    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: cale i cale hydrauliczne
    Date: Tue, 10 Jul 2012 15:32:47 +0200

    Użytkownik "Jackare" napisał:
    > Na rurach _instalacyjnych_ mamy gwinty stożkowe Withwortha
    > Średnicę rur _instalacyjnych_ i dobór miary gwintu mierzy się wewnątrz
    > i nie są to precyzyjne miary które zmierzysz suwmiarką tylko wyrażane
    > w calach miary najbardziej zbliżone do tej zmierzonej.

    Na rurze będzie taki gwint jaki nagwintujesz, ale dzięki za wyjaśnienie
    gwintu rurowego:)
    Natomiast wszelkie złączki, nyple i redukcje mają gwinty walcowe a nie
    stożkowe, więc wytłumacz mi pojęcie calowego nypla nagwintowanego walcowo,
    gdzie ani średnica zewnętrzna, ani wewnętrzna nie ma cala!?
    Dla mnie to zwykły marketingowy bełkot zrobiony po to żebyś ze sklepu, czy
    hurtowni nie wyszedł szybciej niż godzinę:(

    > Średnice zewnętrze rur _instalacyjnych_ tej samej miary mogą być różne.
    > Zależy to od grubości ścianki. Ta zależy od przeznaczenia rury.
    > Najbardziej zgrubny podział to rury instalacyjne lekkie i ciężkie.

    Ok, rozumiem że przy rurach podaje się średnice wewnętrzną rury, ale wkur***
    mnie podawanie że coś ma gwint pół cala a nie ma i tłumaczenie że to są cale
    hydrauliczne!:(