kup w motoryzacyjnym środek do konserwacji przestrzeni zamknietych np.Boll.
    Jest to spray z wężykiem do aplikacji. Dla 2,5 metrowego profila wężyk
    trzeba będzie przedłużyć, ale to nie jest problem o ile ktoż ma przynajmniej
    jedną rękę prawą ;-)
    Jacek

  • 9. Data: 2010-04-16 04:13:07
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > wyważać
    > otwartych (być może) drzwi).
    > Może jest jakiś patent na to i ktoś zechce sie nim ze mną podzielić?

    ku sobie smar na gorąco do konserwacji profili zamkniętych. Rozgrzej, wlej
    do środka, pobełtaj aby się rozprowadził i zastygł i już. Minią może być
    cieżko bo profile są wstępnie czymś tłustym pociągnięte i masz szanse że
    pomalujesz warstwę zabezpieczającą a nie metal.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2010-04-16 06:52:13
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Popieram. Malowanie brudnej powierzchni mija się z celem.
    Poza tym "minia" to już dawno historia. Był to kiedyś świetny podkład, ale
    ołów jest be, więc zakazano.
    Jacek