  • 11. Data: 2010-04-17 17:32:14
    Temat: Re: dobranie pieca do domku
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    Obojetnie ile da, sam styropian akurat w tej zabawie to "ulamek"
    kosztow przy obecnych cenach styropianu. Fortune wyda za to za kleje,
    siatki, robocizne, grunt i tynki.
    pozdr.

    20k z robocizna

    35zł za 1m2 robocizny
    styropian to grosze moze 2k

  • 12. Data: 2010-04-17 17:33:46
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Ale niestety "tak się robi" - ludzie w ten sposób "naprawiają"
    > spartolone mury ze szparami pomiędzy pustakami.

    taka ciekawostka

    taniej dac 5cm
    niz nie dawac wogole
    latwier rownac

    wycena bez styropianu byla podobna a nwet wyzsza

  • 13. Data: 2010-04-17 17:43:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    amir pisze:

    > taka ciekawostka
    >
    > taniej dac 5cm
    > niz nie dawac wogole
    > latwier rownac
    >
    > wycena bez styropianu byla podobna a nwet wyzsza

    To też jest jedna z przyczyn ;)

  • 14. Data: 2010-04-17 18:28:22
    Od: M <M...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Dokładnie.

    > A z tą opinią to się nie sprzeczałem,
    >
    > Ale niestety "tak się robi" - ludzie w ten sposób "naprawiają"
    > spartolone mury ze szparami pomiędzy pustakami.

    A czy piątka jest z felcem? Dawanie bez felcu powoduje kolejne szpary,
    które trzeba naprawiać.

    A przy 5cm styropianu punkt rosy wypadnie gdzieś w murze, więc
    podsumowując - jeden spartolony mur zamienia się na drugi spartolony mur.

    M.

  • 15. Data: 2010-04-17 18:56:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    M pisze:

    > A czy piątka jest z felcem?

    Czasem tak, czasem nie.

    > Dawanie bez felcu powoduje kolejne szpary,
    > które trzeba naprawiać.

    Bardziej chodzi o to, żeby wiatr przez ściany nie dmuchał ;)

    > A przy 5cm styropianu punkt rosy wypadnie gdzieś w murze, więc
    > podsumowując - jeden spartolony mur zamienia się na drugi spartolony mur.

    Mnie tego nie musisz tłumaczyć - nie jestem ani inwestorem ani wykonawcą
    w tych wybrykach ;)

    Ja mam zupełnie inną technologię która ma swoje problemy, ale te się
    prosto rozwiązuje pułapkami i dyżurnymi kotami ;)

    Chociaż to właściwie nie był problem technologii ile zaniedbania
    zapiankowania wlotu peszla z energetyką - cholery wlazły tamtędy i potem
    w środku przegryzły folię w jednym miejscu. Zapiankowałem obie dziury i
    od tamtego czasu pułapki w środku są bezrobotne (najwyraźniej myszy w
    styropianie lubią "kopać" a pianka im... nie smakuje?), a koty dietę
    uzupełniają gołębiami.

    A propos kotów: raczej dzikie i zawsze jak przyjeżdżam i akurat mają
    zebranie w wiacie to patrzą na mnie wzrokiem mówiącym "znowu ten
    przybłęda do naszego klubu przylazł..." ;)

  • 16. Data: 2010-04-17 19:10:48
    Od: M <M...@w...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Bardziej chodzi o to, żeby wiatr przez ściany nie dmuchał ;)

    Wiatr czy mostek - jeden pies :-)

    > Mnie tego nie musisz tłumaczyć - nie jestem ani inwestorem ani wykonawcą
    > w tych wybrykach ;)

    Mam nadzieję, że ktoś przeczyta i się zawaha zanim dociepli piątką bez
    felcu PTH44.

    M.

  • 17. Data: 2010-04-17 19:28:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    M pisze:

    > Mam nadzieję, że ktoś przeczyta i się zawaha zanim dociepli piątką bez
    > felcu PTH44.

    Można mieć taką nadzieję ;)

  • 18. Data: 2010-04-19 05:19:08
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A przy 5cm styropianu punkt rosy wypadnie gdzieś w murze, więc
    > podsumowując - jeden spartolony mur zamienia się na drugi spartolony mur.

    Coż za bzdury....
    Prosiłbym aby inwestorom nie przekazywać tak
    besensownych informacji.
    T.

  • 19. Data: 2010-04-19 07:02:43
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Uzytkownik "amir" <a...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Ile Wat na jeden m2?
    > podaja ze 60 do 100W
    >
    > dom 300m2 zakladajac, ze 100W na jeden m2
    > 30000W czyli 30kW?
    >
    > znajomy ma z kolei domek ok 300m2 z piwnicami i ma piec 36kW
    >
    > mowa o piecu na mial, ale to pewnie nie ma znaczenia
    >
    > tylko teraz pytanie ile przyjac na 1m2 wat?
    >
    > czy 100W to nie za duzo
    >
    > porotherm 38
    > + dojdzie styro ok 12-14cm

    policz 60W/m2, mi przy projektowaniu policzyli 100W/m2 przy 240m2 i wyszlo
    23 kW jest sporo przewymiarowany teraz wzialbym 15kW

    --=olo=--

  • 20. Data: 2010-04-19 13:35:21
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    U mnie policzyli 27 kW i okazalo sie, ze to za duzo.
    Przy okazji remontu w 2000 r wymienilem na 24 kW. Tez za duzo. Rok temu
    wymienialem na 16 kW w w najwieksze mrozy piec palil nonstop, a wiec tyle
    mocy potrzeba.
    Piec powinno sie dobierac nie na najwieksze mrozy z wiatrem ale na 97% dni
    w roku, Te 3% dni, gdy piec nie wystarczy, zeby miec 22 stopnie ubierzecie
    polar, albo zapalicie w kominku, albo pojdziecie wczesniej pod kolderke.
    Mniejszy piec odwdzieczy sie lepsza sprawnoscia, niz przewymiarowany, no i
    bedzie tanszy w zakupie.,
    Jacek